TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Hardtop MR2 SW20

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #348640  av mailman1

hva har skjedd?
 #348644  av MR2turbo

hei hei, har ikke skjedd så mye her i det siste. Har holdt på med litt oppgradering av kamelonen, med tanke på bensinsystem, vannkjølt intercooler og litt andre småting... innimellom dette har jeg hatt ute v8én og tatt i biter for topppakningskifte, og satt sammen igjen. Dette sammen med forholdsvis nye småfolk i familien ha gjort a jeg har måttet la denne stå en stund.
Men planene er ganske klare, hvertfall. skal kappe vekk innvendig stål fremme og skifte ut med rør og aluminium. og samme etter behov bak, for å flytte hjuloppenget opp i chassis, sånn at jeg oppnår en bil med lavere tyngdepunkt uten at det går utover geometri i undertellet. tar sikte på å seksjonere opp en 8 - 10 cm sånn at framhjula nesten kommer i høyde med panseret... :D så blir det glassfiber dører, og skjermer og diverse andre karosseri deler. luft fra radiator skal ledes opp gjennom panser ala lotus elise... framfanger skal festes sånn at den tas av og på kun med et par knepperter, for av og på-lessing av henger. ellers blir den nok da i tillegg totalt ca 10cm breiere enn orginalt. :P

men men... så må jeg bare få kamelonen ferdig så jeg kan dra hjem noen meter med rør og fyre opp esab´en hehe....
Men det SKAL fortsettes, må bare ikke ha tidsfrist... ;)
 #348648  av hmsilset

Hørs bra ut! Blir artig å se hjula på høyde med panser :D Du gjør rett i å gjøre alt litt og litt uansett.Høres ut som du kommer
opp med flere gode ideer da,og sånt liker vi.Høres smart ut å kunne ha på og av frontfanger sånn også :D Trenger vel igrunn
bare klips mot framskjermer og kanskje nede på midten inn mot radiator en plass?
 #348709  av MR2turbo

Ja tror det blir no bra ut av det... :) Ang. framfangeren lager jeg feste inni sånn at jeg får to rør som går inn i hull i en tverrbjelke fremme og to "dzus" knepperter på hver side mot skjermen så sitter den godt fast skulle en tro.. :P
 #348841  av Kjelliken

Nesten så eg skulle hatt meg en helg å besøkt dere der nede en dag snart. Alt for lenge siden sist.

Eg får sparke Amund i ræven og så får vi ta oss en helge tur en gang han og eg har tid.

Og du, Morten og Erling har tid hehe..

PS: Trenger Inspirasjon..... :|
 #348866  av MR2turbo

Ja det må dere gjøre, hadde vært moro! :-)
Har lyst å ta meg en tur på besøk te dere og om det skulle by seg en sjangs.. må jo se litt av toyotaene i Bergen og... ;)
 #348931  av Kjelliken

Du er velkomme opp her når som helst. :D så det er ikke noe problem.

Bare gi en lyd det :wink:
 #348937  av James

ja du får lage en post på forumet når du kjem til Bergen :) Så skal vi til ett toyota meet i bergensområde :D
 #363438  av MR2turbo

var ute og begynnte som smått å kappe til sånn at hjula kan få plass der de skal være i bilen..
ser ut til å bli ca 10cm lavere enn normalt. :)
Ser jo ikke så flott ut akkurat men legger ved noen bilder.. er jo ikke så ofte jeg får gjort no. men håper jo alltid på litt fremgang, da..

Tar sikte på ca. 6-7cm bakkeklaring, tror det skal være nok til å ikke skrape nedi.. :P
Vedlegg
Copy of kapping 024.jpg
Copy of kapping 024.jpg (362.73 kiB) Vist 1786 ganger
Copy of kapping 021.jpg
Copy of kapping 021.jpg (358.18 kiB) Vist 1786 ganger
Copy of kapping 020.jpg
Copy of kapping 020.jpg (368.8 kiB) Vist 1786 ganger
 #363440  av Andreazz

Ser ut til at det blir et bra stuk på den der 8)

Blir det slik patent for å få lange nok fjærbein å eller? :D

Bilde
 #363465  av inzane2012

var ikke egentlig planen at denne skulle bli mer gatevennlig enn kamelonen da?? ser ikke ut som den blir det nå vertfall ;)
 #363486  av MR2turbo

andreas, håper det blir bra stuk, ja, men meningen med er er å få lavere tyngdepunkt, samtidig som jeg flytter innfestningene til hjuloppheng oppover for å beholde geometrien i understellet. håper å klare meg uten hull i panser men heller kortere dempere.

inzane2012, har bestemt meg 100% for ikke å lage enda en gatebil, men heller en ren løpsbil... er litt lei av å måtte ta hensyn til reversible løsninger for å kunne beholde godkjenning osv.. vil heller se hva jeg klarer å få ut av en sw20 med retning GT-racing. :)
 #363514  av inzane2012

MR2turbo skrev:inzane2012, har bestemt meg 100% for ikke å lage enda en gatebil, men heller en ren løpsbil... er litt lei av å måtte ta hensyn til reversible løsninger for å kunne beholde godkjenning osv.. vil heller se hva jeg klarer å få ut av en sw20 med retning GT-racing. :)
da er det bare en ting å si, KJØR PÅ ;)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9