I utgangspunktet er det gratis om bilen har vært regget 10 år i Norge, ref
www.toll.no.
Er den under det er det full spiker + ekstraavgift. Dette med avgift/godkjenning var ikke til å bli klok på. Jeg mente at skal man betale AVGIFT, må man få det godkjent også. Hvis ikke må loven endres slik at man kan ilegge BØTER for effektøkning pr hestekreft. AVGIFT pr hestekreft kan ikke ilegges før kjøretøyet er godkjent. Problemet er at tolletaten bryr seg pent lite om hva BT sier, da de 2 har ulike oppgaver og ikke noe med hverandre å gjøre. Hvor mange som må betale ekstraavgiften vet jeg ikke. Jeg slapp unna slikt. Tviler sterkt på at det finnes statistikk på dette, i så fall må man jo vite hvor mange "ulovlige" kjøretøy som finnes i landet. Forstår ikke helt hvordan dere ser for dere at denne sannsynligheten kan beregnes???
Uansett er 20 eller100k i bot peanuts i forhold til ved evt ulykke, hvor forsikringsselskap setter seg på bakbena både i forhold til utbetaling på bil og (langt viktigere), personskade.
Husk at din motpart har uendelige resurser.

Toyota Mr2 Turbo GT-S / Toyota Celica GT4 Carlos Sainz / Corolla KE25 71
Prosjekttråd MR2 / Celica CS :
viewtopic.php?f=61&t=29464
Prosjekttråd Corolla KE25 71`:
viewtopic.php?f=61&t=35875