TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Qurtis: Supra MK3 turbo prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #332861  av Qurtis

Rattet kjøpte jeg av en nettbutikk som holder til i Bærum (husker ikke navnet).

Montering av rattet ble vanskeligere pga at jeg ville beholde cruisecontroll knappene og få fløyteknappen til å virke. Måtte derfor sørge for at sleperingen fortsatt gjorde jobben for hornet. Og legge nye ledninger til ny plassering av cruisecontrollknappene som ble plassert på innsiden av det lille rommet med vippelokk foran midtkonsollen (du ser cruisecontrollen på bildene av girspaken)

Dette kopiert fra tidligere i tråden min:

PRIS SKINN OG LEVERANDØR

Det er flere som har etterspurt hvor jeg har fått sydd skinnet til setene. De ser sydd på mål i Australia.

Før jeg bestemte med for dem gjorde jeg et nøye forarbeide med mange potensielle leverandører i inn og utland. Pris og kvalitet har variert. Typisk pris for alt i Norge har vært 17-20 000 kr.

Leverandør i Austalia:

Auto Trim Ultimate
1/16 Superior Drive
Dandenong South - 3175
Victoria, Melbourne

Epost til leverandør er:
brown_gucci@yahoo.com

Nomalt sett lager de ikke i ekte skinn, men i noe syntetiske greier. Jeg insisterte på skinn. Helskinn på sidene og perforert i midten samt i dørsider. Jeg er veldig fornøyd med skinnkvaliteten. Nå lukter det nytt i bilen.

Alt skinnet kom meg på under 8 000 NOK.
Men det var mye mer jobb å trekke om enn jeg antok.

Dersom noen av dere ønsker å handle kan jeg anbefale. Men spesifiser nøye hvordan dere vil ha det i forhold til kvalitet farge og eventuelt sømmer med farge på.

Skal du ha ekte skinn tror jeg det blir vanskerlig å få andre farger enn sort. Dersom du velger syntetisk skinn kan du få i mange farger og til en billigere pris. De lager også skinn til girspak og midarmlen og skinnet rundt håndbrekke. Men pass på å si at bilen din er venstrestyrt.
Sist redigert av Qurtis den 07 feb 2010 11:44, redigert 1 gang totalt.
 #332865  av inzane2012

syns nesten litt synd på han gutten som kom å ville kjøpe jeg...

han hadde sikkert sett for seg at han kom til å få seg norges fineste MKIII og hele pakka, så fikk han nei...
stakkars mann ;)
 #347217  av Qurtis

Supran er lagret og venter på våren :mrgreen:

I mellomtiden har vi skaffet oss ny familiebil. Jeg har pimpet den litt :mrgreen:

Det er en 2008 Landcruiser:

Spec:
- 8 seter
- GX med luftfjæring og Terms
- Takluke
- Navi
- Stor Infoskjerm m kjørekomputer og kompass
- Ryggekamera
- Multifunskjonsratt
- Skinnseter
- Hengefeste og rails

Det jeg har Pimpet den opp med i tillegg er:
- Nye hovedlys med zenon på fjærn og nær
- Led baklys og blinklys
- Led i alle dører
- Ledlys i aludørstokk
- TTE chip
- TTE vinge
- TTE dobbel eksos

Til sommeren må jeg ha noen tøffe felger, forslag (skal ikke heve bilen) så derfor max 30" omkrets orginalt tror jeg er 28"

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Sist redigert av Qurtis den 06 feb 2010 16:33, redigert 1 gang totalt.
 #347269  av Qurtis

Tok en tur ut og tok litt flere bilder :mrgreen:

Bilde
Med fullt lys

Bilde
Park, TÃ¥ke og Blink

Bilde
Park, TÃ¥ke og Blink

Bilde
Fullt lys

Bilde
Annen vinkel

Bilde
Sideblinklys med LED

Bilde
Fjernkontroll Parkeringsvarmer, viser temp i bilen

Bilde
Bluethoot handsfree. Viser hvem som ringer med rød skrift. Faktisk den beste lydkvaliteten jeg har hatt på en slik og jeg har hatt mange

