TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trimmere skal tas.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #343746  av bose

Ja hejja huet!
Så hvis man kjører en Ferrari så drar mann mindre på jobb enn om mann kjører Prius!?
 #343753  av Christian

Hadde jeg hatt en DB9 *sikle*, en Veyron eller noe annet monster MED skilter kunne miljøet og eventuelle kvoter bare gått og skutt seg i skogen! :twisted: Alle gode intensjoner om cruising 10 dager i året hadde ikke hatt noen verdi lenger, for noen, det er jeg sikker på. Når jeg tenker meg om hadde prøveskilter hatt samme virkning :wink:

Selfølgelig forurenser en bil som blir lite brukt mindre enn en som brukes mye. Dere skal være glad vi får kjøre bil i det heletatt, for buss og tog forurenser enda mye mindre. Spesielt oppi her, hvor det går 2 busser i døgnet! :lol:
 #343767  av ke25-toyoglide

Ja selvfølgelig slipper en bil som ikkje blir brukt ut mindre co2 enn en som blir brukt, men hvorfor gidde å registrere den då :?:
Prius forurenser 0.89/km og eg kjører den 13000 i året blir ca 115000g det.
For at en Ferrari skal bruke like lite så må den kjøres mindre enn 3.000km i året, og viss en går inn på finn og ser de som er til salgs så er de kjørt minst 3000km i året.
I tilleg så er gjennomsnittlig skrotalder vesentlig høgere for ferrari enn prius, slik at totalen en ferrari blir kjørt i løpet av livet er minst 100.000km og det er mye mer co2 enn en prius som gjennomsnittlig blir kjørt 300.000km.
I tillegg så har nok de fleste ferrarieigere flere biler, som også forurenser.
Men eg skal ikkje forsvare miljøet her, det blir som å kaste stein i glasshus.
Gi meg en veyron så hadde nok eg og brukt den daglig, sikkert om vinteren og. (milde vintere på vestlandet)
Men ikkje bry dere om det eg sier, eg kan gi meg eg så kan dere bare ha feil dere :lol:
 #343770  av inzane2012

bose skrev:Ja hejja huet!
Så hvis man kjører en Ferrari så drar mann mindre på jobb enn om mann kjører Prius!?
har jeg sagt det da??? les litt nøyere etter så ser du hva som jeg har skrevet ;)
 #343961  av FireWalk

Gt-4-Ever skrev:Nå har jeg selv vært å spurt på BT om jeg kunne trimme bilen min. (CS) Han sa: Du kan trimme bilen så mye du ønsker så lenge bremser, drivverk osv står i stil til effektøkningen. Ingen kostnad for effektøkning på min bil ihvertfall. Dette er sagt av sannsynligvis et av di mest trangsynte BT i norge.

..foreløpig velog merke.

Off-topic da dette i hovedsak er en tråd om trimming av nyere biler. Greit å få det sagt ihvertfall.
Men hvordan kan noen egentlig trimme "lovlig" når alle metodene som brukes for å øke effekten er ulovlig?

F.eks så er jo all form for elektronikk ulovlig.. Boost controller er ulovlig, Datasprut er iallefall ulovlig.. eksos anlegg som bråker mer enn det som står i vognkortet er ulovlig, mangel på katalysator er ulovlig osv.

Jeg vil anta at det er svært begrenset hvor mye man egentlig kan trimme og øke effekten uten å benytte seg av noe av dette..

Det var iallefall det jeg ble fortalt av de høye herrer i biltilsynet når jeg snakket med dem. Utstyret er IKKE godkjent for bruk i trafikk. Kun på bane kan man benytte seg av slikt var det jeg fikk fortalt.
 #344014  av Andreazz

FireWalk skrev:
Gt-4-Ever skrev:Nå har jeg selv vært å spurt på BT om jeg kunne trimme bilen min. (CS) Han sa: Du kan trimme bilen så mye du ønsker så lenge bremser, drivverk osv står i stil til effektøkningen. Ingen kostnad for effektøkning på min bil ihvertfall. Dette er sagt av sannsynligvis et av di mest trangsynte BT i norge.

