TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 2jz Supra motor kjøp!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #335018  av Flubber

Eg planlegger kjøp av ein supra 2jz motor til min nissan s13.

Siden eg er litt grønn på akkorat supra motorene til toyota. har kun kunskaper til nissan å Mr2 samt celica gt4

Har lest litt på forumer om standard problemer til motoren osv.

Men angående kjøpet vil eg gjerne vite hva eg skal se etter?
Ser mye som selges er med automat kasse noe som er uaktuelt ellers finner eg 5 trins å 6 trins kasser?

Noe forsjell på holdbarheten på disse 2?
ala tåler 5 trinsen mer en 6 trins?

Hadde toyota ein svakhet med noen av års modellene på motoren ? fks 92 - 93 eller noe sånt? bør eg lete etter en spesiell modell til motoren?

Hvilken pris kan eg se for meg motoren vil koste ferdig levert til meg? fant en til 5500 doller. regnet kjapt ut det ble runt 50 lapper med frakt moms å alt!
den til 5500 hadde altså:
Engine Code: JDM 2JZGTTE
Year: 1992 TO 1995

Valve Train: 24 VALVE
Displacement: 3.0L DOHC
Horse Power: 320 HP@5600 RPM
Torque: 315 LBS-FT@4000 RPM
Compression: COMPRESSION TEST RESULTS: 185 PSI ON 6 CYLINDERS
Red Line: NA
Transmission: 6 SPEED RWD

Ellers tips å hjelp motas med stort takk!
 #335041  av Supramk3turbo

2jz'n er vell stort sett like god uansett år. Så lenge den er godt holdt vell å merke. Det er nok en jdm 2jz-gte du kommer til å ende opp med, lettest å få tak i. Den har 280 hester, å ikke 320 som det sto i specsa du hadde funnet. Ang. girkasse så bør du gå for 6 trinns kassa (v-160/v-161), den tåler MYE mere en 5 trins kassa.(W58) Men er det 5-trinns kassa fra supramk3 (R154), så er den mye bedre en w58 igjen :D

Søker du litt på forumet finner du masse ting om 2jz'n.
 #335070  av et_casey

$5500 er mye, hvis det er en helt ny motor så er det ikke så ille.
(wuups, jeg så ikke at det var med kasse) men da blir det litt bedre pris.

på E-bay får du motorer fra $1500-

Jeg er ikke sikker på hva det kan bli i frakt, men hvis du bruker http://www.jetcarrier.no så blir det ganske rimelig.
Jeg fikk sendt V160 girkassen fra USA for rundt $600 med USPS, den kom på døren etter 4 dager.

-Lars
 #335246  av Flubber

320 tull?

har ikkje noe å si kansje at den kommer med top secret hjerne osv?
litt merkelig selger skulle oppgji det da, har dere en nettside eller link som man kan laste net servis\verksted manualen på supra bilen og motorene?
 #335249  av Supramk3turbo

J-spec har 280 hk, og euro/uk spec har 330 hk. Top secret hjerne?? Hva er det?? Største forskjellen på j-spec og euro spec er kammer. turboer og dyser, alt er litt mindre på j-spec'n. Regnet med det er en orginal j-spec du skal kjøpe...
 #335260  av Flubber

Engine Code: JDM 2JZGTTE
Year: 1992 TO 1995

Valve Train: 24 VALVE
Displacement: 3.0L DOHC
Horse Power: 320 HP@5600 RPM
Torque: 315 LBS-FT@4000 RPM
Compression: COMPRESSION TEST RESULTS: 185 PSI ON 6 CYLINDERS
Red Line: NA
Transmission: 6 SPEED RWD

Parts: COMPLETE ENGINE & 6 SPEED RWD TRANSMISSION Intake Manifold Power Steering Pump
BOTH TURBOS, ECU, COMPLETE WIRING HARNESS, & IGNITER CHIP Alternator COIL PACKS

THIS SWAP ALSO INCLUDES AN AFTERMARKET "TOP-SECRET" ECU

Stemmer ikkje dette altså?
 #335263  av Supramk3turbo

Alt stemmer, utenom hk og moment. Om ikke denne top secret ecu'n øker effekten og momentet til eksakt det samme som euro-spec'n har, det vet jeg ikke noe om :D
 #335322  av Flubber

12.6 bar på sylinderene antar eg også er bra?

men de der manualene til motor å selve supra bilen, 1992 - 1995 modellen? har noen av dere dem?
 #335329  av 2fast4u

Flubber skrev:
men de der manualene til motor å selve supra bilen, 1992 - 1995 modellen? har noen av dere dem?
Du finner manualene her: http://www.turbosupras.com/pages/en/pag ... 80tsrm.htm

Ellers er det lite igjen å få kjøpt av orginale manualer, mulig motorboka kan leveres, delenr.: RM354E hos Toyota.

:wink:
 #354644  av Hks-T51R

Flubber skrev:12.6 bar på sylinderene antar eg også er bra?

sålenge det ikke dropper under 12.0 eller skiller mer enn 0.5 så er det good2go