Fyrte opp MR2en i dag etter å ha byttet innmaten i blokka i vinter. Var en deilig følelse å høre brummingen av motoren igjen, og ikke minst å kunne konstatere at alt fungerer, ikke noe lekasjer eller noen ting.
Men jeg merket at tomgangen var litt ruskete. Dette er utvilsomt fordi det er såpass kaldt ute nå. Justerte litt på water-temp compensation, air temp compensation og start fueling mapene, og dette bedret kaldstarten veldig med så mange minusgrader ute. Men uansett, jeg syntes den la seg litt høyt. Fremfor å justere dette på tomgangskruen skulle jeg likt å justert det i ign.advance idle control mapen. En meny i DTA sprutet hvor en kan kompensere noe for manglende tomgangregulator ved tenningjustering.
Men hvor mange grader fortenning kjører dere med ems på tomgang? Så jeg vet hva jeg har å ta utgangspunkt i. Hadde vært greit å vite hva andre har sammenlignet med hva jeg selv har nå..
Men jeg merket at tomgangen var litt ruskete. Dette er utvilsomt fordi det er såpass kaldt ute nå. Justerte litt på water-temp compensation, air temp compensation og start fueling mapene, og dette bedret kaldstarten veldig med så mange minusgrader ute. Men uansett, jeg syntes den la seg litt høyt. Fremfor å justere dette på tomgangskruen skulle jeg likt å justert det i ign.advance idle control mapen. En meny i DTA sprutet hvor en kan kompensere noe for manglende tomgangregulator ved tenningjustering.
Men hvor mange grader fortenning kjører dere med ems på tomgang? Så jeg vet hva jeg har å ta utgangspunkt i. Hadde vært greit å vite hva andre har sammenlignet med hva jeg selv har nå..

- MR2 TURBO -