TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bryterpanel i dørene

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #352680  av mailman1

Når det gjelder bryterne til vindusheis i dørene. (og speil på førersiden)

Tror dette er delenumrene
74232B
74231B

Finnes det samme type i andre bilmodeller fra toyota? eller er di spesifikk til mr2 ?

tenkte jeg skulle stikke på knoksen og finne et par nye, da festeklipsene er knukket av.
Prisen er 1900 for førersiden og 900 for passasjersiden eller noe sånt. Og det skjer ikke at jeg kjøper nye da.
Vedlegg
brytere.gif
brytere.gif (97.88 kiB) Vist 1350 ganger
 #352686  av Sven

Husker jeg sjekket det på Toyota også. Sinnsykt dyrt.
Men det er fordi det er med knappene. Teit at ikke plastdelen selges løst.
 #352691  av mailman1

Ja.
det var bra limt sven! , men jeg klarte jo såklart å rive det i filler igjen :mrgreen:

blir nok å lime på ny i første omgang.

Rart om de har egne bryterpanel bare for mr2. det høres ikke økonomisk smart ut av toyota.. men så er mr2 en spesiell bil :)
 #352695  av Sven

Hehe, tror det er samme i Lexusen min :lol:
Carmy har også likt. Men de har jo 4 dører. Men det er sikkert flere modeller som har samme. Hvis du finner en modell med kun 2 elektriske vinduer så passer helt sikkert dekslet.

Er ikke jeg som har limt det. Kom aldri til det jeg :roll: Dreiv å leita litt rundt etter nytt.
Kjøpte til og med et deksel og et par solskjermer av en slask her på forumet.
Dekslet var knekt og hengslene på solskjermene trege. Ennå jeg presiserte at det var derfor jeg trengte nytt :evil:
 #352698  av mailman1

ja di solskjermene må jeg se på om går an å gjøre noe med en dag. Helt sikkert noe jeg finner på å gjøre dagen etter jeg nesten har krasja fordi jeg ikke ser en drit :lol:

Så dem har like bryterpanel i andre altså. det er bra..

Slasker altså. :evil:
 #352704  av magnesmurf

Hvis deksel fra andre brytere i biler med to vindusheiser passer bør være en smal sak å prøve fra en E11 corolla? Den har jo bare Elvinduer foran...

var bare en tanke som slo meg..
 #352716  av magnesmurf

Er du sikker på at det var 1900 kr for førersiden? Jeg kjøpte nemmelig bryterpanelet nytt, da det gamle streiket. Og hele elektronikkboksen, uten deksel kostet meg 1900kr. Synes det er veldig rart hvis dekselet koster det samme som selve elektronikk delen..
Kanksje mer sansynlig at fyren du sjekket prisen med har tatt feil av dekselet og selve elektronikk delen?
 #352730  av Sven

Da jeg sjekket hos Toyota fikk jeg beskjed om at det dekselet ikke selges løst, kun hele greia med knapper. Rart man får kjøpt knappene uten deksel, men ikke deksel alene :roll:
Dette bør vel dobbelsjekkes.
 #352741  av 2fast4u

mailman1 skrev:Når det gjelder bryterne til vindusheis i dørene. (og speil på førersiden)

74232B
74231B

Finnes det samme type i andre bilmodeller fra toyota? eller er di spesifikk til mr2 ?

tenkte jeg skulle stikke på knoksen og finne et par nye, da festeklipsene er knukket av.
Prisen er 1900 for førersiden og 900 for passasjersiden eller noe sånt. Og det skjer ikke at jeg kjøper nye da.

Sven skrev:Da jeg sjekket hos Toyota fikk jeg beskjed om at det dekselet ikke selges løst, kun hele greia med knapper. Rart man får kjøpt knappene uten deksel, men ikke deksel alene :roll:
Trur dette må være en misforståelse eller sammenblanding av brytere og panel som er vist på bildet over her. Delebildet er riktig, og disse panelene leveres uten brytere og koster litt over 200.- pr stk.
Leveres nå kun i svart, delenr førerside 74232-17080.22 og passasjerside 74201-17010.22 festeklips/fjær følger med på delen.

Bestill disse så får du riktig.

:wink:
 #352743  av magnesmurf

Sjekket delenummer på mine deksler. Og det stemmer med svaret over. Tipper prisen gjør det samme ;)
 #352745  av mailman1

2fast4u skrev:
mailman1 skrev:Når det gjelder bryterne til vindusheis i dørene. (og speil på førersiden)

74232B
74231B

Sven skrev:Da jeg sjekket hos Toyota fikk jeg beskjed om at det dekselet ikke selges løst, kun hele greia med knapper. Rart man får kjøpt knappene uten deksel, men ikke deksel alene :roll:
Trur dette må være en misforståelse eller sammenblanding av brytere og panel som er vist på bildet over her. Delebildet er riktig, og disse panelene leveres uten brytere og koster litt over 200.- pr stk.
Leveres nå kun i svart, delenr førerside 74232-17080.22 og passasjerside 74201-17010.22 festeklips/fjær følger med på delen.

Bestill disse så får du riktig.

:wink:
sender mail til servicecenteret :)
 #352828  av Sven

Litt irriterende at fyren på delelageret her ikke klarte å finne det ut.
Det hadde spart meg for en del bry og noen hundrelapper.
 #352888  av predator

Sven skrev:Litt irriterende at fyren på delelageret her ikke klarte å finne det ut.
Sliter med samme sak HVER gang jeg kontakter Toyota her i byen for og få pris på deler jeg også.
Først bruker han iallefall en halvtime på og finne delen, (Hvis han finner den) og ender opp med at jeg må komme og lete i delelagerlisten selv.
Fann ut sist gang at mine deler står under Mr2 Nato. (92 JDM utg)
 #353196  av mailman1

Sven skrev:Litt irriterende at fyren på delelageret her ikke klarte å finne det ut.

Ikke minst dine hundrelapper og ikke mine eller? :D

neida. Var innom toyota og fikk avbekreftet dette. Di solgte ikke kun plastikken stand-alone. Spurte spesifikt flere ganger. Viste dem til og med hva som var brukket.

shitt au.
 #353209  av magnesmurf

Gav du dem delenummeret som du fikk?

I og med at delen har et eget delenummer bør den være å få løs. Tror de folka på delelageret ditt er helt håpløse..