TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oljelampa lysa!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #351381  av loft

Hei, kjørte litt fort i en lang sving i dag og da lyste oljelampa?! Er det rett og slett pga "kreftene" eller er det lite olje eller noe annet gærnt? (får ikke peila olja før senere i kveld/morgen)
toyota celica 97mod 1.8l
 #351384  av mulle-mek

mest sannsynlig lav oljestand
 #351498  av loft

Jævlig snodig as.. i høst så bytta jeg oljefilter og fylte på med olje.. og så har jeg hatt kanskje 3 liters dunk i bagasjerommet som jeg har etterfylt litt.
Og så målte jeg i stad og da var den rimelig "tørr" så kjøpte 2 liter kvalitets olje og fylte på..

Sett flere her som sliter med at celicaer som har gått litt (min er straks på 200 000, 97mod) bruker litt..husker ikke om jeg leste feil 1liter per 1000km eller om det var 0.1l som står i boka..og så kjører jeg jo forsåvidt hardt med den også..
 #351512  av Johnnyboy

Jævlig snodig as.. i høst så bytta jeg oljefilter og fylte på med olje.. og så har jeg hatt kanskje 3 liters dunk i bagasjerommet som jeg har etterfylt litt.
Og så målte jeg i stad og da var den rimelig "tørr" så kjøpte 2 liter kvalitets olje og fylte på..

Sett flere her som sliter med at celicaer som har gått litt (min er straks på 200 000, 97mod) bruker litt..husker ikke om jeg leste feil 1liter per 1000km eller om det var 0.1l som står i boka..og så kjører jeg jo forsåvidt hardt med den også..
Nå husker ikke for mye det står i boka ang olje forbruk som skal være "normalt" iføge toyota, men dessvere bruker 7afe motoren olje etter den har godt et stykke, Etter det eg har skjønt så er det ventiltettingane og for stor klaring mellom sylindervegger og stempelringer etter 150- 250 tusen som fører til det store oljeforbruket,

Men derimot bruker jo alle motor "litt" olje når de blir kjørt hardt :wink:
 #351575  av loft

hm ja..må måle meg fra på en måte hvor mye den bruker og evt få dette "fikset" før jeg selger gullet mitt :) hvem hater vell ikke å kjøpe en bil som de må fikse på?
 #351687  av Johnnyboy

Det du kan gjøre er jo å bytte til en olje, Har selfølgelig glemt hvilken type dette er og hva den heter, men det gjør hvertfall slik at ventiltettingane blir litt mjukere, Hjalp hvertfall på min celica ( st182), Mener dette er omtalt i en anna tråd her inne ;)
 #351695  av mr2storbrua

Johnnyboy skrev:Det du kan gjøre er jo å bytte til en olje, Har selfølgelig glemt hvilken type dette er og hva den heter, men det gjør hvertfall slik at ventiltettingane blir litt mjukere, Hjalp hvertfall på min celica ( st182), Mener dette er omtalt i en anna tråd her inne ;)
Denne? http://valvoline.no/produkter.aspx?path=3:32:320:32010

Valvoline Engine Stop Leak..
 #351706  av belle

meg jeg alltid sjekke om olje min, noen ganger er det lekker og jeg hater det, fordi det bare betyr at det er noe galt i systemet, og jeg kan ikke kjøre det raskt og langt som langt fra byen ..
Jeg er bare ha vanskelig tid når dette skjer ..