TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #352751  av magnesmurf

Hadde fått tilbud fra en annen jeg da. Skal sjekke ut speedhut og. Men lager det til norske biler med km\t osv?
EDIT: Sjekket disse, og har besøkt de før. De lager bare med Miles, ikke Kilometer.

Tilbudet jeg har fått stemmer med mitt orginale speedometer, og de lager helt nye plastskiver som skal erstatte de gamle. Og de lager med kilometer i timen. Både 180 og 260 km\t.

Så da holder jeg meg til min leverandør :wink:

Men trenger fortsatt forslag til hvordan jeg skal ha finishen på dette...
 #352760  av predator

Er kansje litt gammeldags nå, men jeg liker best cleane skiver jeg.
Skal også bestille nye. Hvite skiver med blå tall.
Speedhut ordner med km i. Var i kontakt med de for ca 14 dager siden ang skiver til min bil (180kmt)
Kan også få logoer og valgfri tekst på de. Men det dropper jeg...
 #352770  av magnesmurf

Hvis de kan ordne er det jo greit da. Da har jeg fler å velge blandt. :wink:

Heller foreløbig mot hvite skiver med mørkeblå tall, og noen diskrè logoer i skivene. Men litt nyskjerrig på sølvfargede skiver og..

Tror mørkeblå vil se for 80 tall ut, og lyseblå blir for jalla.
 #352773  av magnesmurf

etter å ha sjekket ut speedhut nærmere droppe jeg de. Gidder ikke styret med ekstra ledninger, osv. Ville bare ha nye skiver, som bruker det orginale lyset og bryterene som finnes der fra før av.
Speedhut sine krever oppkobling av ny strøm, ny bryter osv. Det blir for mye jall og styr for meg.

Så det blir de jeg først fikk tilbud om. Hvor man kun bytter ut selve skiva og bruker alt annet som fulgte med bilen.

De er dessuten en del biligere enn de fra speedhut.
 #352780  av inzane2012

var en på forumet her som hadde noen i tyskland som sendte skiver til han på bestilling, sånne plasmaglow skiver, der tror jeg ikke det var noe annet enn skiver og pærer med, lurer på om det ikke var perle eller noe i denn duren han kaller seg for her inne... han skulle ha 1000 spenn for ett sett med skiver vertfall, og di bildene han hadde lagt ut av di så virka di vertfall av god kvalitet :)
 #352787  av magnesmurf

PLasmaglow frister heller ikke. Vil ha noe plaint og diskre..

Og i og med at jeg faktisk har funnet en leverandør som gir meg det jeg vil ha, bruker jeg nok ham.

Jeg må bare bestemme meg for farge osv :wink:
 #352796  av magnesmurf

Ebay selger. Castlehill gauges. Men beskrivelsen, bildene osv gir godt inntrykk av at det er ordentlig produkt. Og det er som sagt plastskivene til speedometeret som erstattes. Ikke noe lim og tull. Bare å skru ut de gamle og inn de nye.
 #352798  av predator

Ikke dumt... Kansje gå for det jeg også da. Synes lyset mitt er ganske så svakt i instrumentene, men tror det er ei hette over pærene som gjør det. Lyser iallefall rødt.
Beste hadde jo vært kun skivene. Minst mulig koblinger osv.
 #352799  av magnesmurf

Er det jeg og tenker.
Hvis lyset ditt er svakt er det bare å kjøpe ledbelysing på ebay. DU bytter bare pærene med nye ledpærer, og får et veldig fint sterkt lys.

Eneste minus med led er at de gir litt mer punktbelysing, men levetiden er mye lenger og lyset mye skarpere enn vanlig. Samt at du kan velge farge på belysing :wink:
 #353028  av magnesmurf

FÃ¥tt montert litt mer annlegg idag.

Mangler bare en plate oppå alt sammen nå... Og å få montert sammen basskassene.
Vedlegg
Mr landskap.jpg
Mr landskap.jpg (541.54 kiB) Vist 402 ganger
mr2 anlegg..jpg
mr2 anlegg..jpg (489.09 kiB) Vist 402 ganger
 #353044  av TrustNo1

magnesmurf skrev:FÃ¥tt montert litt mer annlegg idag.

Ble bra det. Fikk du noen problemer med støy? Jeg hadde en kjøretur i dag, og støyen fra servoen var noe mer enn jeg husket, men det er vanligvis ikke så stort problem, den blir borte når man kjører i litt hastighet, og hvis man står parkert så stopper servomotoren etter en liten stund om man ikke rører på rattet.
 #353050  av magnesmurf

Nye matter ble lagt ut i bilen og :D
Vedlegg
mr2 interiør nye matter.jpg
mr2 interiør nye matter.jpg (145.4 kiB) Vist 368 ganger
Sist redigert av magnesmurf den 12 apr 2010 15:48, redigert 1 gang totalt.
 #353051  av magnesmurf

TrustNo1 skrev:
magnesmurf skrev:FÃ¥tt montert litt mer annlegg idag.

Ble bra det. Fikk du noen problemer med støy? Jeg hadde en kjøretur i dag, og støyen fra servoen var noe mer enn jeg husket, men det er vanligvis ikke så stort problem, den blir borte når man kjører i litt hastighet, og hvis man står parkert så stopper servomotoren etter en liten stund om man ikke rører på rattet.
Skal gi tilbakemedling angående støy når jeg får testet. Mangler en sikring for å få liv i forsterkeren, og lønn kommer ikke før på torsdag :P
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 103