TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trustno1's MR2 Turbo prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #354002  av TrustNo1

Tenkte jeg kunne legge inn litt mer info om hva som har skjedd med prosjektet her.

Jeg har som tidligere avbildet laget noen nye diskanhus i glassfiber. Litt hvordan disse ble laget:

Først dekket jeg til det orginale dørtrekket, og jeg har kappet til en bakplate som diskanten skal festes i.

Deretter har jeg lagt på ett par lag med glassfiber.

Bilde

Etter dette kappet jeg til glassfiberplaten i den formen jeg ville ha den.

Bilde

Når det var gjort var det bare å kutte til en ring som diskanten skulle festes i, og tilpasse denne med noen trebiter og litt limpistol lim (limpistolen er uunværlig når man driver med slikt :) )
Så er det bare å trekke det med fleece stoff eller lignende.

Bilde

Dynk så det hele med polyester

Bilde

Etter ett lag med glassfiber blir det seende ut omtrent slik:

Bilde

Bilde

Litt sparkling, pussing og trekking:

Bilde
 #354007  av TrustNo1

Siden dette kommer til å være mer en prosjekt tråd, så kan gjerne en moderator flytte tråden til prosjekt forumet :)
 #354124  av TrustNo1

Tror ikke jeg gidder å lage fler diskant hus :)

Men jeg jobber med å bygge meg nye dørtrekk, så dørkassene mine vil bli til salgs på ett eller annet tidspunkt når jeg er ferdig

Har også to 8" sub kasser i 19mm MDF som passer bak setene til en MR2

Bilde
 #354126  av TrustNo1

mr292 skrev:ok, er ikke interessert i 8" kasser med mindre det er de 2x8" kassene du har i bilen. de ville jeg veldig gjerne hatt (med elementer) 8)

De er nok ikke til salgs nei :) De kassene jeg har er de gamle jeg brukte , plass til 1 stk 8" i hver. Bygget for RF HX2 elementer.
 #354174  av inzane2012

mr292 skrev:ok, tror jeg kommer til å gå for Rockford's 10" slim kasser uansett.
den kommer ikke til å skuffe deg ;) er kjempefornøyd med min vertfall, nesten så jeg skulle ønske jeg hadde 2 :)
 #354188  av Mr_Storbrua

inzane2012 skrev:
mr292 skrev:ok, tror jeg kommer til å gå for Rockford's 10" slim kasser uansett.
den kommer ikke til å skuffe deg ;) er kjempefornøyd med min vertfall, nesten så jeg skulle ønske jeg hadde 2 :)
Visst du vil ha 2 så vil vel det si at du ikke er helt fornøyd med 1? Eller? :lol:
 #354428  av inzane2012

Mr_Storbrua skrev:
inzane2012 skrev:
Visst du vil ha 2 så vil vel det si at du ikke er helt fornøyd med 1? Eller? :lol:
joda, er kjempefornøyd med 1 jeg ;) men du vet hvordan det er, mye vil ha mer :) hehe... problemet ligger vel mest i det at kupeen på mr2'en er ganske kompakt, og når du har bare èn sub inni der bak pasasjer setet, så merker du det godt når du guffer opp volumet at du får bassen på den ene sia, blir litt usymetrisk ;) men siden jeg ikke har planer om å begynne å lage til noe forsterker opplegg i frunken min, så får det bli med den ene ;)
 #354806  av TrustNo1

Hehe, la merke til i dag at om jeg vridde opp lyden med motoren avslått så viste den elektroniske boost controlleren 0.01 bar :P
 #356269  av bbracing

var så heldig å fikk snubla inn i bilen til trustno1 forrige helg. og for å si det mildt, de 8" spiller rått.. vurderer faktisk å kjøpe to stk 12" av den serien.. det er kicker L7 dem heter?? rista vel nesten ut av stolen der jeg satt :P
 #356284  av TrustNo1

bbracing skrev:var så heldig å fikk snubla inn i bilen til trustno1 forrige helg. og for å si det mildt, de 8" spiller rått.. vurderer faktisk å kjøpe to stk 12" av den serien.. det er kicker L7 dem heter?? rista vel nesten ut av stolen der jeg satt :P
Er litt fres i de ja. De heter vel Kicker Solo-baric L7 for å være helt korrekt.
2 stk 12" kan nok bli heftig ja, men krever en ganske kraftig forsterker om du skal få utnyttet det fullt ut.

8" elementene jeg har er på 450wrms pr stk, så de skal da ha rundt 1800wrms maks. Jeg har en forsterker som gir i overkant av 2000wrms
12" elementene er på 750wrms pr stk, noe som blir 1500wrms totalt. Så usikker på hva som faktisk vil spille best. 2x12" har vesentlig høyere følsomhet, mens 4x8" tåler mer watt. Vil nok gjette at 2x12 blir heftigere. 83,6db mot 88,6db i følsomhet betyr nok en hel del.
 #356315  av mr292

Hei, jeg har ett spørsmål. jeg ser du sa at din t10001 leverer 2000 watt, hvordan får du til det?
så på linken i post 1 og der står det:
500W x 1 @ 4-Ohms
750W x 1 @ 2-Ohms
1000W x 1 @ 1-Ohm

jeg har en forsterker som leverer
4 Ohm : 360 Watt RMS
2 Ohm : 600 Watt RMS
1 Ohm: 900 Watt RMS
vil denne holde til å kjøre 2x Kicker L7 (1500 watt)
og i såfall hvilke bør jeg gå for? 2 eller 4 ohms elementer?

og ett siste spørsmål :P
er det fysisk mulig og få denne kassen bak setene om man fjerner original sub kassen? (uten tap av setevandring)
Kicker L7 kasse til mr2.jpg
Kicker L7 kasse til mr2.jpg (45.74 kiB) Vist 1212 ganger
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13