TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #351574  av lexusmann

Helt utrolig, av forumets 3600 medlemmer var jeg et øyeblikk HELT alene her inne....går det an?? :D
 #351579  av inzane2012

lexusmann skrev:Helt utrolig, av forumets 3600 medlemmer var jeg et øyeblikk HELT alene her inne....går det an?? :D
har skjedd ofte med meg det ;)
men du var sikkert ikkje heilt aleine her da, hadde sikkert google bot'en til å holde deg med selskap ;)
 #351628  av mr292

leste gjennom tråden å bilen ble til slutt solgt, den nye eieren hadde kjøpt originalt trd srs ratt og originale alumi k felger, bytta ut cusco stagene med trd stag og er på utkikk etter trd eksos for å komplettere bilen.
var en utrolig flott bil. kunne gjerne kjøpt den om norge hadde tatt ett pauseår fra avgiftene vi har hertil lands :P
 #351662  av inzane2012

mr292 skrev:leste gjennom tråden å bilen ble til slutt solgt, den nye eieren hadde kjøpt originalt trd srs ratt og originale alumi k felger, bytta ut cusco stagene med trd stag og er på utkikk etter trd eksos for å komplettere bilen.
var en utrolig flott bil. kunne gjerne kjøpt den om norge hadde tatt ett pauseår fra avgiftene vi har hertil lands :P
ja den var rimelig hefitg gjennomført den der, men får det liksom ikke helt til å stemme med at det var en GE motor som sto i den, og ikke en GTE, blir liksom ikke helt den samme bilen da...
han som fiksa opp igjen den bilen har jo en replica og, som er rimelig strøken ;)
 #351712  av inzane2012

mr2storbrua skrev:Er vel en beams som står i den? Er jo ganske rå motor det også..
nei, er ikke beams, er en 2.2l så enten er det en borra 3sge eller en 5sfe motor... men nå ble jo trd2000gt'en bygd etter kunden sitt ønske, så kan hende kunden som bestillte den ikke ville ha turbo motor...
 #351718  av mr2storbrua

inzane2012 skrev:
mr2storbrua skrev:Er vel en beams som står i den? Er jo ganske rå motor det også..
nei, er ikke beams, er en 2.2l så enten er det en borra 3sge eller en 5sfe motor... men nå ble jo trd2000gt'en bygd etter kunden sitt ønske, så kan hende kunden som bestillte den ikke ville ha turbo motor...
Ja, da kan det jo være en stroka beams? Står jo 2000 på innsuget, da er det jo ikke 5sfe, men 3sge..
 #351736  av inzane2012

mr2storbrua skrev:
inzane2012 skrev:
Ja, da kan det jo være en stroka beams? Står jo 2000 på innsuget, da er det jo ikke 5sfe, men 3sge..
jo, men vist det hadde vert en beams redtop så hadde det stått beams på topp dekselet og ;) og det gjør det ikke, pluss at toppdekselet på en beams er avrundet og ikke flatt og firkantet som det han har ;)
så jeg og tipper at det er en 5s motor ;)

EDIT: Engine is a 2.2 stroker,carbon steel crank,forged pistons and high lift cams,Toms ECU,racing spec manifold came with a Sard single exit exhaust changed that for a Japspeed twin stainless steel exhaust der fikk vi svaret, var bare å lese litt lenger nede på første sia ;)
 #351737  av inzane2012

her ser du lettere forskjellen på en beams og en vanlig 3s motor ;)
Vedlegg
vanlig 3sge motor
vanlig 3sge motor
Picture022-1.jpg (112.29 kiB) Vist 19584 ganger
beams motor
beams motor
Lander%20Beams[1].JPG (44.03 kiB) Vist 19584 ganger
 #351741  av lasse

5s-fe ser helt annerledes ut, en 3s-ge det der, 156 hesteren, 175 hesteren ser også annerledes ut.
 #351757  av inzane2012

lasse skrev:5s-fe ser helt annerledes ut, en 3s-ge det der, 156 hesteren, 175 hesteren ser også annerledes ut.
ja var det jeg og fant ut ;) var ikke så vanskelig når en først satte di små grå til arbeid ;)
men etter å ha skumlest gjennom tråden til han duden, så skjønner jeg fortsatt ikke hvorfor det står en N/A motor i en TRD2000GT...
  • 1
  • 538
  • 539
  • 540
  • 541
  • 542
  • 1172