TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøpe nytt eksos anlegg

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #352967  av Tfan

Hei!
Jeg har tenkt å kjøpe nytt eksos anlegg på min 173hk mr2. Hvilket foreslår dere? Har sett at det er flere som har mongoose eksos. Det originale som sitter på er ikke rustet i stykker, men jeg er ute etter bedre lyd, blir vel derfor nødvendig å bytte ut katalysatoren også.

Og hvor får jeg eventuellt tak i dette:)

Takk for alle svar:)
 #352968  av TopSecret

Trust sport muffler har fin lyd, kjøpte mitt hos Kamikaze Drive Japan og er veldig fornøyd med eksosen og servicen, fikk mitt 2 uker etter det ble sendt fra Japan, anlegge var riktignokk brukt men i veldig god stand, ingenting å klage på.
Bilde

Ta kontakt med han, han skaffer alt av eksos brukt eller nytt
kamikaze-drive.com
 #352969  av Tfan

hva måtte du betale for det? Har du original katalysator på nå? Ble bedre lyd fordi?. Skal ta å sende han en mail å høre. Takk for tipset:)
 #352971  av TopSecret

betalte 3000 inklusiv frakt. nei kjører uten katalysator nå, er ikke noe bråkepotte, men får en fin og sportslig lyd når du drar på.
 #352974  av Tfan

ok. Det er sånn lyd jeg vil ha,diskre men litt ekstra når du drar på. Ser man får et mongoose anlegg på ebay til ca 3000kr uten frakt/moms.
 #352977  av Tfan

hørte på anlegget på noen videoer på youtube og det er nok litt for høylytt for meg, også ute etter litt mere diskre utseende:) Men hvis du liker det er det tøft:)
 #352978  av M4ts

hehe :P alle kan ikke like det samme. hadde blitt en kjedelig verden. Men hørt mye skryt av Mongoose, ser nesten ut som det orginale
 #352981  av M4ts

:D syns den er helt konge. kan godt hende jeg skifter mening etterhvert (er bare unggutten enda) :P men for al del, orginale ser ikke dårlig ut det heller
 #352984  av TopSecret

Tfan skrev:ok. Det er sånn lyd jeg vil ha,diskre men litt ekstra når du drar på. Ser man får et mongoose anlegg på ebay til ca 3000kr uten frakt/moms.
Akuratt sånn lyd er det av mitt anlegg, ser ganske orginalt ut. Har hørt mye bra om mongoose men har ingen erfaring med det, jeg betalte 1500 for anlegge og 1500 i frakt, kamikaze drive sendte det som "gift" så betalte ikke mva. Regner med det blir noe av det samme i frakt fra ebay også da disse anleggene veier litt og ikke er akuratt noe man får rett i postkassa :lol:
Det at jeg valgte å gå for "Trust" er at jeg har fått ett inntrykk at det er dyrere og mer kjent merke i Japan da det er blitt brukt mye blandt tuning folka i japan som f.eks Top Secret Supran.
Tfan skrev:Vurderer og bestille fra ebay. Har du/dere gjort d før?
Har handlet alt for mye på ebay hehe :P ebay vil jeg tro er noe av det tryggeste du gjør serlig ettersom ebay har fått ett nytt Buyer protection program, dvs ebay gir deg full erstatning dersom du skulle bli lurt.
Det første du gjør er å opprette en Paypal konto og en Ebay bruker så det bare å lese hvordan dette fungerer, skal stå ganske bra forklart på Ebay :)
 #353027  av Tfan

har sendt mail til kamikaze-drive, så venter svar fra de. Har sjekka med frakt kostnader for et mongoose eksos fra ebay og det kommer på 55dollar-dvs ca: 325kr og 2955 for eksosen. Synes det er en grei pris:) Har prøvd og funnet non lyd klipp med det trust anlegget, men finner ingen. Vært fint og hørt lyden før jeg bestemmer meg:)Men er nok sikkert omtrent det samme.

Endrer dette svaret litt her: Fant mere på nettet nå, det heter vel egentlig Greddy trust.