TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• banksesensor spørsmÃ¥l

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #354333  av stianøverland

skiftet banksensor i dag. og bilen gikk som den skulle igjen, så gikk det 5 minutter. så var den gåen igjen. jeg kjøpte en GM sensor som vist skulle være sterekere enn den orginale og den fungerte utmerket de første 5 minuttene.

hva kan være galt ? tenningen er sånn nogenlunde justert. og den går akkurat som den alltid har gjort. har ingen forklaring på hvorfor den skulle gått igjen etter så kort tid
 #354404  av stianøverland

er ikke sikker. men det kommer en slags brbrrbrrbbrrrbrbrbrrbr lyd ved varierende turtall. kan høres ut som en elektrisk kortslutning, noe som tenningsbank også gjør. men lyden er veldig høy, nesten så den overdøver motorduren. og bilen går som før, selvom lyden kommer, noe som ville vært rart.

kan det være at feilkoden som ligger inne, ikke har blitt slettet. koblet av batteriet i 5 minutter, og deretter koblet det på, kjørte bare en veldig kort tur, på lavt turtall, og når den begynte å bli varm så kom motorlampa igjen.

kan det være at den gamle feilkoden ligger inne enda ?

om jeg har tenningsbank, hvordan skjekker jeg det for å være sikker på om det er det eller ikke, og hva kan jeg gjøre med det ?
 #354411  av mr2mekkern

Tror nok feilen er der i og med at du får den tilbake når etter at du har nullstill Ecu`n..
Har du tennings bank må du bruke tenninglampe.. Er nok lurt å få en som kan det til å se på det, men lampen skal uansett blinke i riktig takt.. Gjør den ikke det må du trolig stille tenning din.. Det gjør du på fordeleren din, ved å løsne på den og vri den til høyre/venstre til takten er ok igjen. Tror den skal ligge på 10grader...
 #354486  av stianøverland

har fått lånt meg tenningslampe, tenningen skal ligge på 10 grader ja. men det er jo ikke noe fasitsvar på hvor tenninga skal ligge på trimmede motorer. så jeg vetikke. må bare måle litt og se. sylinder en, er det nr en fra regreim siden eller andre ?
 #354584  av stianøverland

har ikke fått gjort noe enda, for har litt andre ting som må gjøres først :p hehe, men kommer med update så fort jeg kan :)