TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Senkesett IS200 2000 mod

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #351967  av Schnellfahren

Trenger litt input/erfaringer fra folk som har montert TTE senkefjærene som senker 30mm.

Funker dette bra med org.dempere?

Hvordan blir høyden (normalt bruk)?

Hvordan blir komforten?

Noen som har bilder av en isbil med dette montert?

Jeg regner med at når det er orginalt senkesett så følger alt av papirer med og at godkjenning ikke blir noe problem?
 #351968  av Amund

1: funker greit med originale dempere, senkesettet er vel tross alt laget for å funger med de. :) Men med skikkelige dempere får du fullt utbytte!
2: Høyden er perfekt for normal bruk. Har ikkje problemer med fartshumper eller dårlige vestlandsveier, men er selfølgelig obs dersom veien skulle vere veldig ujevn.
3: Stivere enn originalt :P Komfort for meg er litt stivere bil, som ligger stabilt på veien, så "perfekt" i mine auge.
4: Dette har vert diskutert her for eks: viewtopic.php?f=61&t=28341&start=135
Bilder av min IS200 med senkesett er her: viewtopic.php?f=62&t=23342&start=30

Godkjenning burde ikkje vere noko problem nei. Det følger med TÜV papirer, som det står Toyota omtrent overalt på. Eg har ikkje fått det i vognkortet endå, men har ikkje hatt problem med EU (på merkeverksted), eller tekniske kontroller. Men ved godkjenning må du ha med hjulstillingspapirer også, husk det :wink:
 #352157  av angrykid

Hvilke dempere anbefaler du og hvor får man kjøpt dem, amund?
Jeg har selv originale dempere, og bilen siger så djævelsk på ræva når folk setter seg inn i den. Så den blir aaalt for lav for mitt vedkommede.. :| Så har sett litt på koni, kyb etc, men vil gjerne ha noe som jeg vet funker. :)
 #352277  av Amund

NÃ¥r det gjelder dempere er det like mange meininger som det finnes folk :roll:

Kjører sjølv med Bilstein sport dempere, som eg kjøpte på autodeler. Minuset med dei er at dei ikkje er justerbare.
Skulle egentlig ha TRD dempere, siden dei er justerbare, men leveringstida var for lang. (les: ca 2veke). http://www.mvpmotorsports.com/Templates ... SearchYN=N
Bilen siger fremdeles på ræva når eg har folk i baksetet, men takler humper ein god del bedre enn originale dempere. Kan fremdeles kjøre normalt over fartshumper med folk baki blandt anna.

Har Koni på MR2'en, og er veldig fornøyd med dei og, men ville prøve noko nytt på IS'en :D

Bilstein skryter av at demperne er utvikla på Nürburgring, så tenkte meg nedover der i sommer for å teste om det faktisk er korrekt :twisted:
 #352666  av Schnellfahren

Takker for gode og utfyllende tilbakemeldinger :)

Jeg kjører sjeldent med 4 i bilen, men liker å ha muligheten til det. er det sånn å forstå at dette er problematisk? (225/45/17 dekk)

Noen dempere som er å anbefale da? som ikke koster det hvite ut av øya?

Noen som har erfaringer med senkefjærer og org. dempere da?

Fin-fin bil du har Amund!

Hvordan er leppa festa?
 #352719  av Amund

Med problematisk, tenker du på at dekka tar borti då?
I så fall er ikkje det eit problem så lenge du har rett innpress og dimensjon.. kjører med 8x18 ET40 med 225/40, og har ingen problem med å ha 4 i bilen. bortsett frå at den blir litt lav bak då :roll:
Kjørte med originale dempere på TTE senkesettet 1 års tid, og bortsett frå at eg syns at det var for bløtt, så fungerte det fint.
Dempere koster rundt 5k +-, og er vel egentlig ikkje så veldig ille?

Frontleppa er festa på originale innfestninger, men måtte vel borre 3 hull i fangeren om eg ikkje husker feil. Men dei var allerede merka på originalfangeren :mrgreen: Er så kjekt med originale deler !! 8)
 #352753  av 2fast4u

Schnellfahren skrev:
Noen dempere som er å anbefale da? som ikke koster det hvite ut av øya?

Noen som har erfaringer med senkefjærer og org. dempere da?
Har kjørt min 200 siden 2003 med TTE senkefjærer og org dempere, funker helt greit det.
Ble mye stødigere å kjøre enn slik den var orginalt ny, var ikke ute etter noe råsenket eller stokk stivt, så dette passet meg bra.

:wink:
 #353565  av Schnellfahren

Takker for innspill :)

Da var fjærer og leppe bestillt!

Så får jeg føle meg litt frem angående dempere.
Men hvis noen har noen linker til nogenlunde rimelige sportsdempere er det bare å poste en link.