TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • IS220D Sport vs standard girutveksling...

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #349573  av BrennaRacing
 
Master skrev:
BrennaRacing skrev:Beste er nok å prøve selv ja. Har ikke prøvd sport, men syns ikke Luxury er så dårlig som alle skulle ha det til. Er som å kjøre en bensinbil ca:D
Hvis du går for sport så må du huske å sjekke utstyrslista. Er mye som er standard på en Luxury som du ikke får med på en Sport
Hva mener du eksakt med "er som å kjøre en bensinbil" ? Bare lurer på hva som legges i det. :D Hvor ofte bruker du 6 gir? 5 evt? I hvilke hastigheter bruker du de forskjellige girene i hovedsak? For å kjøre forbi biler, må du gire mye ned da eller er det godt drag i 4-5 gir?
Tror nok Sport har en fordel på disse områdene, men er redd for den skal bli for kortsteget, og det dermed blir mye giring,...

Står en IS 220d på Toyota Bodø som jeg har fryktelig lyst å prøve... :D
Hvis jeg ikke husker helt feil så ligger jeg vel i 90 km i 4 gir på rett over 2000 rpm. 6gir er helt ubrukelig. 120-130 så går det nesten ikke an å bruke 6 gir. Må vel opp i 140 hvertfall. Når man kjører i 4 gir er det bra nok drag til å kjøre forbi. Har ikke tenkt så mye på det. Men skal ut en tur etterpå så jeg kan prøve å legge merke til gir og hastigheter.

Den ISen i bodø syns jeg var veldig dyr?! Får jo en 250 for den prisen jo.

Hva med denne Sport`en: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=20883825.
 #349576  av BrennaRacing
 
2fast4u skrev:
BrennaRacing skrev: Hvis du går for sport så må du huske å sjekke utstyrslista. Er mye som er standard på en Luxury som du ikke får med på en Sport
Er du sikker på at det ikke er omvendt ? :)
Var vel en grunn for at Sport kosta rundt 100k mer enn Luxury i 05-07

:wink:
Skrev akkurat et langt innlegg om det nå, men dataen klikka og alt ble borte. Orker ikke å skrive alt en gang til så jeg poster heller linken jeg siktet til :D

http://www.lexus.no/range/is/specificat ... =IS%20220d
Dette er 2010 modeller da, men tviler på at det var veldig mye anderledes i 06.

Sikker på at du ikke tenker på at det er prisforskjell mellom 250 og 220d? Mener å ha lest at Sport er billigere jeg? Ligger jo på ca samme pris nå, bare at det ikke er så mange til salgs. Var inne på lexus.no for å sjekke prislista, men Opera kræsja hver gang jeg prøvde å laste ned.
 #349585  av 2fast4u
 
BrennaRacing skrev:
Sikker på at du ikke tenker på at det er prisforskjell mellom 250 og 220d? Mener å ha lest at Sport er billigere jeg? Ligger jo på ca samme pris nå, bare at det ikke er så mange til salgs. Var inne på lexus.no for å sjekke prislista, men Opera kræsja hver gang jeg prøvde å laste ned.
Skrev litt feil i går kveld, ser det nå, beklager, std 220d startet vel på 428.000.- (07-08) / Luxury med VDIM og navi-pakken ca 520.000.- og Sport ca 542.000.-
Men varierer veldig mye avhengig av vilke utstyrspakker man valgte.

Men trur det blir ganske feil å sammenligne med 2010 utstyrsliste da det er blitt endret mye for å få bilene billigere.

:wink:
 #349588  av 2fast4u
 
BrennaRacing skrev:
Den ISen i bodø syns jeg var veldig dyr?! Får jo en 250 for den prisen jo.

Hva med denne Sport`en: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=20883825.
Bodø bilen var dyr ja, men har riktig utstyr og lav km.stand, finner dem billigere også.
Men denne svarte er også en importbil, er fra Belgia, har 2.4 utv, og etter min menig så mangler den noe vesentlig for vårt kalde klima her i landet, (ikke meninga å ødelegge salget for den som selger), men det finnes også noen Norske biler i denne prisklassen.

:wink:
 #349594  av dca
 
den i bodø var passe dyr ja...
min er året nyere, dyrere i utganspunktet, bedre, raskere (mer hk og nm), påkostet over 70 tusen, og SVART! ;) gir den fra meg for 430 nå tror jeg kanskje... får mer å mer lyst på m3! :( :D
 #349630  av Master
 
2fast4u skrev:
Master skrev:
Står en IS 220d på Toyota Bodø som jeg har fryktelig lyst å prøve... :D
SÃ¥ fin ut denne bilen, Sport med skinn og navigasjonspakken, og 3.2 utv.
Importert fra Tyskland, og denne har tilleggsvarme, noe som ikke alle 220d fra andre land har som standard.
Utstyret på nye IS (som den gamle) varierer litt fra hvilket land den opprinnelig var laget til,
denne har treinteriør, noe den Norske utg ikke har, heldigvis......

