TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 19" pÃ¥ avensis

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #354361  av TTE

har kjøpt nye felger til min avensis t25 . det ble tsw vortex 8" x 19" et 35 med 235/35-19
synes dette ble riktig til bilen.
men .... jeg har litt små" problemer" med subbing når jeg har fart i slake dumper, ser at dekket treffer ytterst i plasten i innerskjermen foran så vidt det er,
og bak i teppet i skjermen . synes ikke dette er noe stort problem da det er veldig skjeldent. men hvordan blir det når bilen er fulllastet og jeg ligger i 100 og treffer ett telehiv? noen erfaringer ? må jeg gå ned til 225/35-19 ? da er problemet load index . det er ingen dekk jeg har fått tak som har 91. i den dimen. eller er dette ikke noe og bry seg om? Bilen er senket med tte senk (fjærer)

setter pris på svar. erfaringer
avensis 19.jpg
avensis 19.jpg (56.71 kiB) Vist 488 ganger
 #354369  av Leif Gunnar

Hei,

Bror min har en 2008 2,2 Executive med TTE senking, og 235/35-19. Han har ikke hatt noe problem med subbing. Hvertfall ikke etter det jeg har hørt.
Du kan prøve å gå over til ett annet merke på dekka. Vet at noen dekk er smalere, selv om dimensjonen på dekka er den samme. Lurer på om det var Federal dekk som var litt smalere. Da får du litt dekk strekk.

Eventuelt kan du levere inn bilen til noen som virkelig kan valse. Så får du valset hjulbuen litt opp og ut. Ser ikke store forskjellen på bilen, men det gjør STOR forskjell på hvordan hjula oppfører seg.

Men som du skriver, at du skal ha 100 og kjøre over telehiv. Ikke for å være frekk, men da bør du tenke deg litt mer om. Er det telehiv, så kjør forsiktig. Slår du oppi, så er det egentlig bare dumskap :P

Som sagt, jeg vil ikke være frekk mot deg, men jeg sier det bare som generelt til de som kan oppleve slikt.
 #354374  av ErikG

Veit ikke hvilke innerskjermer du har. Er kommet en oppdatert innerskjerm foran som gjør at det er litt bedre plass der. Utviklet pga snø som pakket seg og ødela innerskjermene. Vet om ganske mange t25 med samme dekkdim som går fint, men enten med nye innerskjermer, eller kappet bort rillene som sitter i de orginale.
 #354381  av Fred

La det subbe. Det går seg til!
 #354434  av TTE

Takker for svar , , etter de svarene jeg har fått her så er det ingen fare, da dett er veldig skjeldent. det med 100kmh. og tele hiv var for og sette det helt på spissen , men problemet med tte fjærene er at de er for myke i slake dumper,(søkk ) hadde samme problemet på corolla`n min, men det gikk seg til . valse tror jeg ikke er nødvendig da de går klar av kanten .
 #354517  av WaxFraq

heisan!
har samme "problem" jeg også..jeg har ikke senkefjærer, men samme dekkstørrelse...
det eneste man kan gjøre er å kjøre rolig der man enten vet, eller ikke vet, hvordan veien er.
har ingen problemer med subbing så langt HVIS jeg holder fartsgrensen..! :roll:
 #354768  av celicagt4205nord

har også 235/35/19 på min avensis 2.2,det har subba såpass att det ble hull i innerskjermene,snø og is pakka seg under skjermen og "sprengte" dem ut slik att dekket svidde dem bort,har fått montert nye innerskjermer bak nå,men har ikke fått på sommerdekka ennda,så er spent på om det subber.bilder av avensiser med 19 toms vil vi ha bilder av :D