TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TRC bryter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #350976  av Jonas85

Jeg har lagt merke til at tractioncontrol bryteren er borte (var mest sannsynlig det når jeg kjøpte bilen) og jeg lurer på om det kan være en årsak til at check lampen lyser? eller vil det da lyse et hjul? Er ganske sikker på at det skal sitte en trc bryter der (til venstre for rattet).
bilen er en usa mod.
 #351014  av Morten

Det er veldig få mr2'er som kom med traction control orginalt. Til gjengjeld er det veldig mange som har "blokkerings deksler" der brytere for ekstrautstyr kunne vært. Har du TRC på motoren din? Du kan se det på gasspjeldet i såfall, mener fra husken at det er ett ekstra spjeld før det vanlige som er elektrisk styrt? (et bilde sier eventuelt mer enn tusen ord)

Følg prosedyren ala BGB for å lese ut kodene på Check Engine lampen for svaret på hva den klager på :wink: (husker ikke på sparket hvilke av kontaktene i diagnosepluggen som skal kobles)
 #351018  av lasse

Morten skrev:Det er veldig få mr2'er som kom med traction control orginalt. Til gjengjeld er det veldig mange som har "blokkerings deksler" der brytere for ekstrautstyr kunne vært. Har du TRC på motoren din? Du kan se det på gasspjeldet i såfall, mener fra husken at det er ett ekstra spjeld før det vanlige som er elektrisk styrt? (et bilde sier eventuelt mer enn tusen ord)

Følg prosedyren ala BGB for å lese ut kodene på Check Engine lampen for svaret på hva den klager på :wink: (husker ikke på sparket hvilke av kontaktene i diagnosepluggen som skal kobles)
Er det ikke E1 og TE1?
 #351187  av Jonas85

jeg mener at det er TRC på min mr2, 1991 usa mod. den har servo, airbag, abs, ac og cruise control. :)
Takk for linken :)
Jeg hørte med et verksted og de mente at hvis det var noe galt med trc'en så skulle det lyse et bilde av et hjul.
 #351311  av PÃ¥l

Jonas85: Jeg har en USDM turbo, med alt utstyret du nevnte, men ikke TRC. Tror ikke det kom på noen USDM MR2'er, men hvis det er noen som vet om det, sleng inn noen ord :) Så vidt meg bekjent er det kun nyere JDM-biler som har TRC.

Men er vel ikke noe gøy med TRC uansett da? hehe.
 #351475  av Jonas85

det skal sitte en bryter der, fordi det er ledninger bak dashbordet til venstre for rattstammen. har sett på linken jeg ble sendt og på bildene av TRC bryteren er det 2 ledninger med samme farge som de som stikker ut av åpningen der TRC bryteren skal sitte. så jeg er ganske sikker på det sak sitte en TRC bryter der. Eller er det noen som vet om noen andre brytere som sitter til venstre for rattstammen? :?
 #351476  av Jonas85

Pål skrev:Men er vel ikke noe gøy med TRC uansett da? hehe.

Nei, er ikke det :) hehe. men er litt dumt om check lampen skal lyse hele tiden pga det :?
 #351503  av mr2storbrua

Er normalt med to brytere til tåkelys til venstre for rattstammen...

Dersom du lurer på hvorfor check-engine lyser så er det jo bare å ta en diagnose..