TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • StianØverland's 1991 MR2 3s-gte prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #349168  av sleeper
 
stianøverland skrev:men nå har jeg jo heller ikke orginalt eksosanlegg. har imotoria 3"

da passer den dp`n.. ( det pleier og følge med dp når du kjøper det motoria anlegger)
 #349725  av stianøverland
 
da var det skjedd litt mer :) hehe

beklager dårlige bilder. dritt telefon og dårlig lys :p


Bilde
Bilde
Bilde

harry eller fint ? er litt usikker. men regner med at de kommer til å forbli grønne :)
 #349728  av stianøverland
 
neste som skal gjøres er å ta ned aluplata i motorlokket og slipe og polere den :) også lurer jeg på å lakke topplokket i samme grønnfargen med sorte toyota bokstaver :)
 #349739  av stianøverland
 
nei nå er det snart sesong! har jeg varm garasje til vintern så blir det noe såntno ja :P hehe, på sommern skal det først og fremst kjøres :) om vinteren kan det gjøres oppgraderinger :)

skal godkjennes etterhvert også, hadde egentlig planer om å gjøre det nå på våren. men kjedelig hvis det ikke går, så venter heller til høsten. er så surt å sitte med bilen hele sommeren hvis den ikke blir godkjent..
 #349784  av mr2storbrua
 
Espen-S skrev:Hva er det som du trur ikke går gjennom godkjenningen da?
Er vel alltid en viss fare for at ting ikke blir godkjent hos BT... Blir ikke noe enklere når man har begynt i feil ende heller, altså at motoren allerede er montert. Er noe av det jeg tror blir det vanskeligste med min egen bil også, har ikke noe dokumentasjon på hvilke bil motoren kom fra...
 #349786  av Espen-S
 
mr2storbrua skrev:
Espen-S skrev:Hva er det som du trur ikke går gjennom godkjenningen da?
Er vel alltid en viss fare for at ting ikke blir godkjent hos BT... Blir ikke noe enklere når man har begynt i feil ende heller, altså at motoren allerede er montert. Er noe av det jeg tror blir det vanskeligste med min egen bil også, har ikke noe dokumentasjon på hvilke bil motoren kom fra...
Bremser og understell også kansje?
 #349789  av mr2storbrua
 
Espen-S skrev:
mr2storbrua skrev:
Espen-S skrev:Hva er det som du trur ikke går gjennom godkjenningen da?
Er vel alltid en viss fare for at ting ikke blir godkjent hos BT... Blir ikke noe enklere når man har begynt i feil ende heller, altså at motoren allerede er montert. Er noe av det jeg tror blir det vanskeligste med min egen bil også, har ikke noe dokumentasjon på hvilke bil motoren kom fra...
Bremser og understell også kansje?
Bremser og understell er likt på N/A og Turbo...
 #349813  av stianøverland
 
det er akkurat det, jeg har ingen dokumentasjon fra hvor motoren eller drivverket kommer fra, har heller ingen bilder fra motorbyttet. med dette hadde alt vert mye lettere å fått gjennom, hjelper ikke stort at jeg verken har orginal eksos, eller luftfilterboks.

heller ikke at det er veldig vanskelig å få tak i avgasspapirer og delelister på verken n/a eller turbo.

det jeg vet ikke går gjennom er eksos og luftfilter. ellers skal alt være i orden sånn godkjenningsmessig.




mr2storbrua: bremser på n/a og turbo er like innenfor revisjonene. dvs. bremser på en 94 n/a og en 91 turbo er ikke like, mens bremsene på en 91 turbo og en 91 n/a er like. men bremsene jeg har på min bil er fra samme bil motoren kommer fra(etter som selger opplyste, men har selvfølgelig ingen garanti)


johnnyboy: takk! ja syntes det ble veldig pent. ja den står vinterlageret, men er ikke lenge før den kommer frem.

mener å ha hørt at de har spredd 160 000 tonn salt på østlandet i år.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 23