TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dempere

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #352529  av marlboro1310

inzane2012 skrev:for å følge opp litt her, det er jo så mye om og men og di forskjellige demperene er delbare, MEN går det ikke ann å BARE kjøpe fjærbeinet uten demper, og kjøpe gule koni vedsiden av? eller blir dette veldig dyrt?
man MÅ ha de originale demperbena som er delbare, ferdig med det. Finnes sikkert andre løsninger, men de kjenner ikke jeg til. Jeg fikk de originale fjærbena av Dr.Ling fra hans bil da han hadde coiloversett på (da erstatter man alt). Koni leverer innsatsdempere, så jeg ser ikke problemet sånn sett (man drar bare ut de gamle og plasserer de nye oppi. Done deal.
Kjenner ikke til om bare fjærbenet kan skaffes fra Toyota uten demper i nå om dagen, jeg betviler det siden alle jeg kjenner som har kjøpt originale dempere etter 2004 har fått levert dem som IKKE kan deles(megselv inkludert,bytta alt i forstilling når jeg kjøpte bilen min,og var så dum å kaste det fjærbenet som STOD på bilen min :roll: når jeg bytta)Det fabrikkleverte, KYB mener jeg det er.
 #352559  av inzane2012

ok, jeg bare lurte for jeg las en tråd på det engelske mr2 forumet om ting som du kunne gjøre for å gjøre bilen bedre, og der var det nevnt at når en skulle bytte dempere til f.eks gule koni som var det mange som og kjøpte nye fjærbein siden di som stod på bilen ofte var ganske rusta... og vist bilen kom med delbare dempere burde det jo gå ann å kjøpe bare fjærbeinet uten demperen inni ??
 #352593  av marlboro1310

De jeg fikk av Dr. Ling hadde selvfølgelig noe overflaterust( det husker de jeg kastet i 2004 også hadde), dette pussa jeg kjapt over og lakket det svart for utseendet sitt skyld. Skal mye til for at de fjærbena der ruster slik at de er ubrukelige...

:wink:
 #352603  av inzane2012

marlboro1310 skrev:De jeg fikk av Dr. Ling hadde selvfølgelig noe overflaterust( det husker de jeg kastet i 2004 også hadde), dette pussa jeg kjapt over og lakket det svart for utseendet sitt skyld. Skal mye til for at de fjærbena der ruster slik at de er ubrukelige...

:wink:
jaja, rekna ikke med at dem ruster helt bort, men alikavel, burde vel vert mulig å få kjøpt disse "løse" hos toyota vel?