castman skrev:Giske skrev:castman skrev:Da var den bestilt og da er det bare å smøre seg med tålmodighet 
Kult
Mens du venter, er det jo bare å bestille bakplate, poleringsputer og polish, så er du klar til å sette igang 
Fikk mail fra toolstop og det virker som jeg må bytte stikk. Ikke noe stress det akkurat men:)
Har du noe å anbefale? Har en sånn 1-2-3 serie fra meguiars(cleaner,polish,wax) som jeg håpet jeg kunne bruke? Savner egentlig en god skinnklut for å få tørket bilen. Den jeg har nå kjøpte jeg på biltema og den virker utrolig dårlig! Så burde jeg vel kanskje skaffe en sånn clay sak også? Har brukt en sånn veldig dyr sirius rens istedet for clayen. Hva mener du med bakplate, og det følger vel med noen poleringsputer(pads)? 
step one: kast skinnfilla!!! den lager riper i lakken din gutt

Selv bruker jeg microfiber håndkle til å tørke av bilen, og microfiberkluter til å tørke bort polishrester, og for å fjerne voks.
Det er mulig du kan bruke de meguiars-produktene du har, jeg kjenner ikke til dem. Men det skal nok stå på produktene om de kan brukes til maskinpolering

Clay er lurt å ha, men dersom lakken blir helt smooth ved bruk av sitrusrens, går det ann å bruke den også. Er noen som ikke bruker clay i det hele tatt, men som bare kjører på med avfetting et par ganger for å fjerne nuppene
Selv bruker jeg scholl poleringsprodukter og er veldig fornøyd, har da ulike poleringspader til ulike produkter. Ullpaden som følger med denne maskinen kan fort bli for grov, og da kan det være nødvendig å gå over etterpå med en pad som har mindre cut (mildere pad).
Ang bakplate skal jeg undersøke litt hvordan det som kommer med maskinen er, men de fleste pleier å bytte bakplate.
Poleringsprodukter fra 3M og meguiars proffserien skal også være veldig gode produkter! Så her må du nesten bare se hva du selv ønsker å bruke, og hva du synes funker best

Kjør foran dere, så venter jeg på dere der framme!