:wink:
Det er en luxury, ikke sport.
 #349840  av sveinongen
 
Jeg har en 2006 modell, is220d sport. Var ute og testa litt i dag angående fart, i forhold til girvalg og turtall. Hastighetene er målt på speedometer i bilen og med 17" vinterfelger.
Kan også legge til at 6 gir fint kan brukes fra 80-90 km/t , ligger da med ett turtall på 1700.

2000 Omdreininger:

1 Gir: 15km/t
2 Gir: 30km/t
3 Gir: 50km/t
4 Gir: 65km/t
5 Gir: 80km/t
6 Gir: 105km/t

3000 Omdreininger:

1 Gir: Ikke målt
2 Gir: Ikke målt
3 Gir: Ikke målt
4 Gir: 95km/t
5 Gir: 120km/t
6 Gir: Ikke målt
 #349914  av Master
 
Takker. Tror nok det blir en sport med en gang på meg evt :)

Hvordan er disse på vinterføre da? Like kjelke som is200'en ryktes for å være?
 #349928  av sveinongen
 
Master skrev:Takker. Tror nok det blir en sport med en gang på meg evt :)

Hvordan er disse på vinterføre da? Like kjelke som is200'en ryktes for å være?
når du får slått av VDMI så er det en rå bil på vinteren =)
 #349931  av dca
 
jeg har utslitte dekk så min er extrem glatt..må kunne å kjøre den rett å slett...
vdmi er alltid avslått! ;) festbrems
 #349946  av BrennaRacing
 
sveinongen skrev:Jeg har en 2006 modell, is220d sport. Var ute og testa litt i dag angående fart, i forhold til girvalg og turtall. Hastighetene er målt på speedometer i bilen og med 17" vinterfelger.
Kan også legge til at 6 gir fint kan brukes fra 80-90 km/t , ligger da med ett turtall på 1700.

2000 Omdreininger:

1 Gir: 15km/t
2 Gir: 30km/t
3 Gir: 50km/t
4 Gir: 65km/t
5 Gir: 80km/t
6 Gir: 105km/t

3000 Omdreininger:

1 Gir: Ikke målt
2 Gir: Ikke målt
3 Gir: Ikke målt
4 Gir: 95km/t
5 Gir: 120km/t
6 Gir: Ikke målt
Til sammenligning så er dette fra en 06 Is220d Luxury

2000 rpm:

1.gir: 20km/t
2.gir. 40km/t
3.gir. 60km/t
4.gir. 85km/t
5.gir 100km/t
6.gir. Ikke målt

3000 rpm:

1.gir. 30km/t
2.gir. 57km/t
3.gir. 90km/t
4.gir. 120km/t
5 og 6 gir. Ikke målt
 #349948  av sveinongen
 
BrennaRacing skrev:
sveinongen skrev:Jeg har en 2006 modell, is220d sport. Var ute og testa litt i dag angående fart, i forhold til girvalg og turtall. Hastighetene er målt på speedometer i bilen og med 17" vinterfelger.
Kan også legge til at 6 gir fint kan brukes fra 80-90 km/t , ligger da med ett turtall på 1700.

2000 Omdreininger:

1 Gir: 15km/t
2 Gir: 30km/t
3 Gir: 50km/t
4 Gir: 65km/t
5 Gir: 80km/t
6 Gir: 105km/t

3000 Omdreininger:

1 Gir: Ikke målt
2 Gir: Ikke målt
3 Gir: Ikke målt
4 Gir: 95km/t
5 Gir: 120km/t
6 Gir: Ikke målt
Til sammenligning så er dette fra en 06 Is220d Luxury

2000 rpm:

1.gir: 20km/t
2.gir. 40km/t
3.gir. 60km/t
4.gir. 85km/t
5.gir 100km/t
6.gir. Ikke målt

3000 rpm:

1.gir. 30km/t
2.gir. 57km/t
3.gir. 90km/t
4.gir. 120km/t
5 og 6 gir. Ikke målt
Da vil jeg tørre og påstå at jeg synes Girkassa som er i din virker bedre, noen andre med is220d SPORT som kunne tatt noen målinger bare for å sammenligne litt?
 #349962  av dca
 
hvis du syns kassa i luxury er bedre kan du ta deg en bolle... :)
 #349991  av BrennaRacing
 
Kan legge til at i 6.gir på 2000 rpm gjør bilen 140km/t
 #350054  av Master
 
Hvis man har 2000 rpm i fjerdegir og kjører i 85 på Lux kassa så virker jo 5-te og 6-te gir pointless for norske veier (hvertfall nordnorske veier) med svinger, bakker og bare 80-sone.

Når det gjelder hvordan bilen er på vinterføre så tenker jeg ikke på hvordan den er å slenge med dersom man slår av VDIM (selv om man selvfølgelig vil teste det også da... :D ) Men heller om man står fast ved 7cm nysnø på flatmark eller ikke kommer seg opp småbakker med litt snø slik som en kamerat sin IS200 sliter med?