TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Import av henger

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #350900  av ErikG

Noen som kan fortelle meg hva som må betales ved import av henger fra utlandet?
 #350935  av 2fast4u

ErikG skrev:Noen som kan fortelle meg hva som må betales ved import av henger fra utlandet?
Vet ikke om det er blitt endret i disse siste årene, men tidligere var det bare mva å betale,
må innom toll for å få tollpapirer, typegodkjenning går greit hvis det er en henger som allerede
selges i Norge.
Sverige/Finland/Danmark har ch.nr på hengere så er vel greit å hente derfra, andre land som
England f.eks har ikke ch.nr på hengere og da sliter du litt med registrering her i landet.
Det er ikke registreringsavgift på første gangs registrering, så man kan kjøpe en brukt henger
i Sverige og registrere den gratis i Norge.
Er en del papirarbeid, men mulig å spare litt på en brukt henger, nye hengere koster mer i Sverige enn i Norge.

Finner du ikke riktig henger i Norge da ?

:wink:
 #350992  av ErikG

Er faktisk fra england jeg har sett på henger fra. Hadde vært over midddels praktisk med en henger med plass til to biler på, og da helst i høyden. Brian James har en fin løsning på det, og den er ganske mye billigere fra England, spes nå som pundet er så lavt.
 #351006  av ke25-toyoglide

Ka i helsikken skal du trekke det med, og hva pokkerns sertifikat er det du har :shock: :?:
 #351007  av ErikG

Blir å trekke med en lc120 AT. Har ikke hengerlappen og ikke bil å tekke med så derfor kjekt med henger med plass til to og bror med trekkbil og starlet. Blir to starleter på henger så veier mindre enn en Supra så ikke så ille akuratt!
 #351076  av ke25-toyoglide

2 starleter er nik ca 1500kg ja. og hengervekt på 1000kg så er det 2.5 tonn.
Må ha hengerlappen for å trekke ja. og en bil som har lov å trekke vekten.
Det kan sikkert den bilen.
Blir et bra vogntog :D Men ikkje så gale som eg trodde i utgangspunktet. :shock:
 #351147  av Giske

Må jo ha en med plass til 3 da, Erik! :shock: sånn at vi får med nissan også. haha!

den hengeren med plass til to høres interessant ut, har du link til bilde?
 #351166  av Daniel_hoy

Har sett bilde av en slik henger og den så litt ustabil ut :?
Men angående import av Brian James henger så var det noen som sjekket det ut en gang før. Der er tilhengerspesialisten eller noe blitt importør i Norge så det er vanskelig å få kjøpt direkte fra England. Men skader ikke å prøve for det er mye penger å spare der borte.
 #355561  av castman

Funnet ut noe mer her angående import av henger..?
 #355596  av ErikG

Nope.....