TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Aw11. Vinter/VÃ¥rprosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #347451  av islandur

Hei

Jeg har ett par spørsmål jeg :)
Hvor kjøpte du motoren, og mye måtte du ut med (om jeg får spørre) er på utkikk etter samme motor selv serru :D :D
 #347468  av bose

det er Drift-it som har skaffet meg motoren :)
komplett motor med kasse koster meg 13500,-
Sist redigert av bose den 23 mar 2010 16:27, redigert 1 gang totalt.
 #349523  av MR2i

Så det er du som stakk av med 4AGZE-motoren de har stående på websiden..? Tenkte jeg skulle kjøpe den selv i dag.. menmen.. hehe.. Dukker nok opp flere.
 #351075  av bose

Nei jeg handla motoren fra drift-it :)de skaffer nokk flere av dem :)
Motoren er omsider i hus, skal få knipsa noen bilder av den i løpet av dagen :) Venter nå på deler fra statene (Regreim, vannpume, clutch og litt annet småsnacks)
Var på posten og henta 4 stk Tokico Illumina idag, de ser snacks ut :D
Så blir vel full skruings etter påskeferien :D
 #351080  av ArildM

Hvordan stand er det på de originale bakdemperene dine?
Har hørt ryter om at de kan passe på min KE25, så ikke kast dem om de er ok :mrgreen:
 #351123  av ArildM

:lol: Får kjøpe meg noen nye :wink:
 #351127  av bose

Kanskje du også kan prøve Tokico Illumina også? Tror mann får mye for pengene der!
Motorbilder!
DSC_0603 (Small).JPG
DSC_0603 (Small).JPG (53.8 kiB) Vist 940 ganger
DSC_0609 (Small).JPG
DSC_0609 (Small).JPG (61.43 kiB) Vist 940 ganger
motor!
DSC_0603 (Small).JPG
DSC_0603 (Small).JPG (53.8 kiB) Vist 940 ganger
DSC_0602 (Small).JPG
DSC_0602 (Small).JPG (43.62 kiB) Vist 940 ganger
 #351131  av Holger

vært enda kulere med turbo charger :D hehe!

Blir vel bra med gze også skal du se! 8)
 #351205  av bose

Dagsens discovery!:D Reima (Remi) fra 4AGE passer over på 4AGZE når mann tar vekk A/C pumpa :D
 #352239  av MR2i

Har du fått tak på dokumentasjon angående avgass til 4agze? Måtte få tak på det for å få godkjent ombygningen ble jeg fortalt på Biltilsynet..
 #352339  av ArildM

Godkjent ombygging kan du bare glemme 8)
 #352454  av bose

ja.. desverre. Selvom jeg gjør alt etter boka (så godt det lar seg gjøre).. Motoren, gearkasse og drivvaksler er fra en orginal kompressor bil, jeg oppgraderer til latespec bremser.
Har foresten henta 4 kolli på posten idag, så ikveld så skal jeg skru litt mer! :D

Er foresten muligens på jakt etter noen deler, (som egentli skulle fulgt med motoren :P )
Bakre festebrakett (innsugsiden) for E51 gearkassa
Supercharger releet
Solenoid Resistor (Dysemotstand..? )

Hvis noen hadde hatt dette liggende å slenge, så er det bare å ta kontakt :D
 #352774  av MR2i

Jeg ringte trafikkstasjonen og ble satt over til ombyggingsavdelingen. Fortalte hvilken bil jeg hadde, at den ble levert med kompressor i USA og spurte helt enkelt og rett ut om jeg kunne få dette godkjent. Svar ble: "Du må ha dokumentasjon på avgassmålingene på kompressormotoren og endre bremser tilsvarende de som sitter på kompressorversjonen". Utover det var det ingen problemer. Så jeg vil prøve! Men finner ingen dokumentasjon på avgassen på 4AGZE...