TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Paypal. Uautoriserte transaksjoner. Hva skjer?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #349444  av bose

Hey. Har nå lagt merke til at jeg har blitt svindla for en god slump kroner fra Paypal kontoen min. Det er transaksjoner som har vært gjort i norsk valuta
Har selvfølgelig anmeldt dette hos paypal sine sider nå.
Men er det noen som vet hva som skjer videre? Er pengene mine forsikret, eller må jeg bare sitte å drømme om en refundering fra rassehølet som har tatt pengene?
 #349452  av ArildM

1: Bytt passord
2: Sikker på at det ikke er gjort på fylla?
3: Paypal transaksjonene er sikret i 30 dager, full refundering vil jeg tro
4: Ta kontakt med banken kortet står registrert på og hør om dem kan hjelpe deg siden det har foregått svindel.
 #349460  av bose

1: Har gjort det :)
2: Jupp! det 6 er transaksjoner som har foregått i en tidsperiode på ca en uke, oppdaga det igår når jeg sjekka dekninga på visa kontoen
3:Ja det var no lignende jeg kom fram til når jeg leste på siden dems, men mener å leste at det var sikret i 60 dager..
4: ringte banken idag, alle overføringene var allerede utført, så det var lite de kunne gjøre.

Alt er nå opp til Paypal, om hva de finner ut om denne saken.
evnt så er jo dette også en sak for politiet...?
 #349465  av ArildM

Du får krysse fingrene for at Paypal ordner opp. Kan vel stemme at det er 60 dager.
Politiet tror jeg ikke det er mye håp i, datakriminalitet har ingen kompetanse på i Norge (?).
 #349486  av lexusmann

Gratulerer!! :D
Bra sånt fungerer... :wink:
 #349487  av bose

takk! :D ja det gikk kjapt og smertefritt! :D De er nå i full sving med sikkerthets tiltak på kontoen min, var vist oppdaget et sikkerthetshull, i følge den ene mailen jeg fikk..
 #349491  av lexusmann

Hvor lenge har det foregått?
 #349500  av bose

Det har foregått transaksjoner siden 27.feb fram til 3.feb.

"We have reason to believe that your account was accessed by a third party. We have limited access to sensitive PayPal account features in case your account has been accessed by an unauthorized third party. We understand that having limited access can be an inconvenience, but protecting your account is our primary concern."

Dette er status på kontoen min nå.
 #349512  av ErikG

Fikk en sånn mail fra dem for ikke så lenge siden jeg også. Før jeg oppdaget at noe skjedde. Hadde ikke blitt overført noe penger, men greit å få "stengt" kontoen een stund så de fikk fikset det opp.

Er digg når de fikser opp i det uten noe kostnader for deg.
 #349524  av ArildM

Godt å høre!
Enda en grunn til at jeg føler meg mye tryggere når jeg bruker Paypal til å kjøpe ting på nettet :)