TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SanAndre's Mr2 mk1 86'

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #345317  av ArildM

Tror det var før jeg hadde 40mm senk på. Ble vel slik etter senk:
666.jpg
666.jpg (266.81 kiB) Vist 884 ganger
 #345637  av SanAndre

Har begynt litt montering idag, og har foreløpig fått byttet alle demperne til K-Sport coilovere. Men når jeg skulle bytte på høyre bak så klarte vi å runde umbrakoskruen som sitter inne i en mutter som fester et stag til dempern, som forøvrig går over til dempern på venstre siden. Dette stager ser ut som kan være et krengingsstag eller noe. Men er det nødvendig med dette staget eller kan det være så enkelt å droppe hele greia? :? Vet ikke helt om alle skjønner helt hva eller hvilket stag jeg mener, men det virket i allefall som det ikke hadde noe annen funksjon enn å forhindre krenging. Var ihvertfall bare festet til demperne på hver side, og også med 2 skruer i bærebjelken på hver side.
 #345642  av ArildM

Krenkestaget har en del å si får hvordan bilen ligger på veien siden det hindrer, nettopp, krenging på veien.

Senere, eller enkelte av de senere modellene av Mk1 ble vistnok levert uten krenkestag bak for å forhindre plutselig overstyring så det er vel noe du må vurdere.
Ville i så fall fjernet hele krenkestaget. Evt har TwosRus nye lenkearmer:
http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... cts_id=105

:)
 #345644  av SanAndre

Se der ja, der har du dem jo :D Da blir det nok til å bestille de der ja. Kan se for meg at jeg i første omgang fjerner hele staget og monterer det på igjen før sommeren når jeg har fått bestilt de. Venter nok litt med å bestille foreløpig til jeg er ferdig med monteringen, så jeg har mulighet til å se om det blir mer jeg trenger :)
 #345772  av SanAndre

Da begynner det å ligne noe her :D Har fått gjort noe denne uka, men er fortsatt mye som gjenstår..
252.JPG
252.JPG (247.39 kiB) Vist 840 ganger
254.JPG
254.JPG (100.06 kiB) Vist 840 ganger
258.JPG
258.JPG (281.68 kiB) Vist 840 ganger
257.JPG
257.JPG (335.06 kiB) Vist 840 ganger
259.JPG
259.JPG (225.56 kiB) Vist 840 ganger
 #345773  av SanAndre

260.JPG
260.JPG (236.85 kiB) Vist 840 ganger
253.JPG
253.JPG (228.65 kiB) Vist 840 ganger
256.JPG
256.JPG (247.63 kiB) Vist 840 ganger
Fikk også byttet innmaten i bakfangeren, men denne var litt skadet, trolig etter en kollisjon eller noe, så ble litt banning og hamring for å få den på plass :P Den innmaten var noe jeg fikk med meg hjem fra deg Terje, mr2pondus, så håper ikke du trodde den var ny da du fikk den :P
Vedlegg
251.JPG
251.JPG (316.92 kiB) Vist 840 ganger
 #345921  av SanAndre

Noen som vet hvordan det vil se ut med 'håndbrekkspose'? Vurderer å kjøpe dette settet: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TOYOTA-M ... 414c1d7cf7

samt dette her: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TOYOTA-M ... 3a569be02e

Lurer på om dette kunne blitt fett med tanke på at rattet mitt allerede er av skinn med røde sømmer :wink:
 #345946  av magnesmurf

Har bare brukt girtskinnet i tilsvarende sett til min bil. Og det er unektelig bra ut. Har sett bilder av håndbrekkskinn på mkII. Og det ser bra ut så lenge det sitter stramt. Men blir det pløsete ser det bare "jalla" ut.
 #345948  av mr2pondus

SanAndre skrev:Noen som vet hvordan det vil se ut med 'håndbrekkspose'? Vurderer å kjøpe dette settet: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TOYOTA-M ... 414c1d7cf7

samt dette her: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TOYOTA-M ... 3a569be02e

Lurer på om dette kunne blitt fett med tanke på at rattet mitt allerede er av skinn med røde sømmer :wink:
Jeg har handlet med denne selgeren før. Topp saker til nissepris.Tykt godt skinn,med kvalitetsfølelse. Bare be om å få stålinnlegg rundt kanten i bunnen.
Da sitter den som spikret.
 #351553  av SanAndre

Nå som gradene har begynt å krabbe oppover igjen så går det an å få gjort litt, så fikk endeldig skjedd litt igår igjen. Fikk satt inn siderutene og speil, og litt pakninger og lister. Håper forøvrig å få tak i en del av de listene "nye".

Bilen ble startet opp for første gang på over et halvt år, og batteriet viste seg å være helt tomt, regner med jeg må ha nytt, men den stod å gikk i et par timer, så fikk vel lada det litt, enn så lenge ihvertfall..
Tok noen bilder før gårsdagens økt:
Bilde025.jpg
Bilde025.jpg (252.69 kiB) Vist 783 ganger
Bilde027.jpg
Bilde027.jpg (202.68 kiB) Vist 783 ganger
Og ja, den er hevet på maks nå :P
 #351587  av predator

Ble skikkelig snasen den her :D
 #351594  av magnesmurf

Blir bra dette! Bestemt deg for felger ennå?
 #351610  av ArildM

Hadde rød håndbrekkspose på min:
i.jpg
i.jpg (224.43 kiB) Vist 763 ganger
Ble kjempefint :D
Fin fremgang på prosjektet :)
 #351641  av SanAndre

predator skrev:Ble skikkelig snasen den her :D
Takk takk :D
magnesmurf skrev:Blir bra dette! Bestemt deg for felger ennå?
Ja, var å tittet på felger hos megahjul igår. Jeg kjenner en som jobber der, så regner med jeg kommer til å få en rimelig god pris på en felg og dekk som jeg valgte meg ut igår. Legger med et bilde, men det er bare tatt med dårlig mobilkamera fra katalog, men la gå :P
Bilde032.jpg
Bilde032.jpg (424.8 kiB) Vist 750 ganger
Hadde egentlig tenkt helt fram til søndag å gå for felgene som er like dine, men etter å ha fått på mer av sorte lister og andre sorte detaljer på bilen, så tenkte jeg at jeg bare måtte ha svarte felger, så da ble det de avbilda felgene. Syns de var veldig tøffe, også spiller det en stor rolle for meg at jeg kan få en god pris på de :D
ArildM skrev:Hadde rød håndbrekkspose på min:
Ble kjempefint :D
Fin fremgang på prosjektet :)
Takk for det :D Har forresten fått både girpose, håndbrekkspose og midtkonsolltrekk i svart skinn med røde sømmer som jeg linka til tidligere, så veldig bra ut, så blir deilig å få montert det. Kan ta noen bilder da :) Men venter med interiøret til jeg har fått på frontruta.
 #351669  av sindrejl

Mulig jeg ødelegger tråden din med "reklamering", så jeg får bare på beklage på forskudd i så tilfelle.
Men jeg tror nemlig disse felgene kan bli jeskla kule på mr2 mk1

Skal passe perfekt, de er sort i senter og koster 4500,- med dekk i 15", 19550r15

Bildet viser dog i gunmetal
Vedlegg
felg.PNG
felg.PNG (191.38 kiB) Vist 735 ganger
Sist redigert av sindrejl den 30 mar 2010 18:25, redigert 2 ganger totalt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9