TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • turbo og kompressor, spørsmÃ¥l og svar

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #350795  av stianøverland
 
her kan det stilles alt av spørsmål som omhandler turboaggregater og kompressorer



en komps a meg kjører en 200sx s13 med s14 turbo og 360 lager. vanligvis får denne bilen et turtallskick på 2500rpm. men denne får kicket på 4000rpm. Og da kommer den virkelig opp i fart. er dette pga lagrene i turboen ? for selve turboen er orginal fra s14, men lagerene er uorginale.

er mye mer spennende når bilen får et plutselig kjempekick enn at den får et svakere kick på lavere turtall.

mulig å få tak i slike lagere på ct26 turbo også (hvis det er lagerene som har skylden i dette )

takk
 #350801  av mr2storbrua
 
En s14 har vel 2.0l, mens en s13 har 1.8l? Og dersom turboen er ment for en to-liter, så er vel kanskje eksoshuset større, slik at den trenger mer eksos for å bygge trykk i forhold til s13-turboen?
 #350805  av stianøverland
 
hmm. tjajo. men så lagrene har ikke noe å si på dette ? syntes det hørtes litt rart, ut men på en annen måte så kunne det jo hatt en sammenheng, når en tenker på variatorer og variatorvekter. aner ikke.