TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dunkelyd nÃ¥r jeg kjører

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #349283  av predator

Har en dunkelyd forran når jeg kjører. Synes den kommer fra begge sider. Vil tro at det er det berømmelige lageret som alle her snakker om. Ikke hjullager, men det i dempertårnet, eller det kan også være foringer og kuler.
Jeg skal alikevell handle inn koni dempere nå før sommeren, og ett senkesett, samt skifte ut foringer til Pholy, og skifte kuler rundtom. (Liker og ha alt på G) Når jeg først skal gjøre noe.
Spm 1: Hvor finner jeg det lageret i dempertårnet? Er det over skålen?
Spm 2: Hvor selger de billigst Koni sport dempere?
Spm 3: Er det samme demperene på JDM mr2 som Amerikansk utgave? (Står bare Mr2 Turbo på de jeg finner, ikke noe spes JDM eller US) er en 92 mod jeg har.
 #349300  av mr2storbrua

predator skrev:Spm 1: Hvor finner jeg det lageret i dempertårnet? Er det over skålen?
Spm 2: Hvor selger de billigst Koni sport dempere?
Spm 3: Er det samme demperene på JDM mr2 som Amerikansk utgave? (Står bare Mr2 Turbo på de jeg finner, ikke noe spes JDM eller US) er en 92 mod jeg har.
Svar 1: En stund siden jeg gjorde dette, men du må rett og slett bytte hele toppen hvis jeg ikke husker helt feil.
Svar 2: Hvor det er billigst er jeg litt usikker på, men vet de selger det ganske billig hos twosrus hvertfall.
Svar 3: Disse er like ja. Kan også undersøke om deler er like på http://www.toyodiy.com
 #349302  av predator

SÃ¥ de hadde top mounts hos twosrus ja.
Men ser på demperene at det står inserts, vil det si at demperhlysen ikke følger med? (at man må demontere demperen, og skifte innmat)
 #349325  av Mr_Storbrua

Du trenger ikke bytte innmat. Du skrur ut demperen med lagerskåla (altså løsner de 4 skruene i toppen av dempertårnet) så er det er mutter inni lagerskåla som fester demperen til lagerskåla, veldig enkelt.

Men mutteren til demperen kan sitte litt godt, da må du holde igjen på demperen, med en tang eller noe, men må også ha noe mellom tanga og demperen så ikke du skraper opp demperen.
 #349327  av mr2storbrua

Det følger ikke med fjørbein, så du må få ut den gamle demperinnsatsen på en eller annen måte ja. Men så vidt jeg har skjønt, er jo dette forholdsvis vanlig...
 #349330  av marlboro1310

er du uheldig at det er bytta dempere på bilen din til +2001 OEM Toyota deler, så er det 50\50 om de kan deles...opplevde dette på min, noe som gav meg en god mengde panikk ett øyeblikk.