TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hjelp ang motorbytte 3sgte-3sge

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #351987  av lasse
 
Ja da var tiden kommet for å skifte til sugemotor, har fått den på plass i bilen, og fått start på den uten feilkoder, MEN: når jeg skrur tenninga av igjen og tar ut nøkkelen, så går fortsatt motoren.
Nå skal det sies at det er klippet og limt litt i ledningsnettet bak ved ecu'en, dette har jeg foreløpelig ikke rørt da det kun ser ut som at det er to ledninger som det er tuklet med, jeg finner heller ikke igjen fargekoden videre i ledningsnettet.
Det er forøvrig skiftet fra en 3gen 3s-gte til en 2gen 3s-ge (tilsvarende som sto i bilen originalt).

Noen som har noen stalltips?
 #352010  av stianøverland
 
her er orginalkoblings skjema til mr2 gti :) se side 192 der er koblingene fra alle stikke i ecu :) fulg de 2 koblingene som du sa var tuklet med å se hva de går til. og om det evnt kan ha noe med saken å gjøre :)

lykke til



http://www.cannell.co.uk/Workshop_Manua ... AGRAMS.PDF
 #352025  av Morten
 
Turbotimer fortsatt montert? :mrgreen:

Hehe, regner ikke med det da. Neste ting som popper opp hos meg er at du har koblet så noe har batteri+ der det skulle vært ign+.
 #352043  av lasse
 
Hehe, aldri hatt turbotimer :wink:

Har funnet en løsning på det nå, nappet ut releet til viften som skal sitte i motorrommet på gti'en (jeg har ikke denne) og vips så var problemet borte :mrgreen:
 #352058  av Morten
 
Høres jo ut som om ting er temmelig jalla kobla utifra den beskrivelsen da... :roll: Kan sikkert være lurt å gå over tingene så du vet det er bra og slipper kuking langs veien pga rare feil?
 #352125  av lasse
 
Er nok noe jalla ja... Skal ikke stå i så lenge denne motoren, så det går nok fint :wink: