TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mr2 ulovlig ombygget turbo - tatt i kontroll ?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #350402  av bose
 
mailman1 skrev:problemet er gjerne at han har fått beskjed om ikke å gi ut dokumentasjon. Og at han får haugevis av henvendelser som han oppfatter nesten som trakassering. :?:
Hvem er det isåfall som har gitt han denne beskjeden? Er det Toyota Norge som er imot ombygging av kjøretøy?Eurpa? Eller fra øverste hold i Japan? Jeg personlig tror at denne "striden" er internt i vårt land,
Går jo evnt ann å høre på utenlandske forum, om hvordan ting blir løst? I England så har dem vel egne offentlige organer som tar seg av sånne ting? (Der de får godkjent kit-car bygg osv)
 #350406  av Sven
 
bose skrev:
mailman1 skrev:problemet er gjerne at han har fått beskjed om ikke å gi ut dokumentasjon. Og at han får haugevis av henvendelser som han oppfatter nesten som trakassering. :?:
Hvem er det isåfall som har gitt han denne beskjeden? Er det Toyota Norge som er imot ombygging av kjøretøy?Eurpa? Eller fra øverste hold i Japan? Jeg personlig tror at denne "striden" er internt i vårt land,
Går jo evnt ann å høre på utenlandske forum, om hvordan ting blir løst? I England så har dem vel egne offentlige organer som tar seg av sånne ting? (Der de får godkjent kit-car bygg osv)
Sikkert av BT :twisted: :lol:
 #350414  av stianøverland
 
nei tenkte faktisk en prat :P hehe, tror neppe det hjelper å banke dritten utav han :P

men de som har fått dette til ? hvorfor er ikke de mer behjelpelige med å dele ut papirer ?
 #350420  av bose
 
De som har fått det godkjent har fått TÜV papirer på det, noe mann må til tyskland å få ordna. Og hvert TÜV dokument, følger kun sin respektive bil/produkt.
 #350422  av mailman1
 
bose skrev:De som har fått det godkjent har fått TÜV papirer på det, noe mann må til tyskland å få ordna. Og hvert TÜV dokument, følger kun sin respektive bil/produkt.
tyskland er vel løsningen ved mange ombygginger som trenger enkeltgodkjenning. Det er vel ved typegodkjenning Toyota ikke vil du skal bygge om en billig bil til en toppmodell :P Men hvorfor bryr di seg di selger jo slitedeler, og det er ikke akkurat som dem som bygger om GTI til Turbo hadde kjøpt en ny Toyota avensis isteden hvis dem ikke får papirer! :lol: Men men.

Er det virkelig så vanskelig å få papirer fra toyota at di ikke engang vil gi ut papirer som viser hvor mye diverse originaldeler tåler av effekt. ? SVV (BT) trenger jo sånne ting for å kunne gjøre jobben sin. (hvis en snakker om effektøkning da) Det er dette Egil ikke vil ? Eller vil han bare ikke noenting.. ?
 #350449  av stianøverland
 
han vil verken dele ut papirer eller informasjon om mr2 n/a eller turbo.

nærmeste jeg har kommet, er delelistene fra romnes. hvor det står spesifik info om hver av bilene, men ikke på samme måte som delelister, så disse er ubrukelige
 #350454  av sindrejl
 
informasjon er de vel pliktige til å dele ut..?
 #350461  av mailman1
 
de er vel strengt tatt ikke pliktig å gjøre noenting. ?
 #350494  av mr2storbrua
 
sindrejl skrev:informasjon er de vel pliktige til å dele ut..?
De har aldri solgt MR2 MK2 i norge, dette tror jeg er en av hovedgrunnene til at de er så vanskelige...
 #350503  av Mr_Storbrua
 
Hva med å snakke med f.eks. importøren av toyota i danmark, sverige, tyskland.. Altså for å få papirer som dokumenterer at alt er liket på en gti og turbo (fra samme revisjon) bortsett fra motor og drivverk..
 #350507  av celicat23
 
stianøverland skrev:helt riktig, de er ikke pliktige til noen verdens ting. men de må ta konsekvensene mtp kundeforhold ol.
Toyota Norge driter fint i alle som er interessert i motor. De vil kun ha gamle gubber og kjerringer som kjører auris med minste motor som kunder :roll:
 #350519  av Johnnyboy
 
Toyota Norge driter fint i alle som er interessert i motor. De vil kun ha gamle gubber og kjerringer som kjører auris med minste motor som kunder :roll:
Kunne ikke vært mer enig,

Men tror kanskje det hadde faktisk vært best å henvede seg i sverige/dannmark ang papirer som Mr_Storbrua sa, Mulig de er litt mer sammarbeidsvillig en her i noge ( ikke at det skal mye til da )

Hadde vært rart om toyota norge ikke kunne ha godkjent papirer ifra eks Toyota dannmark. som eks bekrefter at bremsene til mr2 gti er lik som på turbo modellen.
 #350577  av mailman1
 
Hmm. Papirer fra våre naboland burde jo nesten være enda bedre, da disse landene kanskje importerte di respektive bilene. ? Så lenge du begrunner det med at Toyota Norge ikke har erfaring med bilen det er snakk om.