TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Klarer ikke Ã¥ stille ned turbotrykk!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #349916  av celica_st185
 
w-132 skrev: Men det hjelper ingenting nå ijallefall om eg stiller på Boostcontrollen, om eg kjøre med den stengt eller åpen så kommer det uansitt max trykk.. :(
men eg vill jo ikke ha det sånt at eg får FuelCut, då vil eg heller prøve å strupe eksosen, å se om boostcontrollen vil fungere da :D

Du kan ikke stille trykket LAVERE enn det den orginale Actuatoren klarer holde igjen av trykk. Eneste du gjør med å stenge boostcontrolventilen din er å øke trykket (Hvis actuatoren har hard nok fjør til å holde igjen høyere trykk enn det du har nå da)



Her ser du hvordan actuatoren styrer bypassventilen i turboen.

Skjær ut en ring og monter slik mralp skrev, så kan du begynne å stille på trykket etterpå
 #349953  av w-132
 
celica_st185 skrev:
w-132 skrev: Men det hjelper ingenting nå ijallefall om eg stiller på Boostcontrollen, om eg kjøre med den stengt eller åpen så kommer det uansitt max trykk.. :(
men eg vill jo ikke ha det sånt at eg får FuelCut, då vil eg heller prøve å strupe eksosen, å se om boostcontrollen vil fungere da :D

Du kan ikke stille trykket LAVERE enn det den orginale Actuatoren klarer holde igjen av trykk. Eneste du gjør med å stenge boostcontrolventilen din er å øke trykket (Hvis actuatoren har hard nok fjør til å holde igjen høyere trykk enn det du har nå da)



Her ser du hvordan actuatoren styrer bypassventilen i turboen.

Skjær ut en ring og monter slik mralp skrev, så kan du begynne å stille på trykket etterpå

Oki då får eg prøve det på sundag å ta å skjære ut ein ring å prøve :D så håper eg at det ikke kommer meir problemer med Fuelcut...