TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #351814  av James

#351829  av inzane2012

Drafter skrev:Hvor mange 2000GT mr2 er det lagd? Noen i norge?
mener å ha lest 100 stk, og av disse ble det lagt ca 20 i cab utgave, så en trd2000gt cab er vel noe av det mest sjeldne du kan få tak i, mer sjelden enn en bugatti veyron, dog en god del billigere ;) og nei jeg tror ikke det er noen orginale av disse i norge, men finnes ett par replica's da, er vel en 2-3 stk her på forumet, så er det sikkert noen flere som kanskje ikke er brukere av forumet og...
 #351830  av inzane2012

siden JDM biler ikke er mulig å få godkjent i norge, hva med biler fra england da???
ser den røde mr2'en der er jo svinebillig i forhold til hva det koster her i norge... og siden bilen i seg selv er såppas billig så burde det jo ikke vere noe problem å få betalt engangs avgifta på den.... vil kanskje komme på totalt det samme som å kjøpe en her i norge, men nå er ikke utvalget av orginale turbo'er så stort her tillands...
 #351842  av inzane2012

ja, er nok mye som er bedre i sverige ja, men tror nok en av grunnene til di høye avgiftene og prisene her til lands skyldes delvis den høye lønnsveksten, hadde vi kuttet lønningene med 50%, så hadde vi og måttet kuttet avgifter, skatter osv med tilsvarende... og jeg er sikker på at svenskene klager om ikke like mye, så en del på sine egne skatter og avgifter...
 #351847  av ad92

Synest ikke at vi drukner i avgifter jeg.
Vi tjener jo tross alt så mye at det burde være på sin plass. Vi, alle sammen spytter jo bare inn penger til felleskapet som gjør at Norge er slik som det er i dag.

Vi hadde en polakk som jobbet på bade våres for en stund siden, kom litt i prat med han og han hadde 5 årig ingeniør utdannelse i polen. Men her i Norge tjente han inn en årslønn på 3 mnd... Da blir ikke en årsavgift på 3000 så mye lenger.
 #351848  av mr2storbrua

ad92 skrev:Synest ikke at vi drukner i avgifter jeg.
Vi tjener jo tross alt så mye at det burde være på sin plass. Vi, alle sammen spytter jo bare inn penger til felleskapet som gjør at Norge er slik som det er i dag.

Vi hadde en polakk som jobbet på bade våres for en stund siden, kom litt i prat med han og han hadde 5 årig ingeniør utdannelse i polen. Men her i Norge tjente han inn en årslønn på 3 mnd... Da blir ikke en årsavgift på 3000 så mye lenger.
Er ikke nødvendigvis det å betale avgifter som er så ille, er mer måten det blir gjort på. De legger på avgifter på ting de vil at vi skal bruke mindre av, f.eks. bensin/diesel/røyk/sukker osv. Dette gjør de visstnok fordi det fører til et lavere forbruk av disse tingene. Allikevel budsjetterer de med at bruken skal være den samme, og dersom bruken faktisk går ned finner de ut at de må sette opp avgiftene/finne opp nye avgifter for å få inn de tapte pengene... Dersom det blir mye misnøye med avgiftsøkningene klarer de også å lire av seg at folk flest har råd til å betale de få kronene/ørene dette utgjør. Altså vil virkningen være lik null, men de tjener mer penger.

Er vel heller ikke noe tvil om at pengene i AS Norge kunne vært mye bedre distribuert...
 #351858  av celicat23

ad92 skrev:Vi hadde en polakk som jobbet på bade våres for en stund siden, kom litt i prat med han og han hadde 5 årig ingeniør utdannelse i polen. Men her i Norge tjente han inn en årslønn på 3 mnd... Da blir ikke en årsavgift på 3000 så mye lenger.
Skal alle i norge være upåvirket av avgiftene bare fordi det finnes andre land i verden som har en elendig økonomi i forhold til oss? :roll: Og alle i Norge har ikke slik en susende privat økonomi at en årsavgift på 3000kr bare er "en dråpe i havet".
 #351861  av inzane2012

aldri helt skjønt meg på den årsavgifa, for nå har jeg betalt årsavgifta på bilen min, så kommer di nye oblata for 2011??? hvorfor får jeg oblat for neste år når detta året knapt er halveis? burde heller betalt årsavgifta i slutten av året, eller i begynnelsen av året, kan legge fristen for betaling 1.des da det er halv skatt :)

og ja, er helt enig at staten driter ganske mye på leggen når dem øker avgifta på ting dem vil vi skal slutte med, som f.eks den engangsavgifta på ny bil, holdt på å klikke i vinkel når han politikeren gikk ut å sa at staten må øke engangsavgifta pga nyere biler slipper ut mindre og mindre co2...

nei, tror vi får bite det i oss, for norge kommer ikke til å bli bedre på den fronten med mindre FrP kommer til makta, og da tror jeg at jeg flytter, til sverige...
 #351883  av ke25-toyoglide

inzane2012 skrev:holdt på å klikke i vinkel når han politikeren gikk ut å sa at staten må øke engangsavgifta pga nyere biler slipper ut mindre og mindre co2...

nei, tror vi får bite det i oss, for norge kommer ikke til å bli bedre på den fronten med mindre FrP kommer til makta, og da tror jeg at jeg flytter, til sverige...
Helt enig :!:
 #352046  av inzane2012

da var det tid for å ta årets første tur med sommerdekka ;) nesten glemt hvordan det er å kjøre med di nå, hehe :)
men må nok kjøpe noen nye for kombinasjonen med toyo proxis eller hva di hette og noen billig dritt funker dårlig, mye sporing og mindre presis styring, så blir nok innkjøp av falken fk452 om ikke så lenge ;)
 #352050  av lexusmann

La også om i dag...nye hjuler med Toyo Proxes, virker bra så langt....viewtopic.php?f=56&t=34252&start=15
  • 1
  • 539
  • 540
  • 541
  • 542
  • 543
  • 1172