TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor sitter servomotor plassert?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #352001  av magnesmurf

I forbindelse med ledningstrekking til stereo og å unngå å få støy fra servomotor til signalkabler, må jeg bare vite om delen på bildet er servomotoren. ( i den røde ringen)
Vedlegg
x frunk 006red.jpg
x frunk 006red.jpg (147.78 kiB) Vist 297 ganger
 #352059  av magnesmurf

Ok. Får bare prøve å trekke kablene der det er plass. Skal klare å unngå motoren, som er værste støykilden. Men kommer nok ganske nære styreenheten og strømledningene derfra. Men motoren har mest magnetfelt.. Håper det ordner seg på første forsøk.
 #352063  av mr292

jeg trakk ledninger helt fra passasjerdør til "frunk" for 2 dager siden, det var allerede hull i pakningen som er avbildet (for strøm til cd spiller, fra forrige eier) så trakk like gjerne kablene der. er i hverfall utrolig lett å komme til fra begge sider om man trekker igjennom der.
nå lurer jeg bare på hvor jeg skal trekke på den andre siden. noen som har tips. (jeg har ikke styreservo og vil helst trekke i ett annet hull som er lenger mot førersiden)
Vedlegg
x%20frunk%20006red.jpg
x%20frunk%20006red.jpg (84.08 kiB) Vist 257 ganger
 #352066  av magnesmurf

Ja. Jeg trakk alle kabler til høytalere gjennom denne foringen, ved siden av bremsekraftforsterkeren.
Den er lett og komme til fra begge sider, og der går ikke noe annet gjennom den, så det er bare en tom gummipropp. Du kommer til den rett over gasspedalen fra innsiden.
Men signalkablene skal aldri gå sammen med strømledningen pga forstyrrelser og støy, så kan ikke tre den i foringen du brukte.
Vedlegg
x frunk 006for.jpg
x frunk 006for.jpg (311.57 kiB) Vist 255 ganger
 #352275  av mr292

ok, takk for tips, nå vet jeg hvor jeg skal tre ledningee til den andre siden.
signalkablene bare "ligger der" foreløpig. bare tenkte jeg skulle trekke hele veien fra dørene med samme jeg fixa dørlåsen. strømlednngen skal få nytt hull den også, men khar lagt planene langt fram i td, nå går alle pengene på motoroverhaling til uka.
 #352419  av TrustNo1

Jeg trakk igjennom høytalerkablene + signal kabler på førersiden, og strøm til spilleren på andre siden. De to store røde strømkablene som også går igjennom på passasjersiden er faktisk høytaler kablene til subben, denne går igjennom sammen med strømmen til spilleren.

Jeg pakket inn signalkablene i jordet sølvpapir, deretter tapet rundt de for å holde det hele på plass.
Har ingen store støyproblemer, men noe kan merkes om man er kresen. Usikker på om det kommer i fra kablene, eller det faktum at forsterkene nermest ligger over servoen.

Vurderer å lage ett slags "faradays bur" over hele servo motoren med netting for å se om det kan skjerme støy ytterligere, men spørs litt når jeg gidder, det er ikke spesiellt brysom støy jeg har nå uansett.
Vedlegg
front2.JPG
front2.JPG (478.25 kiB) Vist 225 ganger
 #352422  av magnesmurf

Jeg ente opp med å tre signalkabler der du har sub-kablene. Og høytaler kabler gjennom foringen ved bremsekraftforsterker.

Tror min forsterker kommer litt lenger unna servomotor, så håper jeg klarer å unngå støy nå. Hvis ikke får jeg bare prøve meg frem..
 #352437  av TrustNo1

magnesmurf skrev:Jeg ente opp med å tre signalkabler der du har sub-kablene. Og høytaler kabler gjennom foringen ved bremsekraftforsterker.

Tror min forsterker kommer litt lenger unna servomotor, så håper jeg klarer å unngå støy nå. Hvis ikke får jeg bare prøve meg frem..
Bør ikke bli noe stort problem. Selv så kappet og loddet jeg signal kablene slik at de ikke er lengre enn de må være. Det hjelper nok også litt når man slipper å ha kveiler med kabler liggende. Jording mellom forsterker og spiller er heller ikke dumt. Litt usikker på om jeg faktisk gjorde det selv.