TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor stor motor er solgt i en is200 her til lands?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #351536  av angrykid

Er det mulig å få godkjent ett bygg til en 2jz-gte, eller må vi nøye oss med det som ble levert i is300? Lurer på om den het noe ala 2jz-ge eller noe. Jeg tenker at siden denne allerede finnes i landet, så bør det ikke være noe problem å få bygget om til en slik motor, right? Den er jo på rundt 220hk, ettersom jeg klarer å lese meg fram til, og må vel være billigere å bytte motor enn å montere kompressor?
 #351541  av Amund

Det skal vere IS300 registrert i landet, men er usikker på om de er solgt ny i Norge (som er vesentligt).
Dersom du skal bygge om til IS300, så bør du ha ein komplett bil å bygge om frå. Pga ledningsnett er litt forskjelligt, og at alt av drivverk er forskjelligt. så må du opp på 2002 for å få IS300 med manuell gir også, og de er vel stort sett i USA den er tilgjengelig med det... Då kan det diskuteres om det i utgangspunktet er billigere å bygge om til IS300 enn å montere TTE kompressor. Men det er heilt klart at ein IS300 har større potensiale for å få meir hk seinere :twisted:

Eg har fått eit skriv frå biltilsynet angående godkjenning av ombygging, skal sjå om eg får tid til å scanne det og legge det ut seinere i dag.