TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skuffet etter montering av basskasse is200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #349934  av is_tohundre

Hei!

Har i dag koblet forsterker + basskasse i bilen. Problemet er at man hører nesten ingen forskjell inni bilen :roll: Med mindre jeg skrur opp til nesten maks, da og bare da hører jeg litt bedre bass. Har åpnet skiposen og det for å høre om det ble noe forskjell i forhold til lyd inn i kupen men neeida! :evil:

Er problemet at bassen + eventuelt forsterkeren er for dårlig? Koblingsfeil? Kan ikke tenke meg det heller for alt funker jo. akkurat som om jeg må være veldig nære kassa for å virkelig kjenne at det dunker når jeg åpner bagasjen.. AkkurAT som om bassen ikke bærer lyden inn i kupeen hvis dere skjønner..

Noen ideer? er forøvrig denne pakken jeg kjøpte av bilradiospesialisten:http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Takker for svar :D
 #349937  av Sven

Har du justert delefilter og gain på forsterker? :D
 #349986  av is_tohundre

Sven skrev:Har du justert delefilter og gain på forsterker? :D

Har prøvd å skru på det som er å skru på, på forsterkeren.. Delefilter sier du? er det også noe man skrur på, på forsterkeren?
Er helt grønn når det kommer til dette her.. :oops:
 #350018  av angrykid

Dessverre så er det du opplever her, helt vanlig i vår type bil. :|

Jeg fant en brukbar montering for min sub, men den peker nå oppover mot hattehylla og på skrå bakover i bagasjerom. Så du får snu å vende litt på den subben din, ha skiposen åpen hele tiden, helst demonter den, og så kan du med fordel (med mindre du bruker de da) også demontere hattehøytalerne dine..
 #350039  av Amund

Eg tok vekk den plastikkluka over skiposen, funka greit nok det. Har kun to små 8" baki der, på ein 2x60(ekte)w forsterker, og de spiller bakover. Har nok trykk til å få fin lyd i vert fall, men sjølvsagt, ikkje akkurat noko å stille i db-drag med :roll:
Har du sjekka om subben spiller i motfase med høyttalerne i hattehylla?
 #350041  av is_tohundre

Amund skrev:Eg tok vekk den plastikkluka over skiposen, funka greit nok det. Har kun to små 8" baki der, på ein 2x60(ekte)w forsterker, og de spiller bakover. Har nok trykk til å få fin lyd i vert fall, men sjølvsagt, ikkje akkurat noko å stille i db-drag med :roll:
Har du sjekka om subben spiller i motfase med høyttalerne i hattehylla?

hva vil det si at subben spiller i motfase med høytalerne i hattehylla? Det skulle gått ann på et vis å skru ned lyden på høytalerne inni bilen så slipper jeg å spille ekstremt høyt før subben gir fra seg litt bass.. har jordingspunktet noe¨å si på lyden eventuellt? veit ikke om jeg fant det optimale punktet egentlig. Eventuelt om dek kan være en koblingsfeil et eller annet sted? Har hatt subber i alle bilene jeg har hatt til nå og da har jo elementene gitt fra seg bass også på lave volum! nå er det jo så vidt bass elementet vibrerer når jeg spiller ganske så høyt! Kjedelig det her :( Men takker for alle svar da :D
 #350042  av is_tohundre

angrykid skrev:Dessverre så er det du opplever her, helt vanlig i vår type bil. :|

Jeg fant en brukbar montering for min sub, men den peker nå oppover mot hattehylla og på skrå bakover i bagasjerom. Så du får snu å vende litt på den subben din, ha skiposen åpen hele tiden, helst demonter den, og så kan du med fordel (med mindre du bruker de da) også demontere hattehøytalerne dine..
Følgte med nye 6x9 høytalere i denne "kraftpakken" så skiftet ut de originale høytalerne i hattehylla så de er nok i bruk ja :wink:
 #350079  av toyotapsycho

sjekk + og - .. hvis du har kobla de feil, opphever bassene hverandre..mulig du må ha bandpass kasse, eller montere bassreflex inn mot baksetene..trodde det ville være best med høyttalerne pekte bakover.. .
 #350089  av is_tohundre

toyotapsycho skrev:sjekk + og - .. hvis du har kobla de feil, opphever bassene hverandre..mulig du må ha bandpass kasse, eller montere bassreflex inn mot baksetene..trodde det ville være best med høyttalerne pekte bakover.. .
Har gått over alt av koblinger nå og alt er koblet riktig.. Flyttet rett og slett kassen til baksetet og den spiller som bare f.. så da er det jo dempet noe ekstremt mellom bagasje og kupe... kommer til å ha kassen i baksetet foreløpig til jeg kommer på en annen løsning.. er uansett bare meg og samboeren som kjører rundt uansett, men kjedelig når noen skal sitte på da.. :roll: Lurer på om det hadde vært bedre med lukket kasse og ikke bassreflex?
 #351090  av QuiNlan

Ikke for å være negativ eller noe, men det virker ikke helt overbevisende dette anlegget. Muligens forventningene har vært litt store? Det er jo temmelig billig dog.
 #351191  av is_tohundre

slasken skrev:Har ikke nå problem med mitt anlegg.. Spilte så bra at jeg måtte skru ned på forsterkeren, så man kunne prate i bilen når man hadde litt lyd på.

Har du samme anlegget? og isåfall i en is200? Biler av hvordan du har gjort det?
 #351192  av is_tohundre

QuiNlan skrev:Ikke for å være negativ eller noe, men det virker ikke helt overbevisende dette anlegget. Muligens forventningene har vært litt store? Det er jo temmelig billig dog.

Som jeg har skrevet over her så spiller anlegget mer enn godt nok for meg.. Det vil si når jeg har basskassen i baksetet.. Den spiller så det rister i både marg og bein, problemet mitt er jo at jeg ikke vil ha noe i baksetet men i bagasjerommet! Og da blir jo problemet at det ikke høres noe bass i det hele tatt nesten..
Åpner jeg ski luka blir det litt bedre, men ikke bra i det hele tatt.. Har hørt litt rundt omkring med folk som har litt peiling på det her og de sier at lyden, eller i dette tilfellet bassen stiger.. Så har tenkt litt om jeg skal kjøre to bassreflex rør ned i hattehylla.. problemet da er jo at jeg i tilfelle må borre i karroseriet.. er dette et problem? eventuellt fjerne 6x9 i hattehylla men da får jeg jo ikke noe lyd bak heller.. er klar over at dette ikke er noe kjempe anlegg men litt mer enn dette hadde jeg ihvertfall ventet meg..
 #351193  av QuiNlan

Jeg har ikke samme anlegget nei. Men, jeg er overbevist om at utseendet på produktet ligger godt innplanta i prisen. Når det kommer til kjente merkevarer og billigpakker så er de ikke alltid like overbevisende. Jeg tror man får lite for pengene. Jeg monterte en billigpakke til 3490,- i en Primera. 2x10", 4x60Watt RMS forsterker, 2x6,5" koaksial høyttalerpar. Dette rocka mildt sagt, til å koste utrolige 3490,- Ikke akkurat kjente merkevarer men. Og, det har ikke like fanzy farger og logoer som denne. Men, hva vil du ha? Lyd eller utseende? For under 5000 skal det godt gjøres å få begge deler. Vil du vite mer, så send meg PM :)
Sist redigert av QuiNlan den 24 mar 2010 18:05, redigert 1 gang totalt.