Bilde
Ryggekamera (orginalt)

Bilde
LED dørlys og LED dørstokk med PRADO skrevet (Landcruiser heter PRADO i mange andre land)

Bilde
Prado

Bilde
Prado i riktig farge (ser bedre ut i virkeligheten) Lysstyrken øker sakte på alle 4 dørstokkene når døren åpnes
 #349301  av Qurtis

Sitter å går igjennom gamle videofilmer da jeg skal lage en videofilm til min datters konfrimasjon. Kom over dette fra vår guttetur til tyskland i 2005. Det var etter denne turen supran fikk rådebank i NA motoren og ble oppgradert til 7mgte.

Utrolig at en NA med 204 hk og 4 gutter ombord kan gå så fort :mrgreen:

Bilde
 #349307  av tojo

Hehe se der ja,gikk unna :-) gjort noe spennende med supran i vinter?
 #349308  av Qurtis

tojo skrev:Hehe se der ja,gikk unna :-) gjort noe spennende med supran i vinter?
Bilen står lagret i garasjen. Kaldt der. Brrrr. Men når det bli litt varmer skal varmeregisteret inni i Dashbordet byttes pga en liten lekkasje som gjør at det lukter litt kjølevann inne i bilen. Ellers så skal alt være tip topp til våren :D

Håper på en Knall sesong, blir nok en del øvelseskjøring med min eldste datter. Hun er 17 år og vi har kun Supran med manuelt gir. Ikke verst å ha Supran som skolebil :twisted:

Men hun har jo vokst opp med denne bilen siden hun kunne gå. Har to døtre og begge vil arve Supran....
 #352414  av Supramk3turbo

Det var godt å høre, en bekymring mindre :D da er du jo klar for ACR :P God overhalt pålitelig motor, tett varme register og kjølesystem :D Du er klar :D
 #357903  av Qurtis

Da ble det faktisk gjort litt på Supran i helgen.

Firefox på forumet var så grei etter jeg hjalp ham på Supran han hadde da at han gav meg:

Forsterker, Alpine spiller, 12" subb og nye høytalere til dørene

Monterte det meste med en gang i fjor, men 12" elementer har latt vente på seg. Men når er det montert :mrgreen:
Alt er solid festet i hjulbrønnen i orginalfestet til hjulet (liten mutter er sylig i midten på bildet)

Bilde

Bilde

Bilde
Med teppet over er alt usynilg

Bilde
Alpine fra Firefox

Bilde
Litt lettere å se :mrgreen:

Lyden ble bedre, kraftig bass som er helt usynlig til du løfter på teppet :twisted:

Men jeg er bare en amatør når det gjelder bilstereo, men det er et vannvittig løft i forhold til orginal anlegg i biler :mrgreen:
Sist redigert av Qurtis den 24 mai 2010 19:09, redigert 1 gang totalt.
 #357910  av Qurtis

Scotty skrev:Det var en stilig løsning! Er det en lukket kasse til subben? Frister selv med en løsning med å ha det i reservehjulsbrønnen.

Har du noen bilder fra undersiden av subben/kassa?

Det er en lukket kasse, med åpen kasse blir bassen mindre stram og mer fluffy. Som sidevegger har jeg brukt utslitt sommerdekk fra min solgte mercedes 245/40-18 profil. Skar dekket her og der til det passet. Mye stålcord i et lavprofildekk gitt, blei svart av gummi og stål etter gjennomgang med vinkelsliper. Er meget fornøyd med løsningen. Liker at ting ser orginalt ut. Ang bilde fra innsiden tok jeg ingen.

Ang det å ha dekk i bilen så er det ingen nye biler som har det lengre, alle har kompressor eller dekklappesett på spray. OG det har jeg og :mrgreen:
 #357916  av tojo

Nok et gjennomfort flott prosjekt med høy finish. :D Ble kjempebra.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 15