TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger oppgraderte calipere!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #350915  av Keno

Mr2'n min har ikke 92modell opgraderingen på caliperne, så trenger de som er hakket større:)
Var på twosrus.com og så disse:

http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... cts_id=540

Passer de rett på bilen min?
Kanskje nevne at mr2'n har ettermontert turbomotor, det er ikke en orginial turbo mr2 rett fra fabrikk.
Hvis det skulle ha noen betydning iforhold til bremser:)
 #350923  av lasse

Dem passer rett på, har tilsvarende på min, det går jo an å høre rundt på huggerier da, kan sikkert få dem billigere der, de er jo ganske tunge, så frakta koster nok endel...
 #350960  av marlboro1310

kjøp calipterene 92+ fra www.rpmgarage.com da får du alle 4 i strøken stand til ca 2000 inkl frakt. just a reminder, like greit å gå rett til den japanske gryta å kjøpe, de selger aldri ifra seg møkk og dritt som ikke virker, da de er det mest ærefull folket som noensinne har levd.

:wink:
 #351034  av Keno

Tenkte høre med noen huggere også, men hvis jeg ikke er så heldig så må jeg nok hente fra utlandet.
Skal ta en titt på rpmgarage, hørtes veldig bra ut:) veldig billig også:D
Takk for hjelpen folkens:D
 #351039  av inzane2012

merker at disse rpmgarage folka er veeeeldig glad i å utdype hvor sjeldne tina dems er :) som ett sett med blinklys er very rare :) og ett par med 98mod calippere bak er super rare...
og så er jo alt til turbo, veldig viktig å få med at dørpanela har tilhørt en turbomodell, og at girskinnet kommer fra en turbo modell :)

men såg ett par veldig snasne ting der inne da, som ei bakrute der det stod mr2 med store bokstaver som vist nok var OEM :)

beklager off-topicen her altså, men syns dem kunne roa seg ned litt hva det gjaldt "sjeldenheta" på tinga demmers...

PS: di hadde ikke den mest sjeldne og vanskeligste tingen å få tak i til mr2'en der heller, nemmelig askebegeret ;)
 #351045  av marlboro1310

inzane2012 skrev:merker at disse rpmgarage folka er veeeeldig glad i å utdype hvor sjeldne tina dems er :) som ett sett med blinklys er very rare :) og ett par med 98mod calippere bak er super rare...
he-he, ja dette er jeg fullstendig klar over, synes dette bare er moro for min del iallefall...det gav iallefall meg ett helt suverent prutegrunnlag at en del overhode var super rare.
Så lenge jeg faktisk fikk det jeg bestilte derfra, og at delene var strøkne, og ikke oppbrukte så ble jeg fornøyd. Så til dem som er interessert i en safe handel på internett, så er iallefall dette en safe og seriøs plass å handle fra.
 #351053  av Audun F

Bestillte akkurat nye calipere (very rare selvsagt) 94+ både forran og bak pluss litt anna småplukk (inklusive helt nye baklykter) fra den gjengen. Har bestillt stag og motorlokk før og kvaliteten pleier å være bra.

Er jul hele året her nå :)
 #351054  av marlboro1310

er jo en bra referanse fra Klubbzone her og :wink:
 #351057  av magnesmurf

Har bestilt en del ting defra jeg og. Og du får det du blir lovet. Ikke noe tull fra de.

Men du har også en annen leverandør av brukte deler til mr2. www.mr2-ben.co.uk
Også han leverer veldig gode ting, og han er litt billigere enn rpmgarage.
 #351068  av mr292

Klubbzone skrev:Bestillte akkurat nye calipere (very rare selvsagt) 94+ både forran og bak pluss litt anna småplukk (inklusive helt nye baklykter) fra den gjengen. Har bestillt stag og motorlokk før og kvaliteten pleier å være bra.

Er jul hele året her nå :)
Litt offtopic:
Hva er forskjellen på 94+ forhold til 92+?
 #351071  av marlboro1310

ingenting, men for syns skyld legger nok Keith på Rpmgarage ut den infoen for kundenes del, bedre med kaliptere fra en 1998 turbo, enn en 1993...de er neppe dårligere for å si det slik.

#351082  av inzane2012

marlboro1310 skrev:ingenting, men for syns skyld legger nok Keith på Rpmgarage ut den infoen for kundenes del, bedre med kaliptere fra en 1998 turbo, enn en 1993...de er neppe dårligere for å si det slik.

jojo, mulig det, men ting som er "unisex" når det kommer til mr2 så ser ikke jeg helt vitsen med å legge på "turbo" på hver bidige ting ;)

nei, blei litt vel OT her nå, får håpe trådstarter fikk den infoen han var på utkikk etter vertfall :)
 #351104  av Audun F

marlboro1310 skrev:ingenting, men for syns skyld legger nok Keith på Rpmgarage ut den infoen for kundenes del, bedre med kaliptere fra en 1998 turbo, enn en 1993...de er neppe dårligere for å si det slik.

Hmm, jeg har jo en USDM NA rev1 etter det jeg vet - så der er vel bremsene mindre? Hvis ikke så har jeg snart 2 sett - jippi :?
 #351129  av mr2storbrua

Klubbzone skrev:

Hmm, jeg har jo en USDM NA rev1 etter det jeg vet - så der er vel bremsene mindre? Hvis ikke så har jeg snart 2 sett - jippi :?
På 91-93mod USDM (amerikanerne er ett år etter), så er bremsene mindre enn de som kommer etter. Så de du har bestilt skal være større...