TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Effektanlegg

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#34983  av Kjelliken

:D Jeg har jo framdeles beholdt kald luft røret som er orginalt inn til luftfilter boksen som du kan se helt nede i høyre hjørne av nederste bilde ca 45 grader inn til luftfilteret.

så det skulle være greit har sett andre løsninger på dette og skal se om jeg finner web page igjen :oops:

men funker ganske bra dette 8)

#35024  av GT4 CS

Har fått tilbud fra Kollevold og TRS autoteknikk nå.
Kollevold skal ha 7300,-(inkl frakt) for mongoose (2,5" rør og 4,5" enderør, Cat.back).

TRS Autoteknikk skal ha 6526,- (inkl frakt) for hks hiper (3" rør og 4,7" enderør, cat.back)

Lurer på hvem jeg skal velge. Har mest lyst på 2,5" rør da jeg ikke kjører mest på høyt turtall, men igjen har jeg mer lyst å ha hks eksos. :?

Legger ved noen bilder av hks sin "loffvarmer"
Vedlegg
213.jpg
213.jpg (100.93 kiB) Vist 3871 ganger
140.jpg
140.jpg (8.41 kiB) Vist 3871 ganger
Sist redigert av GT4 CS den 02 mar 2004 18:16, redigert 1 gang totalt.

#35025  av GT4 CS

oooops, det siste bildet ble litt stort. :oops:

#35026  av Kjelliken

:shock: jeg her en svak magefølelse om at jeg heller mot HKS selv også og så en ausssie downpipe..

er meget fett det HKS anlegget har en kompis med en nissan 200 sx som har HKS Hiper og det er rett og slett rått. Skal ta meg en tur til byen en dag og se på Kennethx sitt anlegg å titte litt på det.

:)

#35051  av CelicaTurbo

Stemmer for HKS :)

#35054  av kennethx

Her er forresten noen bilder av Aussie anlegget mitt før jeg fikk det montert.

Downpipe:
Bilde

Midpipe + racing cat (forøvrig montert feil vei) :oops: :oops:

Bilde

Muffler:
Bilde

#35055  av MR2turbo

Tror jeg ville valgt HKS fremfor mongoose.. ;) Det gjør ikke noe om det er 3"...

#35149  av Kjelliken

8) Sånn nå har no eg kjøpt meg eksos. og det ble følgende...

Aussie down pipe 3"
og HKS hiper muffler derifra og bak. 3" og 4 1/2" stuss+ db killer
så her skal det nok skje litt av hvert. Så har jeg også bestilt irideum plugger så de skal skiftes samtidig.

da er det bare litt plukk igjen så skal trykket opp justeres om et par måneder. :?

#35160  av CelicaTurbo

trykker kommer nå opp en 0.15-0.2 bar bare på eksosen så jeg tenker du vil merke det godt.. i tillegg til at turboen ikke vil falle like mye på trynet rundt 5000 o/min som den gjør nå :)

#35161  av kennethx

Jupp, den drar mye bedre på high end når du åpner opp litt. Med anlegget mitt trykker jeg 0,9-0.95 bar uten ekstra mods.

#35178  av Christian

Med org downpipe og 3" eksos på gamle motoren min falt trykket fra 1,0kg til 0,6 ved ca 5500rpm....Med Aussie downpipen holdt den 1,0 til rødlinja :)

#35182  av larsst185

hva koster en sånn downpipe.?

#35184  av Christian

Husker ikke i farten, men mener den kom på rundt 3500 inkl frakt og mva.

#35226  av Kjelliken

:D Stemmer nok rimelig bra det . Koster 238 pund i fra fensport for den down pipen.

#35453  av jostein_loenning

Kjører med Aussie DP pluss CP uten noe form for cat :D
Bakerst har eg HKS Hiper som eg bestilte hos Importtuning 5700kr
Måtte nappa av slangen til turbosensor for å unngå fuelcut,kjører no med autometer boost meter.Lader ca 0.8bar med bleed vent skrudd igjen og med ractive filter.Opstettet er heilt enormt nett som å få ein ny bil, men er eit h :evil: vete å montera.Måtte løysa oljefilterholder for å få downpiupen men det er verdt det...