TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Omkobling av rev1 baklykter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #348639  av john_e

Tenker jeg skal prøve å få til litt mere lys i rev1 baklyktene mine, så det som er planen er å koble kjøre og bremselys i tåkelysglassene :)
Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvordan ledningsoppsettet bør se ut? :D
Der og der
Der og der
IMG_0211.JPG (89.29 kiB) Vist 161 ganger
 #348642  av lasse

Er ganske så enkelt det, bare å klippe og lime i det originale leningsnettt, må få tak i 5/21w pæreholdere da.
Og om du har europeiske lykter så er det reflektor i tåkelysene, de vil da lyse mye sterkere enn de originale kjøre/bremselysene, trikset er å få tak i amerikanske eller japanske lykter...
 #348645  av john_e

Skal prøve å få tak i nye pæreholdere så fort som mulig.
Hvis jeg har forstått det riktig; er det bare å parallellkoble ekstra pæreholdere på de eksisterende kjøre/bremselys ledningene?
Tenker jeg matter ned eller maler reflektorene :)
 #348652  av magnesmurf

Stemmer at du har reflektor i tåkelysdelen.

Du kan enten gjøre det som lasse foreslo, eller du kan gjøre det slik at det blir lovlig og godkjent på eu kontroll,(ellers vil du få mangel pga ikke noe tåkelys)

Så hvis du vil ha tåkelys må du gjøre som jeg har beskrevet i denne tråden:
viewtopic.php?f=33&t=34218

Dette fungerer for gamle baklys 90-93 modell like godt som for 94+ baklys. Og du har da både bremselys og tåkelys i tåkelysene, pluss vanlig kjørelys.

Litt mer kobling er det, men til gjengjeld blir det godkjent. Og det virker, det har jeg selv prøvd ut.
 #348665  av john_e

Skal se nærmere på den løsningen der magnesmurf, men da må jeg se om jeg finner et ekstra ledningsnett å bruke deler fra :)

Det går jo an å bruke den første metoden også, hvis jeg kobler tilbake igjen før eu-kontroll.

Får se hva jeg får utrettet i morgen, så vet jeg litt mer om hvilken måte jeg går for ;)