Update:
Da har jeg fått motoren montert sammen igjen og fått puttet den i bilen igjen. Når jeg startet med renoveringen tenkte jeg at jeg skulle holde en slik høy standard som Erling og div andre her på forumet holder, men fant fort ut at jeg ikke har slike evner

Motoren hadde preg av å ha stått lenge slik at den var full av størknet avleiring og korusjon på de fleste av delene. Etter demontering vurderte jeg at det ikke var verdt pengene eller tiden å pusse opp motoren, men at det ville være enklere å handle inn en brukt motor som fungerte, men i et svakt øyeblikk tenkte jeg at det var vel ikke så dyrt eller tidkrevende, noe som i ettertid viste seg å være feil....Uansett motoren sviver og lager ikke noen ulyder enda, så at jeg har brukt ca 10000kr på en 4age som verken har blitt sprekere eller grommere får være en erfaring å ha med seg i livet
Rengjøring og bytting av stempel ringer...

Et bilde av ventilfjærere, en pusset ren for rust og en med rust...litt dårlig bilde.

Olje underspyling (7ribbet blokk og ekstern oljeretur) gjorde at jeg bestemte meg for å renovere motoren.

Polert og kontroll målt veiv (Oslo sylinder service)

Planslipt blokk, 0,15mm (Oslo sylinder service)

Ny vannpumpe, regreim, strammer samt litt ny lakk...
...