TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vinterprosjekt 2...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#34020  av Amund

Går det ikke å modifisere toppen til å ta større dyser?

#34021  av Christian

Det gjør det sikkert, problemet er at hulla allerede er for store :shock:
440cc dysene til 1rev er fysisk større enn 540cc dysene til 3rev. Mine er 700cc og er faktisk fysisk mindre enn ei 440cc dyse :roll:

#34030  av CelicaTurbo

Hm, er det virkelig en 1. gen du har da? Du har jo tidligere omtalt 2. gen som 1. gen og jeg trodde virkelig at 540-dyser fra Supra og ST205 var en "straight swap" for 2. gen motoren? Det er ihvertfall ganske mange som bytter til disse dysene og jeg har nå aldri forstått at dem modifiserer fuelrail på noe vis... men det burde ihvertfall være enkelt å finne ut av.

#34036  av Amund

Foringer i hulla? hvor stor forskjell er det egentlig?

#34077  av Christian

CelicaTurbo skrev:Hm, er det virkelig en 1. gen du har da? Du har jo tidligere omtalt 2. gen som 1. gen og jeg trodde virkelig at 540-dyser fra Supra og ST205 var en "straight swap" for 2. gen motoren? Det er ihvertfall ganske mange som bytter til disse dysene og jeg har nå aldri forstått at dem modifiserer fuelrail på noe vis... men det burde ihvertfall være enkelt å finne ut av.
Skal vi se...Jeg kjøpte i utgangspunktet en 1gen motor som viste seg å ha rusta innvendig :roll: Denne hadde orginale 440cc dyser montert, men jeg fikk også med 720cc dyser som måtte monteres for å kunne heve turtallssperra fra 5000rpm og for å kunne kjøre enda høyere ladetrykk.
Så henta jeg ei blokk som skulle være identisk med den første blokka, men denne vise seg jo å være sprukket :x
Nå har jeg en komplett 3gen motor, men uten turbo, dyser og ecu, denne skal orginalt ha 550cc dyser. (Eller 540cc?) Problemet jeg fant i går er at de nye 720cc dysene er mindre i fysisk størrelse enn 550cc dysene i 3gen motoren.
Disse skal tette via en o-ring, men denne smetter akkurat inn i hullet på den nye motoren :roll:
Skal ta noen bilder i ettermiddag :)

Trodde 1 og 2gen motoren var identisk, bortsett ifra trykket jeg...?

Det gjør det sikkert, problemet er at hulla allerede er for store
440cc dysene til 1rev er fysisk større enn 540cc dysene til 3rev. Mine er 700cc og er faktisk fysisk mindre enn ei 440cc dyse
Mente selfølgelig mindre enn 540cc dysene. :oops:

#34087  av CelicaTurbo

Du kan ikke bare kjøre litt mindre trykk foreløpig slik at 540-dysene klarer jobben greit? (hvor langt rekker dem egentlig?)..

men det er ikke så mange forskjeller mellom 1. og 2. gen motor så langt jeg har forstått, men antar at det er en grunn til at Toyota valgte å kjøre med både mindre kompresjon og mindre trykk på dem? De fleste ganger jeg ser dem to motorene omtalt ser det ut til at folk ser på dem som mer eller mindre identiske..

#34094  av Christian

Jeg har ikke 540 dysene, kun 440cc og 720cc. Må nok ha 720cc dysene inn, de orginale rekker vel ikke stort lenger enn til rundt 350hk. Sies det i allefall. Da den ble bremset første gangen ga de seg på 350, da hadde de en liten sikkerhet...De var også oppe i 450hk, men med for mager blanding :?

#34104  av CelicaTurbo

åh, ja du når ikke så langt med dem orginale.. så forresten at noen var til salgs i dag, i Italia med komplett fuelrail fra en ST205.. Skal jeg finne eposten til fyren?

edit: her er salget av injektorer med fuelrail annonsert: http://autos.groups.yahoo.com/group/gt4_v2/message/9751 Men du må registrere deg for å kunne svare fyren. Det jeg da lurer på er om denne fuelrailen er hva du trenger for å bruke injektorene dine, du trenger så klart ikke dem injektorene som selges så det er litt dumt at dem er inkludert, man kanskje sleeper her på forumet kan ta dem om dem passer på 2. gen fuelrail? (mener å huske han var ute etter slike?). Prisen er €400 så det er jo litt da, rundt 3500kr.

edit2: det var "sleeper" som lette etter 540 injektorer, ikke "speeder" :)

#34122  av Christian

Skal se om jeg ikke får tilpassa no til de jeg har, 540 dysene hjelper meg ikke opp i den effekten jeg vil, dessuten er de sidematede, 720 dysene er toppmatede og de har jeg fuelrail til også :) Skal kikke litt på det i kveld...

#34130  av CelicaTurbo

du finner nok en bra løsning på det :)

#34465  av Christian

Må bare poste dette for å sende en url videre.... :roll:
Vedlegg
Supra ic.JPG
Supra ic.JPG (40 kiB) Vist 1107 ganger

#35085  av Stian

:? Hvordan går det med fremdriften på Motoren Christian
Har du fått den igjen enda?

#35098  av Christian

Prata med sylinderservicei går, de har sjekka blokka på alle mulige måter og påstår at den er i strøken stand :D
Den er også borra og planslipt :D Men da de skulle begynne å sette den sammen igjen viste det seg jo selfølgelig at lagrene var levert feil, så de måtte bestille på nytt :roll:
Men det går da fremover....har ikke fått gjordt noe selv den siste uka pga flytting og endel jobbing.

Har også sannsyneligvis solgt intercooleren, så jeg skal finne en god løsning på en ny med det første. Ble tipsa om en av TomG, men den er mildt sagt helsikes dyr....Men helt sikkert vanvittig effektiv 8)
Vedlegg
Denne bør holde til mitt bruk og vel så det, men så var det pengene da...
Denne bør holde til mitt bruk og vel så det, men så var det pengene da...
AlzaIC.jpg (50.54 kiB) Vist 1027 ganger

#35099  av CelicaTurbo

vannkjølt IC ja? Hvor mye koster den klumpen der da? :)

#35112  av Christian

Med web prisene ender den på usle 15k innen jeg har den her :roll:

Bare så det er sagt, jeg har ikke bestillt den...ennå i alle fall :wink: :roll:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 27