TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Potensiell ny Toyota eier, MR2 MK2. (spm)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #355026  av mailman1

marlboro1310 skrev:det står at den 1993 modellen bruker 98oktan, ikke at jeg fatter noe av akurat det.
min 93' skal også ha 98 octan. Men det er fordi Sven her på forumet har triksa "noe som jeg ikke har peiling på" med tenninga. Hva bra det har gjort vet jeg ikke. Men den får bare 98. Så det kan vær det samme som er gjort med denne.
 #355032  av lasse

mailman1 skrev:
marlboro1310 skrev:det står at den 1993 modellen bruker 98oktan, ikke at jeg fatter noe av akurat det.
min 93' skal også ha 98 octan. Men det er fordi Sven her på forumet har triksa "noe som jeg ikke har peiling på" med tenninga. Hva bra det har gjort vet jeg ikke. Men den får bare 98. Så det kan vær det samme som er gjort med denne.

Justert tenninga litt mer agressivt, får bedre respons og et par tre ponnier på det :wink:
Originalt er 10 grader, vanlig å justere til ca 12, mer enn det ender som regel med tenningsbank...
 #355062  av James

jeg har no alltid fylt med 98octan.. Er forsåvidt j-spec. 225hk utgaven,så den skal vel også gå på høyere octan..
 #355064  av marlboro1310

Stemmer det siden det er en 3SGTE du har, og i japan kjører de 102...men siden dette er en 3SGE lurte jeg litt, men er tenninga justert er det ok å kjøre høyere oktan.
 #355066  av mailman1

japsene vet å lage bensin :lol:
 #355169  av inzane2012

mailman1 skrev:japsene vet å lage bensin :lol:
hjelper ikke det når alle bilder er sperra på 180kmt ;)

men tilbake til topic :) den civicen var ganske strøken da! tror nok du bør få en god pris for den ja, vertfall om du stikker innom detailersclub.no og følger en del av råda der om bilpleie, så kommer den til å se nylakkert ut når du skal selge den ;)
 #355180  av marlboro1310

spiller ingen rolle om sperra er på 180, det er tiden opp dit som underholder...på kvartmila får du aldri mere, og etterlandevei ligger vi vel sjeldent over? Rudskogen har vel ikke langstrekker heller som en MR2 Turbo klarer å dra toppspeed på...? hehe.

:wink:
 #355203  av mailman1

vet nissan GTR slår automatisk sin sperre av når gps merker bilen forlater offentlig vei. eller når den entrer en bane. aner ikke hvordan det fungerer. Jeremy clarkson sa det. og jeg tror på alt han sier..

ALT sier jeg! :lol:
 #355614  av bbracing

her har du jo en fin mr2 ;) kanskje litt langt å kjøre, men det er jo bare gøy i en ny bil :D og ikke minst en mr2 :D

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=22132750
 #355633  av mailman1

ja den var lekker. Undres hvorfor han har flekka av skiltene.
 #355723  av bbracing

mailman1 skrev:ja den var lekker. Undres hvorfor han har flekka av skiltene.
kanskje fordi den har stått inne i vinter og ikke gidder å betale forsikring på den i mens.. skiltene kan jeg faktisk bare hente igjen.. ikke alle som har råd til å sitte med to biler med skilt og nettopp kjøpt hus + at motorsykkel lappen skal taes nå.. så selges pga kjøp av mc..
 #355776  av Majuuush

bbracing skrev:
mailman1 skrev:ja den var lekker. Undres hvorfor han har flekka av skiltene.
kanskje fordi den har stått inne i vinter og ikke gidder å betale forsikring på den i mens.. skiltene kan jeg faktisk bare hente igjen.. ikke alle som har råd til å sitte med to biler med skilt og nettopp kjøpt hus + at motorsykkel lappen skal taes nå.. så selges pga kjøp av mc..
Tror noen traff en nærve...
 #355860  av mailman1

åj åj. :mrgreen:

Ble litt paff her. Ja ok du har lov å ta av skiltene. :D
 #356130  av magnesmurf

Denne må jo være et tememlig godt kjøp hvis alt er i orden. Lav km i forhold til pris, og pen farge, samt at bilen ser orginal ut og ikke er tuklet med. Regreim er byttet, så slipper man den kostnaden.
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=22262430