TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Auduns MR2 MK2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #354429  av inzane2012

stianøverland skrev:med wieren ville jeg tatt en tur innom en sykkelbutikk :) altså trådsykkel. der har de wiere på metervare som de bruker til reprasjoner. de har også slike ender som du trenger, av stål med settskrue i enden, så du skrur wieren fast i endestykket :) får sikkert en eller to om du spør pent :)
var akkurat det samme som jeg sa litt tidligere i tråden det ;) hehe great mind's think alike ser det ut som ;)
 #354559  av Tanche

hei! sorry for sent svar. har hatt litt tekniske problemer, jævla pc'en streiket.

men her har du jallefall delenummerene, hvis du fortsatt trenger dem
83731-17010 - Cable Cruise kontroll
78180-17130 - Cableassy, accelerator controll
78100-17040 - Link assy, accelerator
 #354895  av Audun F

Var innom en sykkelbutikk tidligere i dag, og de hadde dessverre ikke noen løsning på dette, så hvis noen har noen andre forslag på dette så hadde jeg satt pris på det. Kjøpe ny kan bli vanskelig siden det ikke ser ut som om de delene som er listet opp er den riktige?
Vaier til besvær...
Vaier til besvær...
079.jpg (354.43 kiB) Vist 1108 ganger
Sist redigert av Audun F den 03 jun 2010 04:44, redigert 1 gang totalt.
 #354922  av john_e

Mtp. vaieren har jeg en mulig løsning her:
Skaff deg en type stein som heter siporex (eller hva det no heter) på en byggevarekjede. (porøs hvit steinblokk)

Borr ett hull av samme diameter som originalklumpen i sia av steinen, ca. like dyp som originalklumpen er.
Så tar du ett borr med samme dimmensjon som vaieren, og borrer inn i sia av det første hullet.
Da hr du laget en støpeform/negativ av enden av vaieren.
Så fliser du opp enden av vaieren du skal bruke, og dytter den inn i det minste hullet, før du legger steinblokka med det største hullet vendt opp.
Da tar du en klump med loddetinn, som du smelter i en hermetikkboks ved hjelp av en gassbrenner.
Når det er flytende, tømmer du det oppi hullet i steinen. Da venter du omtrent i 5-10 minutter, før du knuser steinklumpen, og forhåpentligvis sitter igjen med en vaier som ser nermest original ut etter litt pussing :D

Håper det kan være til nytte :D
 #354995  av 2fast4u

Klubbzone skrev: Kjøpe ny kan bli vanskelig siden det ikke ser ut som om de delene som er listet opp er den riktige?
Tanche skrev:hei! sorry for sent svar. har hatt litt tekniske problemer, jævla pc'en streiket.

men her har du jallefall delenummerene, hvis du fortsatt trenger dem
83731-17010 - Cable Cruise kontroll
78180-17130 - Cableassy, accelerator controll
78100-17040 - Link assy, accelerator
Den løsninga med støypeform osv er ikke dum, men blir vel noe mykt dette loddetinnet så jeg regner ikke med at det blir å holde noe lenge.

Det første delenr som "Tanche" listet opp skal være riktig til din bil, og også rett ift denne som du har avbildet litt lenger opp i posten.
83731-17010 Cable CC, ligger en kabel og venter på deg i Belgia, koster rundt 150.- enkelt og greit med en ny org del.....

Denne kabel er lik uansett om der er 3S eller 5S motor.
http://www.toyodiy.com/parts/p_U_1993_T ... _8408.html

:wink:
 #354996  av Audun F

2fast4u skrev:[...] Det første delenr som "Tanche" listet opp skal være riktig til din bil, og også rett ift denne som du har avbildet litt lenger opp i posten.
83731-17010 Cable CC, ligger en kabel og venter på deg i Belgia, koster rundt 150.- enkelt og greit med en ny org del.....

