TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motor fusker :(

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #355005  av Jonas85

Jeg har nå hatt min mr2 turbo inne på verkstedet for å fikse dette. TPS er byttet og nå går den litt bedre, men nå har check lampen begynt å lyse igjen og feilkode viser at det er noe med LMM (Luft mengde måler) / Gasspjeldpotensumeter. Lampen lyser når man gir ordentlig gass, men forsvinner igjen hvis man kjører pent i 100 m.
Verkstedet sa at denne LMM koster 10000,- :shock: og må bestilles fra japan....
Noen som har en til overs eller som har forslag til hva annet dette kan være?
 #355013  av mr2storbrua

Hvilke feilkode var det du fikk? Er forskjellig feilkode for LMM og TPS. Dersom du nettopp har bytta TPS og feilkoden fortsatt kommer opp er det mulig den må kalibreres/stilles inn.

Fant en brukt LMM fra rpmgarage. Ebay var ikke helt i humør idag, så fikk ikke sjekket der.
http://www.rpmgarage.com/new/detail/?tid=12029

1500 NOK er jo en del billigere :wink:

Bare finn ut av om det faktisk er LMM du trenger, gasspjeldpotensiometer som du skriver om er nemlig TPS...
 #355054  av Jonas85

mr2storbrua skrev:Hvilke feilkode var det du fikk?
1500 NOK er jo en del billigere :wink:

Bare finn ut av om det faktisk er LMM du trenger, gasspjeldpotensiometer som du skriver om er nemlig TPS...
De på verkstedet sa at feilkoden viser feil på LMM, Tps er ok nå.
Beklager, min feil der :) sa feil om gasspjeldpotensumeter.
 #355059  av marlboro1310

Bestill selv en slik fra www.rpmgarage.com ,ikke la verksted lure deg til at "det må bestilles nytt fra Japan okk og ved så dyrt det er, ja det er forferdelig"-setninga har vi hørt før.
Gi Keith ett bud på det du finner i butikken hans, så får du det du trenger for "småpenger".
 #355219  av Jonas85

Takk for bra tips :)
Men kan man være helt sikker på at det er LMM? Selv om feilkoden viser dette. De på verkstedet sa at det var mulighet for at det kan være noe annet som fører til at LMM fusker. Vil en diagnosetest vise om det er en kobling og ikke selve LMM som er gåen?
Noen av dere som har hatt problemer med LMM før?