TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Auduns MR2 MK2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #350817  av hmsilset

ja, smøre på ett lite lag vaselin eller noe som ikke tærer på pakningen, så er det bare å tørke vekk etterpå :D
 #350868  av Holger

bra du går grundig til verks! Blir hvertfall mega strøken motoren din, stå på! :D
 #350931  av Audun F

Helgeland skrev:tøft prosjekt. kjekt og følge med..

hvor bestilte du radiatoren fra?
og hvorfor gikk du for aluminium i stedet for orginal?

men koonge prosjekt!
Takktakk :)

Radiatoren kjøpte jeg via eBay (som det meste annet ;)), http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... MEWNX%3AIT

Var vel ikke så veldig veloverveid kjøp, men vekt og vedlikehold er jo noen faktorer som spiller inn. Virker som om det er helt grei kvalitet på den. Jeg kjøper veldig lite originalt fra Toyota - grunnet den sinnsvake prisen delene har her i Norge :wink:
 #350932  av Audun F

Holger skrev:bra du går grundig til verks! Blir hvertfall mega strøken motoren din, stå på! :D
Takktakk - hyggelig at folk følger med :)

Har forresten fått lakka litt mer deler i dag, bilder kommer når de er ferdig behandla. De skal ha noen lag til med lakk før de er ferdige...
 #351049  av Andrepedersen

Denna bilen blir strøken ! strøkent motorrom også ;) Planer om turbo forresten ?
Når regner du med å være ferdig med prosjektet ?

Stå på !
 #351058  av magnesmurf

Klubbzone skrev:Kort spørsmål...
Er det noen her inne som har bytta ut den "vanlige" klimakontrollen med en slik: http://www.rpmgarage.com/new/detail/?tid=14598 ?

Vil det være mye styr med ledningsnett, eventuelt andre deler jeg trenger for at denne skal fungere?
Det der er vel den vanlige klimakontrollen for biler med aircondition? Regner med at eneste forskjellen mellom din og den der er de to knappene oppe til venstre?

Trenger du noe ekstra for å få den til å virke? Tja. Hele opplegget for ac :wink:

Ser at den har en autofunksjon, så da trenger du vel en tempføler for kupe lufta og.
 #351115  av Audun F

Andrepedersen skrev:Denna bilen blir strøken ! strøkent motorrom også ;) Planer om turbo forresten ?

Stå på !
Takktakk :) Hadde planer om turbo i ca. 3 timer, men la det fra meg igjen... Dette er mitt første prosjekt, så da tror jeg ikke jeg skal bite over mer enn det jeg allerede har gjort ;)

Planen var å bli ferdig med dette prosjektet til sommern, men det tror jeg nok ikke går i orden - så får satse på våren 2011 :)
 #351116  av Audun F

magnesmurf skrev:Det der er vel den vanlige klimakontrollen for biler med aircondition? Regner med at eneste forskjellen mellom din og den der er de to knappene oppe til venstre?
Trenger du noe ekstra for å få den til å virke? Tja. Hele opplegget for ac :wink:
Ser at den har en autofunksjon, så da trenger du vel en tempføler for kupe lufta og.
Har jo allerede AC i kjerra da, så den eneste forskjellen som jeg kan se er den autoløsninga - men vet ikke helt om det er mye utover akkurat den brytern jeg trenger. En tempføler kan nok være logisk, men regner med den skal kobles til et sted ;) Kanskje jeg kan finne spec på en bil som har dette fra før og sjekke hva slags deler det er snakk om...

Bestillte forresten nye calipere foran og bak fra rpmgarage.com + ovenfornevnte klimakontrollen og litt småplukk. Kliss nye baklykter også :)
 #351189  av Andrepedersen

Klubbzone skrev:
Andrepedersen skrev:Denna bilen blir strøken ! strøkent motorrom også ;) Planer om turbo forresten ?

Stå på !
Takktakk :) Hadde planer om turbo i ca. 3 timer, men la det fra meg igjen... Dette er mitt første prosjekt, så da tror jeg ikke jeg skal bite over mer enn det jeg allerede har gjort ;)

Planen var å bli ferdig med dette prosjektet til sommern, men det tror jeg nok ikke går i orden - så får satse på våren 2011 :)
Høres bra ut ;) Veldig stort førsteprosjekt, som ser ut for å gå utrulig bra ;)
 #351318  av mr2storbrua

Klubbzone skrev:Jeg skal bytte svinghjul i prosessen, og jeg ser mange bytter bolter også. Er dette hensiktmessig, og passer 3S**** boltene fra ARP til 5SFE også?
Ifølge toyodiy er det ikke samme delenummer på 3S-boltene og 5S-boltene... Men burde jo ikke være så vanskelig å finne bolter til 5S i statene?
 #351323  av Audun F

mr2storbrua skrev:Ifølge toyodiy er det ikke samme delenummer på 3S-boltene og 5S-boltene... Men burde jo ikke være så vanskelig å finne bolter til 5S i statene?
eBay hadde ikke noen lista for 5SFE, men kom over en side nå som hadde ARP flywheel bolter til 5SFE (eller 20R som den også blir kalt tydeligvis). Kosta bare $27 fra www.headbolts.com, så det var jeg jo fornøyd med :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 73