TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp med frontlykter?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #354681  av Celica97

Hei, jeg sliter med at pæren i den ene frontlykten ikke alltid tennes. Dette er altså på en Celica 97-modell.
Problemet er det at jeg ikke klarer å åpne lykten. Jeg klarer heller ikke å løsne lykten fra karosseriet! :?
Uten å gjøre dette får jeg jo ikke en gang byttet pære! Kan noen forklare meg hva jeg må gjøre!?
Takk på forhånd! :)
 #354695  av AnaXyd

Du mener vel at du ikke får løsnet pæra fra lykta?

For om du skal skru av lykta, så må du ta av hele frontfangeren for å komme til de siste boltene som skal ut.
 #354899  av Celica97

Nå fikk jeg endelig vridd ut pæra, og da er jeg egentlig hjulpen. Heldigvis var det bare en dårlig ledningsskjøt fra den forige eier'n som var feilen, men hva skulle jeg gjort om jeg skulle ha bytte pære`? Klippet lednigne og hevet på nye skjøter? :lol: Sprøtt at man må ta av hele fanger for å bytte lykter!!
 #354965  av AnaXyd

Flott at du fant ut problemet! :D Ja, det er noe sabla dritt at man må ta av frontfangeren for å bytte lyktene. Og det er jaggu meg ikke noe enkel operasjon å ta av frontfangeren heller. Enten må man ha jævlig tynne armer og henter og en lang pipenøkkel med flere meters skjøter, eller så må man ta av masse rart i hjulbuene for å komme til.

SINNSYKT tungvint de ingeniørene som designet Celica har gjort det.. UFF
 #355168  av Celica97

Hehe, ja. Det har du veldig rett i! :D Men nå må jeg begynne å slåss mot rust. Og det er ikke så kjekt :x
 #355255  av AnaXyd

La meg gjette, undersiden av dørene dine? Isåfall et svært vanlig rust-symptom på Celica T20 desverre... Samt kanalene foran og hjulbuene bak.
 #355853  av AnaXyd

Jeg har behandlet undersiden av dørene mine med Rustbullet(heftig bra saker) enn så lenge, så rusten har stoppet å gro. Vurderer å kjøpe to noe dører, beskytte dem SKIKKELIG også tute og kjøre.

Svakhet med disse dørene, er at fugemassen de bruker mellom sveiseskjøtene trekker til seg vann, og det blir rust i skjøtene. Skikkelig ugunstige saker..

Rust er desverre vanskelig å unngå! :(