magnesmurf :Kan godt være det er noe sånn. .
Nå har det vert en ulykke i Norge og, farten var låst på 176
Stoppet bilen ved hjelp av autovernet.
Føreren slapp unna med mindre skader.
apehest : ja det er det som er problemet med disse ulykkene.
Nesten uansett så skal bremsene klare å stoppe en bil med fullt gasspådrag, jo raskere bil, jo sterkere bremser.
i de siste ulykkene så er det nok ikkje pedalen som er problemet.
De har både problemer med gass og brems.
DÃ¥ er du tilbake til at det er et matteproblem, eller elektronikk.
Personlig tror eg ikkje det er et matteproblem, siden det skjer med både gass og brems hver gang.
Då er en tilbake til elektronikken som gir full gass og nekter å adlyde brems pga. den gir full gass.
Å etterskape dette i et laboratorium, når det har skjedd 5-50 ganger i virkeligheten av biler som blir kjørt millioner av mil hver dag, det er ikkje lett.
Det kan vere 10 forskjellige kriterier som må oppfylles samtidig for at det skal skje.
sett på cruisecontroll samtidig som du gir gass, samtidig som det er 3¤ ute, samtidig som du holder 89km/t samtidig som det er litt irr på en kontakt.++++.
Eneste mulighet er nok å undersøke de bilene det har skjedd på.
Eg har dyp respekt for det arbeidet Toyota gjør nå, (som de må gjøre), de har ikkje en lett jobb fremfor seg.
Det eg ikkje liker, er at de har brukt så lang tid i fornektelse, og at de fremdeles sier at bilene er trygge å kjøre.
Si det til de som opplever denne skrekkoplevelsen.
Og til de som opplever det. Brenn i H...... viss det er oppspinn.
Alle er ikkje det, men er redd for at noen prøver å få sine 5 minutter berømmelse utav det.