TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tonny's 1992 Turbo JDM (Solgt)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #352029  av magnesmurf

Da er det jo helt klart hva du må gjøre da :) Bestilte du komplette baklamper med ledningsnett? Du kommer til å trenge ledningnettet til ryggelysene hvertfall. Ellers blir det mye klipping og skjøting i det gamle ledningsnettet.
 #352048  av predator

magnesmurf skrev:Da er det jo helt klart hva du må gjøre da :) Bestilte du komplette baklamper med ledningsnett? Du kommer til å trenge ledningnettet til ryggelysene hvertfall. Ellers blir det mye klipping og skjøting i det gamle ledningsnettet.
Fulgte med ledningsnett på senterplaten med kontakter, regner med kontaktene ikke stemmer overens, men får kjøpe ny kontakt fra den andre siden som passer.
Vil ha minst mulig jallamekk som kabelsko i høtt og støggvære på bilen , var før i tiden det.. :lol:
 #352060  av magnesmurf

Tror det skal la seg gjøre å koble det nye ledningsnettet på de gamle stikkerene, men står ikke det beskrevet i guiden du fikk?
 #352492  av predator

Brukte finværsdagen i dag til Polering. Startet kl i 9:00 tiden, etter og ha kjørt sønnen i b.hagen, og polerte til 19:00 tiden
Startet med en grundig vask/avfetting. Deretter lakkrens - Polering.
Skulle også waxe til slutt, men fikk ikke tid. Blir og gjøre det i morgen. Hvis bilen ikke har støvet alt for masse ned over natta.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Det dumme med ei så gruindig polering er at de 2 småbulkene på bilen kommer fram.

Bilde

Håper på finvær i morgen, så jeg får waxet bilen før jeg tar den i bruk igjen.
 #353119  av predator

Vurderer om jeg ksal ta av det varmedekselet som er ved eksosen. Den plata som henger ned med avlange hull i. Da den er så bulkete og fæl på den ene siden. Noen som har gjort det tidligere? evt vet hvordan den er festet? Må man kappe den av? eller er den skrudd? Så så vidt på den da jeg polerte bilen, men så ikke festeordningen.
 #353246  av john_e

Jeg tror du må kappe den av. Har ikke sett noen form for skruer når jeg har sett under bilen, den ser ut som den er sveiset inn.
 #353276  av predator

john_e skrev:Jeg tror du må kappe den av. Har ikke sett noen form for skruer når jeg har sett under bilen, den ser ut som den er sveiset inn.
Var det jeg renget med også..
:) Dumt, da jeg kunne egentlig tenkt meg og erstatte den med ei ny. Men blir og ta den av en av dagene, da den er bulket og litt rustet noen steder. Mindre pent.
 #353277  av predator

Greddyleppa mi er ankommet BsBildeler nå, så kommer vel en av dagene den også. Men blir ikke og montere den enda.
Venter til jeg har alle karosseri delene jeg skal ha på bilen før jeg sender de til lakkering.
Blir billigst det vil jeg tro :roll:
 #353282  av magnesmurf

Og ikke minst slipper du fargeskille ved å lakkere alt samtidlig :wink:
 #353310  av predator

magnesmurf skrev:Og ikke minst slipper du fargeskille ved å lakkere alt samtidlig :wink:
Det vil det bli lell, mtp at jeg lakkerer kun delene i første omgang og ikke hele bilen, men tenkte mest pris på lakkeringen og at jeg vil ha på alt med en gang, ikke stykkvis.
Hellakkering blir om tidlig sommeren om 2 år, da jeg skal gifte med nå snart, og det KOSTER nesten skjorta.. :lol:
 #353581  av predator

Rakk akkurat og skifte baklys og plate i dag før det begynte og regne.
Har ikke slått inn , slik at jeg kan bruke den plata med ryggelys enda, og heller ikke skifta låsesylinder, men det får jeg ta når været tillater det.
Det var en stor del som måtte slåes inn så jeg da jeg la plata inntil for og se...
Vel, her er bildene av slik den ble med carbonplata :D

Bilde

Bilde

Bilde

Neste som må gjøres er og sette på sommerskoene. Venter på 2 dekk enda, men de er vel like rundt hjørnet :)
 #353758  av trd2000gt

predator skrev:Rakk akkurat og skifte baklys og plate i dag før det begynte og regne.
Har ikke slått inn , slik at jeg kan bruke den plata med ryggelys enda, og heller ikke skifta låsesylinder, men det får jeg ta når været tillater det.
Det var en stor del som måtte slåes inn så jeg da jeg la plata inntil for og se...

Neste som må gjøres er og sette på sommerskoene. Venter på 2 dekk enda, men de er vel like rundt hjørnet :)
ble du fornøyd med plata ? :-D
 #353766  av predator

trd2000gt skrev:
predator skrev:Rakk akkurat og skifte baklys og plate i dag før det begynte og regne.

ble du fornøyd med plata ? :-D
Åja :D Synes den gjorde seg på baken der jeg ja.. :mrgreen:
Skal montere den andre også senere (Orginale 94+) da jeg vil tro jeg får påroblemer hos bt med denne pga mangel på ryggelys.
 #353790  av magnesmurf

Var det ikke du som ville fjerne dekslet under bakfangeren? Leste en på engelske forumet at det beste å gjøre ikke var å kappe den vekk, men bare bøye den tilbake og opp. Dette skulle være veldig enkelt og det skulle akkurat være plass til det.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 19