TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Har de lov til dette?!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #349688  av loft

Setter sammen ett scenario til dere;
Du skal inn og skifte bremseklosser og skiver rundt hele bilen og får oppgitt "Aaha det kommer til å koste 3500kr". Og så kommer du 1 dag senere og ska hente bilen, og da forteller de deg " det ble litt dyrere, vi måtte skifte håndbreksvajeren også".
Så spørsmålet er som følger, har de lov å gjøre slikt? skifte deler etc uten å ringe og spørre først? har de lov hvis de av enn eller anna rar grunn MÅTTE bytte vajer pga det hang sammen med bremsene etc. Har en liten tanke om at det er en del firmaer som driver denne virksomheten, vet om minst en uten å nevne navn (trheim).
 #349692  av ke25-toyoglide

Ja innenfor en gitt ramme. Tror det var 10%
Det vil si 3850.-
Viss det er utenfor det, så kan du som bileiger si at du ikkje godtar. skru vaieren på plass igjen.
Men du kan ikkje då forvente at vaieren virker, for det er kanskje det som var grunn til at de byttet.
Alle som har skrudd litt bil, vett at det ofte kommer en tillegsjobb når du holder på under en eldre bil.
Kan ikkje skifte ting uten å løsne andre ting, som knekker selvfølgelig for det er sundrustet.
 #349697  av Fred

Mener at jeg har hørt en gang at man max kan overstige avtalt pris med 15%, eller max 600 kroner... Veldig usikker på tallene, men det er regler for det der.
 #349708  av angrykid

Svaret er enkelt og greit nei.. de har ikke lov til det. Det er dog som de andre sier, en satt grense på dette og jeg er 90% sikker på at den er 15% eller 600kr som poster ovenfor meg skrev. Men bør sjekkes ut. Google litt, så finner du nok svar. :) Lovdata.no er en ganske grei plass å starte, eller forbrukerombudet.no :)
 #349719  av Daniel HS

Tror ikke de har lov å gjøre noe som helst uten ditt samtykke, dog de kan nekte å skru sammen tingene dersom det er graverende feil... Uten å kunne garantere dette da...
 #349723  av mralp

Driver firma selv, og dette er vanlig situasjon nesten hver uke; man MÅ si ifra når ting blir dyrere enn man har sagt! Regelen er +15%, utover dette kan du nekte å betale om du ikke er blitt orientert på forhånd. Kunder som nekter får medhold i forliksrådet. Det er "jeg" som bedrift som er den proffe parten og skal orientere kunden.
 #349781  av sindrejl

loft skrev:Setter sammen ett scenario til dere;
Du skal inn og skifte bremseklosser og skiver rundt hele bilen og får oppgitt "Aaha det kommer til å koste 3500kr". Og så kommer du 1 dag senere og ska hente bilen, og da forteller de deg " det ble litt dyrere, vi måtte skifte håndbreksvajeren også".
Så spørsmålet er som følger, har de lov å gjøre slikt? skifte deler etc uten å ringe og spørre først? har de lov hvis de av enn eller anna rar grunn MÅTTE bytte vajer pga det hang sammen med bremsene etc. Har en liten tanke om at det er en del firmaer som driver denne virksomheten, vet om minst en uten å nevne navn (trheim).
Hell bil er et mareritt på det der, de driver langt utenfor lover og regler da folk flest godtar det
 #349783  av angrykid

sindrejl skrev: Hell bil er et mareritt på det der, de driver langt utenfor lover og regler da folk flest godtar det
Er ikke uten grunn at jeg har satt min fot innenfor de dørene der KUN 1 gang.. Og aldri kommer til å gjøre det igjen, med mindre jeg faktisk MÅ...
 #349788  av KK-ma70

angrykid skrev:
sindrejl skrev: Hell bil er et mareritt på det der, de driver langt utenfor lover og regler da folk flest godtar det
Er ikke uten grunn at jeg har satt min fot innenfor de dørene der KUN 1 gang.. Og aldri kommer til å gjøre det igjen, med mindre jeg faktisk MÅ...
Jeg er av helt annen oppfatning av de. Hver gang det har vært noe så har de ringt og undersøkt om det er greit før de foretar noe. Aldri hatt noe problem med de :?
Tror det er bare dere som er vanskelige kunder :twisted: :mrgreen:
De skal gi beskjed om det er noe ekstra som må gjøres, men ola normann godtar mye.
 #349801  av ke25-toyoglide

Navnet sier vel det meste......
Hva driver du med då mralp :?:
 #349807  av sindrejl

KK-ma70 skrev:
angrykid skrev:
Jeg er av helt annen oppfatning av de. Hver gang det har vært noe så har de ringt og undersøkt om det er greit før de foretar noe. Aldri hatt noe problem med de :?
Tror det er bare dere som er vanskelige kunder :twisted: :mrgreen:
De skal gi beskjed om det er noe ekstra som må gjøres, men ola normann godtar mye.
tviler på de gjør det til oss bilnerder, men jeg har stått ved siden av gamle kjerringer o.l mang en gang hvor de "clutchen din var også ødelagt så det blir 8.000kr ekstra" og de bare.. "seriøst?? uff.. jammen.. vel måtte dere så måtte dere vel".

De prøvde på noe fint til meg men da ble det en heftig og sint samtale med verkstmester for maaange år siden :D
 #349809  av inzane2012

da jeg hadde min inne sist gang hos verksted så kræsjet dem jo bilen min, men da var dem rimelig kjapt ute med å ringe opp, fortelle hva som hadde skjedd og skulle selvfølgelig ordne opp med en gang, fikk og tilbud om gratis leigebil og hele pakka...
var ett par ting som dukket opp og da ringte dem til meg og spurte om di skulle bytte/reparere det...
men er nok veldig mange som bare stoler blindt på verksteder, for verkstedet vil jo selvfølgelig tjene mest mulig peng...

men å si at alle sammen er svindlere og bare er ute etter å loppe kundene for penger blir litt drøyt...
 #349817  av sindrejl

inzane2012 skrev:men å si at alle sammen er svindlere og bare er ute etter å loppe kundene for penger blir litt drøyt...

kan ikke se at noen har sagt noe slikt her?
 #349825  av inzane2012

sindrejl skrev:
inzane2012 skrev:men å si at alle sammen er svindlere og bare er ute etter å loppe kundene for penger blir litt drøyt...

kan ikke se at noen har sagt noe slikt her?
les mellom linjene ;) men pass deg så du ikke blir påkjørt av toget ;)
 #349856  av chris

Spørsmålet er vel også hvilke forbehold bedriften har tatt før man igangsetter rep/mont.

Dette skal jo så klart gjøres klart ovenfor kunden først uansett