TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla WRC

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #344659  av Robstar

Hei der.

Har planer om å bygge om min G6 98 modell corolla til en WRC look corolla med 205 motor og 4x4.

Har funnet en del celicaer i england som virker interesanne som donorbil.

Bare lurer på om jeg har mulighet å få dette godkjent i vognkort?

Må jeg tuf godkjenne den først?

Fikk et muntlig svar fra BT idag at det var mulig men at alt måtte dokumenteres. Vil det kanskje si jeg må dokumentere at dette er gjort og godkjent før??

Han sa jeg måtte sende inn en skriftlig søknad?? Må jo være mulig siden det finnes 240 volvo med V8 motorer i flertall i norge, hmmmm

Lurer også på om det har noe å si om jeg bruker en UK bil eller en Japans import bil.

Takker og bukker for hjelpen på forhånd :D
 #344669  av apehest

Du må nok snakke med toyota norge og se om de vil gi deg den nødvendige dokumentasjonen, dvs den ene av flere du trenger. Ring 32 20 50 00.
 #344730  av Robstar

Må vel få en slags godkjenning fra toyota norge, men det er vel vanskelig.

Er det mulig å få tuf godkjenne slik at jeg får den godkjent i Norge?

Lurer på om fenssport corollaene er godkjente? Finnes jo også en e11 med turbo, men ikke 4x4. Eventuelt om det hjelper
med no dokumentasjon fra de.

Hadde vært kjempekult å få den godkjent

Anårs
 #344731  av Xlr8

får e11 med 4wd i stasjons vogna?
men en tuf godkjenning er desverre ikke automatisk en godkjenning i norge,
vist du ser på den linken jeg sendte deg så ser du litt av hvor mye arbeid som ligger i et fult gt4 understell.

har selv hat tanken på en 3dør e11 wrc:D
 #344738  av Robstar

Xlr8 skrev:får e11 med 4wd i stasjons vogna?
men en tuf godkjenning er desverre ikke automatisk en godkjenning i norge,
vist du ser på den linken jeg sendte deg så ser du litt av hvor mye arbeid som ligger i et fult gt4 understell.

har selv hat tanken på en 3dør e11 wrc:D

Hei der.

Det som jeg tenkte på i første omgang var å få den godkjent som 4x4. Bruke en stasjonsvogn 1,8 som donor bil.

Er vel mulig å få den godkjent som 1,8 4x4 i første omgang.

Å så sette på 205 delene

Vet det er mye jobb, men roger i motorsporthuset.no har en plan :-)

Anårs :D
 #344767  av Robstar

pirkka skrev:Her kan du kjøpe WRC deler eller hele bil :D http://www.latvalamotorsport.com

Takker og bukker for tipset :D
 #347751  av Steinawarjar

Hvordan går det med prosjektet ditt? Har selv lyst på tilsvarende, men må nok vente til lottotalla slår inn først. :roll:
 #352722  av stianøverland

du må bygge, og bruke mest mulig, om ikke alt av orginale toyota deler. da er det fult mulig å tüv /deka godkjenne den i tyskland. det er mange andre som har bygget mye mer omfattende bygg og fått det godkjent i tyskland. så det er helt klart mulig.

men bygg alt i forskriftmessig stand. brukt som sagt orginale deler. ikke noe jall. hvis alt ser bra ut profesjonelt ut så er alt mye lettere. ikke bruk rustene slangeklemmer etc :)

lykke til
 #354102  av Reidar solaas

bør vel kunne være mulig sånn i teorien hvis man har papirer på å mye alt av deler man setter på skal tåle og er godkjent for ?
for eks bremser og understell :D
og hvis man har papirer på å mye hester det er i motoren? :wink:
 #355157  av Apsis

Det var en gang i gamledager jeg hadde utrolig lyst til det samme!
Hvordan er det med akselavstand osv på celica? kanskje man kunne modda et celica-understell og putta på et corolla-kaross? ;)

Lykke til med prosjektet uansett! corolla wrc er noe av det tøffeste jeg vet, er fortsatt lei meg for at ikke sainz kom seg i mål siste løpet så vi fikk en world champion edition ;)
 #355425  av EXS

en kar i nederland som holder på med et e11 - WRC prosjekt....

har ingen specks , da jeg ikke leser nederlandsk grusomt godt

godt mulig at det kun blir er replica

http://www.corollaforum.nl/viewtopic.php?f=50&t=30657

p.s mulig man må registrere seg der for og kunne se bilder
 #355441  av Apsis

Som jeg husket har Booster Tuning Plasten (evt glassfiberet) for å få den rette looken ;)