..foreløpig velog merke.

Off-topic da dette i hovedsak er en tråd om trimming av nyere biler. Greit å få det sagt ihvertfall.
Men hvordan kan noen egentlig trimme "lovlig" når alle metodene som brukes for å øke effekten er ulovlig?

F.eks så er jo all form for elektronikk ulovlig.. Boost controller er ulovlig, Datasprut er iallefall ulovlig.. eksos anlegg som bråker mer enn det som står i vognkortet er ulovlig, mangel på katalysator er ulovlig osv.

Jeg vil anta at det er svært begrenset hvor mye man egentlig kan trimme og øke effekten uten å benytte seg av noe av dette..

Det var iallefall det jeg ble fortalt av de høye herrer i biltilsynet når jeg snakket med dem. Utstyret er IKKE godkjent for bruk i trafikk. Kun på bane kan man benytte seg av slikt var det jeg fikk fortalt.
Veteran bil 8)
 #344025  av sleeper

FireWalk skrev:spørs når den er inportert da :-)

nope.. veteran er veteran uansett...
 #344032  av FireWalk

tenkte på MR2 jeg.. som med alle biler importert i Norge så regnes de som ny fra den dagen de ble importert og registrert i norge første gang. F.eks om en 1990 modell importeres i 2005 så regnes den som ny fra 2005, og får dermed ikke fult avgiftsfritak før 10 år senere, altså i år 2015 :) selv om den faktisk skulle vært det allerede i år 2000, 15 år tidligere.
 #344038  av ArildM

OT: Bare 5-6år til de første Mr2ene blir veteran :D
 #344124  av FS-Styling.no

Hei

Ikke lest hele tråden så unskyld meg hvis dette allerede er tatt opp.....

MEN, hvordan skal BT få sjekket hvor mange HK mere du har på bilen din da? Hjulhk er jo ikke noe alternativ for ingen som vet nøyaktig hvor mye tap det er på drivverk.... så skal de bare gjette seg frem da eller? Glem det! Da kjører man sak, og som jeg har fått med meg så har BT nettopp tapt 2 rettsaker pga dette...
 #344552  av marlboro1310

de skal nok ha bilen din på sin nyinnkjøpte transportable dynobenk for å måle den, men til den saken..så hadde jeg nektet plent, for å kunne få en presis måling av kjøretøyet må den makses ut på trilla, det er noe jeg privat så godt som aldri har gjort.. (vell...)
Hadde de forsøkt å tvinge meg, hadde jeg låst bilen på stedet og tatt apostlenes hester fatt og begynt å traske hjem...

Fokuset på vi "farlige" småtrimmere er vekk forlengst, avgifter og annen dritt betaler jeg i drøssevis fra før av. Og å ha ett moro kjøretøy er en straff i seg selv i dette landet, med eller uten Biltilsynet...
 #355108  av TrustNo1

Noen som vet mer om denne saken? Kjenner noen til noen som faktisk har blitt tatt og må betale?
Eller har vegvesent gitt opp dette?
 #355161  av sindrejl

marlboro1310 skrev:de skal nok ha bilen din på sin nyinnkjøpte transportable dynobenk for å måle den, men til den saken..så hadde jeg nektet plent, for å kunne få en presis måling av kjøretøyet må den makses ut på trilla, det er noe jeg privat så godt som aldri har gjort.. (vell...)
Hadde de forsøkt å tvinge meg, hadde jeg låst bilen på stedet og tatt apostlenes hester fatt og begynt å traske hjem...

Fokuset på vi "farlige" småtrimmere er vekk forlengst, avgifter og annen dritt betaler jeg i drøssevis fra før av. Og å ha ett moro kjøretøy er en straff i seg selv i dette landet, med eller uten Biltilsynet...
de har droppet dynobenker da de tapte samtlige rettssaker.... målingene holder såklart ikke mål..

Et slag i trynet til alle forståsegpåere, som sa jeg var en stor idiot siden jeg mente det var bare å nekte da BT ikke kommer noen vei med målingene sine.. HAH!
 #355181  av marlboro1310

og dette betyr at jeg hadde...feil? I desember?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7