TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tredje bremselys mr2?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #352420  av magnesmurf

Vat at noen biler ble levert med høyt sitteden tredje bremselys orginalt.

Ledninger til dette ligger ikke klart på biler uten dette, så hvor er det beste stedet å hekte på et uorginalt bremselys? (altså hente spenning til det?)
Kan hente helt bak fra bremselyset, men det jævlig mye ledning å tre gjennom mange trange plasser, så hadde vært en fordel å kunne hente spenning fra ledningen til bremselys eller liknende i kupeen. Men hvor?

Sikringsboksen? Splitte bremselysledningen i kupeen? (hvor og hvilken farge har i så fall dennne?)
 #352421  av TrustNo1

Vil tro det enkleste er å hente strøm bak teppet ved seteryggen. Fargen på kablen er jeg usikker på men mulig du kan se det bak ved lykta?
 #352426  av magnesmurf

Kunne sikkrt gjort det, før jeg klippet til ledningsnettet mitt..

Noen som har link til koblingsksjema?
 #352427  av mr2storbrua

Jeg har montert den lista med bremselys i på min bil, men har ikke koblet det opp enda. Når jeg demonterte den fra delebilen, la jeg merke til at strømkabelen gikk i samme strømpe som varmetrådene, altså frem mot sikringsboksen. Hvis du ikke finner en grei plass å koble den på der, så er det vel ikke så langt igjen til selve bremselysbryteren?
 #352436  av magnesmurf

Bremselysbryteren er jo bare en bryter som sender strøm til et relè. Så bremselyset bør ikke kobles rett på den.

Men finner nok en plass i sikringsboksen, hvis jeg ikke finner riktig leding i ledningsnettet.