Denne kabel er lik uansett om der er 3S eller 5S motor.
http://www.toyodiy.com/parts/p_U_1993_T ... _8408.html

Da stoler jeg på dere og bestiller opp en del :D

Trodde jeg... Ringte akkurat Toyota og der fant de ikke delenr som vi ser her (83731-17010). Er det mye inkompetente folk som jobber på disse stedene? :?
 #354997  av mr2storbrua

Kunne de ikke bestille den? Er mange ganger som jeg har funnet delenummer selv og bestilt bilen der de ikke får opp hva delen heter, men de har klart å bestille den allikevel...
 #355001  av 2fast4u

Klubbzone skrev:
Da stoler jeg på dere og bestiller opp en del :D

Trodde jeg... Ringte akkurat Toyota og der fant de ikke delenr som vi ser her (83731-17010). Er det mye inkompetente folk som jobber på disse stedene? :?
Skulle ikke være problem, delenr er kjent hvis man gidder å prøve.

83731 17010 Antall 1 Leveringsdato 1.05.10 Levert fra Europa-lager Belgia

#355098  av Audun F

john_e skrev:[...] Skaff deg en type stein som heter siporex (eller hva det no heter) på en byggevarekjede. (porøs hvit steinblokk) [...]
Tanche skrev:[...] men her har du jallefall delenummerene, hvis du fortsatt trenger dem [...]
2fast4u skrev:[...] 83731 17010 Antall 1 Leveringsdato 1.05.10 Levert fra Europa-lager Belgia [...]
Takker og bukker alle som kommer med gode innspill her, det hjelper meg sakte, men sikkert mot målet om en ferdig bil langt der framme :)
Skal ringe Toyota igjen i morgen og be dem sjekke litt nøyere slik at jeg får bestillt opp denne delen :| (Da var den bestillt :) )
 #355384  av WaxFraq

skikkelig tøfft prosjekt! morro å følge med! :D
 #355542  av Audun F

WaxFraq skrev:skikkelig tøfft prosjekt! morro å følge med! :D
Takk takk! Alltid gøy med tilbakemeldinger på prosjektet :)

Mens jeg venter på nye stempelringer (siden en av dem knakk undermontering) og på bolter/muttere/slanger fra Toyota for sammensetning av blokka/toppen - så har jeg nå begynt på det elektriske... oioioi :shock:

Siden kablene er for dårlige til å brukes om igjen har jeg 2 valg. Enten kjøpe nytt kabelsett eller lage et sjøl. Siden dette har gått ut av produksjon så ender jeg opp på siste alternativet - lage det sjøl ... Jippi! :mrgreen: Noen her som har gjort sånt sjøl før?
Kommet så vidt i gang her med å fjerne teip og gammal plast...
Kommet så vidt i gang her med å fjerne teip og gammal plast...
080.jpg (231.08 kiB) Vist 1108 ganger
Her er f.eks. pluggen til den ene injektoren, møkkete og fin - pluss at kabelen var morken så plasten datt av ved brekasje...
Her er f.eks. pluggen til den ene injektoren, møkkete og fin - pluss at kabelen var morken så plasten datt av ved brekasje...
081.jpg (211.69 kiB) Vist 1108 ganger
Etter å ha plukka av pluggene og vasket dem litt i verktøyvask/salmiak/varmt vann ble de slik :)
Etter å ha plukka av pluggene og vasket dem litt i verktøyvask/salmiak/varmt vann ble de slik :)
082.jpg (242.42 kiB) Vist 1108 ganger
Gikk også over injektorene og vasket dem i bensin og fikk satt på nye pakninger.
Gikk også over injektorene og vasket dem i bensin og fikk satt på nye pakninger.
083.jpg (261.02 kiB) Vist 1108 ganger
Ble så fint :)
Ble så fint :)
084.jpg (231.93 kiB) Vist 1108 ganger
Fikk også beskjed fra Keith (rpmgarage.com) at de nye baklysa var sendt også - så da tar det vel ikke lang tid før det dukker opp noe igjen :)
Sist redigert av Audun F den 03 jun 2010 04:52, redigert 1 gang totalt.
 #355546  av Audun F

mr292 skrev:nye baklys? hva skal du med det?
har du ikke allerede strøkne lykter da?
Vel, festene er litt på trynet, så de har hengt på med litt strips inntil nå. Når jeg først skal ta bilen så grundig så kunne jeg likegjerne bestille opp nye lykter også - var ikke så mange kronene... Midtdelen bak skal moddes litt, så det er greit å ha en å prøve seg på først før jeg "ødelegger" den nye ;)

Ja, også har jeg vel 2 sett med rev 1 lykter også tror jeg. Disse skal selges hvis noen er intressert...
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 73