TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #353324  av TrustNo1

magnesmurf skrev:kommer ann på om du skal bestille løst eller trekk.

Selve trekkene mine er fra LSC interiors, men det har du sikkert lest deg til.

Løst stoff kan du bestille fra flere steder. http://www.elutstyr.no leverte stoffet til plata under forsterkeren min.
http://www.stoffogstil.no/Katalog/Bolig ... up_id=4537 selger også billig stoff i metervare, og der får du både skinn, skai og suede i mange farger. De er de desidert billigste og. http://www.stoffogstil.no/Katalog/Bolig ... up_id=4504
Tenkte på løst ja, skal prøve å lage det meste selv, så får vi se hvordan det blir seende ut :)

Takk for linken, skal sjekke der om jeg finner det jeg trenger.
 #353462  av magnesmurf

Litt oppdateringer..

Har planer om å prøve å få til frunk plata i helgen... Får se ann været.

Har akurat bestilt bilpleieprodukter for så store summer at dama kalte meg splitter pine gal.
Men hun skjønte det når jeg forklarte at bilen trengte masse fine såpeprodukter og sminke, akkurat som dama gjør :lol:
Og for enkelhets skyld, forsvarte nye felger i fjor med at bilen også må få dyre sko, akurat som dama :lol:
 #353463  av predator

:lol: Jævli bra... Man må jo snakke så hokjønnene forstår :lol:
 #353473  av lexusmann

Jepp, viktig å snakke riktig språk... :wink:
 #353482  av magnesmurf

Men kan jo også være at jeg faktisk er splitter pine gal når jeg kjøper bilpleie for femsifret beløp :wink:

Er jo viktig å holde det nye interiøret ved like.. Og fant ut at swisswax er dritdyrt, men det må prøves! 8)
 #353494  av inzane2012

hvilken SV du bestillte da?? er planen min og å komme meg opp på det nivået at jeg kan forsvare ett kjøp av ett master sett fra SV :)
 #353497  av magnesmurf

Bestilte Sv sin toyota+lexus voks, felgvoks, teflonvoks, samt en dyr herlighet som het conorsco eller noe slikt. bestilte også shampo, cleaner, og caly fra SW, samt noe skinngreier.. Og masse annet. Tror det var 27 produkter til sammen.

Det mest overraskende må vel være at jeg ikke gjør noe med maskin. Alt gjøres for hånd. Så i den prisen ligger det ikke maskin, pads eller liknende :!:

Ser at du etterlyser noe som skal rense lakken på din gule. Prøv vanlig meguairs paint cleaner. Fås på stort sett alle steder som sleger meguairs. Denne http://meguiarsdirect.com/detail/MEG+A3016

Den gjør en jævlig god jobb med å hente frem fargen i lakken med vanlig håndpolering! Bare å bruke billig polerduk på rull til påføring og microfiber til å fjerne den. Tipper at bilen din blir en helt ny!
 #353501  av inzane2012

magnesmurf skrev:Bestilte Sv sin toyota+lexus voks, felgvoks, teflonvoks, samt en dyr herlighet som het conorsco eller noe slikt. bestilte også shampo, cleaner, og caly fra SW, samt noe skinngreier.. Og masse annet. Tror det var 27 produkter til sammen.

Det mest overraskende må vel være at jeg ikke gjør noe med maskin. Alt gjøres for hånd. Så i den prisen ligger det ikke maskin, pads eller liknende :!:

Ser at du etterlyser noe som skal rense lakken på din gule. Prøv vanlig meguairs paint cleaner. Fås på stort sett alle steder som sleger meguairs. Denne http://meguiarsdirect.com/detail/MEG+A3016

Den gjør en jævlig god jobb med å hente frem fargen i lakken med vanlig håndpolering! Bare å bruke billig polerduk på rull til påføring og microfiber til å fjerne den. Tipper at bilen din blir en helt ny!
har snuset mye på MEG's produkter ja, men tenker at vist den Autorange'n som jeg ble tipsa om på detailers forumet er så godt, så blir det sikkert den :)
du får legge ut MASSE bilder av detailing jobben din når du setter igang da, og ett par 50/50 bilder både her og på detailers forumet ;)
 #353509  av magnesmurf

Skal se hva jeg får til. Er ikke flink til å ta detlajerte bilder av slikt.

Og bilen er jo ikke stygg i lakken i utgangspunktet da, så blir vel å gå fra å være bra, til å bli strøken :wink:
Samt at den blanke effekten man får fra SV kan vel nesten ikke fremheves på noe bilde.
 #353528  av inzane2012

magnesmurf skrev:Skal se hva jeg får til. Er ikke flink til å ta detlajerte bilder av slikt.

Og bilen er jo ikke stygg i lakken i utgangspunktet da, så blir vel å gå fra å være bra, til å bli strøken :wink:
Samt at den blanke effekten man får fra SV kan vel nesten ikke fremheves på noe bilde.
du får høre med han celicat23 om han vil komme å ta noen skikkelig kvalitetsbilder når du har gitt den en runde med SV :)
 #353551  av magnesmurf

VAr meningen å få til det i fjor, men vinteren kom litt for fort. Så får be han prøve igjen i år.
 #353563  av magnesmurf

Kunne tenkt meg å få ferdig platen i frunken nå i helgen, men er litt skeptisk pga vulkanstøvet det snakkes en del om. Har selv sett dette støvet på bruksbilen som står parkert ute, og er sikker på at hvis det støvet lukter på en svamp kommer det til å voldta lakken på bilen.
Litt usikker på om jeg skal vente eller gidde å ta ut mr2en fra garasjen.. Får se ann vær osv først tror jeg. Er dte klar himmer vil jo vulkanstøv se ut som skyer, og så lenge man ikke ser noen skyer er det vel i orden.
 #353567  av ad92

Tror du er litt for redd for å bruke bilen din jeg :lol: må huske på at den må jo brukes og! kommer ikke til nytte i garasjen.

Støver er jo bare å spyle av med høytrykk
 #353574  av magnesmurf

Joda. Men akkurat dette støvet er litt spesielt da.
Er redd for at lakken skal bli stygg ja, er derfor bilen ikke har smakt salt noensinne. Kan fint bruke den om sommeren, men liker ikke når bilen blir skitten :P

Og når det er slipepartikler i lufta.. Da blir jeg bekymret for å ta den ut :wink:
 #353577  av inzane2012

jojo, du må jo like at den blir litt skitten så du kan bruke 3-4 dager på å vaske og polere den igjen ;)
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 103