TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Er setene mine syk?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #34843  av kennethx

Før når jeg trykket på vipp frem setet knappen på passasjersiden så "løsnet" det også i lengde retning, slik at jeg kunne skyve det frem og atkomst bak var ganske greit. Slik er det ikke nå lengre. Det bare vipper frem, om jeg vil flytte det i lengde retning må jeg dra opp spaken under og skyve det frem mens jeg holder den oppe.

Noen som har noen idé om hvorfor det er blitt slik?

Setet på fører siden har alltid bare vippet, men jeg antok bare at det skulle være slik når jeg fikk bilen...kansje det setet også er sykt?

#34848  av funkes

Hehe, sånn ble Celicaen min også ;)
Hadde "aldri" folk bak i den uansett, så jeg tok det ikke så tungt :)
Men tror nok fører setet skal være slik ja!

#34852  av Kjelliken

:? Slik er nok dessverre mitt sete også på passasjer siden.
Mener å ha hatt samme feilen på en tidligere Corolla GT.

Var let og fikse men husker ikke helt hvordan må nesten ta ut sete og under det. jeg mener det bare skulle stramme opp en fjør så skal det være i orden igjen.

:roll:

Jeg kan jo ta feil men mener det var noe slikt

#34865  av sindrejl

passasjersetet mitt spretter frem samtidig siden det har en vipp mekanisme for å justere ryggen... mens førersetet har skrujustering for rygg.

#34872  av CelicaTurbo

er samme greiene hos meg.. av og til glir setet fremmover når det blir vippet frem med hendelen, men ofte må jeg dra egen hendel for å skli setet fremmover.. litt dill men det er ikke høyprioritet å fikse det akkurat.. har vært slik siden jeg fikk bilen.

#34905  av chris

Kan ikke si jeg plages nevneverdig av dette problemet :D

#34909  av kennethx

CelicaTurbo skrev:er samme greiene hos meg.. av og til glir setet fremmover når det blir vippet frem med hendelen, men ofte må jeg dra egen hendel for å skli setet fremmover.. litt dill men det er ikke høyprioritet å fikse det akkurat.. har vært slik siden jeg fikk bilen.
hos meg virket det alltid helt frem til det sluttet å virke i det hele tatt. Om dette er noe fjær belastet sak, så er det jo mulig at den har falt av i mitt tilfelle...

Det er faktisk litt plagsomt at det ikke virker ja, for du er avhengig av å skyve setet frem for å få noen inn bak, og jeg har ganske ofte folk i baksetet....

#34914  av chris

kennethx skrev:
CelicaTurbo skrev:er samme greiene hos meg.. av og til glir setet fremmover når det blir vippet frem med hendelen, men ofte må jeg dra egen hendel for å skli setet fremmover.. litt dill men det er ikke høyprioritet å fikse det akkurat.. har vært slik siden jeg fikk bilen.
hos meg virket det alltid helt frem til det sluttet å virke i det hele tatt. Om dette er noe fjær belastet sak, så er det jo mulig at den har falt av i mitt tilfelle...

Det er faktisk litt plagsomt at det ikke virker ja, for du er avhengig av å skyve setet frem for å få noen inn bak, og jeg har ganske ofte folk i baksetet....
er det ikke bare å ta en titt under setet, og se om du finner en fjær eller lignende sak, som ikke henger helt bra på?

#34921  av kennethx

Jepp, will do når jeg er ferdig på jobb :)

EDIT: hvis den ikke har gått i støvsugeren under en rengjøring da...

#34954  av chris

kennethx skrev: EDIT: hvis den ikke har gått i støvsugeren under en rengjøring da...
i så fall vil jeg tro det er noen fester eller lignende, så man kan se om det mangler noe?

#34971  av @lpher

Denne funksjonen slutta å funke på celican husker jeg....

Husker også at vaieren (med fjær) som er kobla til hendelen for å dra setet fremover/bakover hoppa av...når setet sto på det helt FREMMERSTE hakket!....når vi sto på ferja over til fosenhalvøya en gang....og jeg måtte kjøre i land...MED rattet godt planta under hakat!! No FUN! :-) Kjærringa holdt på å le seg ihjæl! :-)

@lpher

#36021  av Yobbe

på min så løsner hele passasjer setet slik at det kan skyves litt frem.
På førersiden er det ikke slik da.

#36030  av CelicaTurbo

Det er slik det skal være også... :)